750.00 TL Hedef Fiyat Verilen Hissenin Stratejik Değerlendirmesi Paylaşıldı!
ICBC Yatırım 23 Ocak 2025 tarihli strateji raporunda MGROS hissesini değerlendirdi. Detaylar haberin devamında...
24 Ocak 2025 Cuma 12:50
ICBC Yatırım, Migros Ticaret A.Ş. (MGROS) Hedef Fiyatını Açıkladı: 750.00 TL!
ICBC Yatırım, 23 Ocak 2025 tarihinde yayınlanan raporda Migros Ticaret A.Ş. (MGROS) hedef fiyatını açıkladı. Yeni açıklanan hedef fiyat 750.00 TL.
Yatırımcılara "AL" tavsiyesi verildi.
Bununla birlikte ICBC Yatırım, yayınladığı strateji raporunda MGROS hissesini değerlendirdi.
Detaylar
"Migros için AL önerisinde bulunuyoruz. 12 aylık hedef fiyatımız 750 TL, bu da %32'lik bir yükseliş potansiyeli anlamına geliyor."
"Migros, 2020'nin sonundan bu yana faaliyetlerini önemli ölçüde genişletti, 1.312 yeni mağaza açtı ve toplam satış alanını %29 artırdı. Mağaza açılışları 2025'te de büyümenin itici gücü olmaya devam edecek olsa da, önceki yıllara kıyasla hızın yavaşlamasını bekliyoruz. Şirketin bu yıl 200 yeni mağaza açmasını bekliyoruz ve bu da toplam satış alanında tahmini %5'lik bir artışa tekabül ediyor. Pazar payı kazanımlarını desteklemesi gereken rekabetçi fiyatlandırma stratejileriyle yönlendirilen %10 yıllık gelir büyümesi öngörüyoruz. Daha düşük fiyatlı ürünlere olası bir geçiş beklenirken, müşteri trafiğiyle desteklenen genel satış hacminin dayanıklı kalmasını bekliyoruz."
"Artan personel giderleri arasında karlılık endişeleri. Ücret ayarlamalarının 2025'te de görece yüksek olması ve karlılık üzerinde baskı oluşturması bekleniyor. Bunun, 1Y24'te gözlemlenen etkiye benzer şekilde 1Y25'te marjları etkilemesi bekleniyor. Ancak, operasyonel verimlilik iyileştirmeleri ve azalan enflasyon ortamı (FAVÖK üzerindeki olumsuz etkinin azalmasına yol açarak) 2Y25'te marj toparlanmasını destekleyebilir. Tüm yıl için, %5,0'lik bir FAVÖK marjı öngörüyoruz."
"Değerleme: Migros hisseleri son altı ayda %2 artarak BIST100'ü %9 geride bıraktı. 2025 tahminlerimize göre hisseler şu anda 10,0x F/K ve 4,6x FD/FAVÖK ile işlem görüyor"
"Temel riskler: Zayıf talep ortamında artan rekabet baskısı, daha düşük marjlı özel markalı ürünlere veya indirim perakendecilerine olası geçişler, beklenenden daha yavaş mağaza açılışları ve olası düzenleyici değişiklikler veya rekabet soruşturmaları."