Borsanın Beyaz Eşya Hisselerinde Kazanç %50 Civarı Olacak
Borsanın Beyaz Eşya Hisselerinde Kazanç %50 Civarı Olacak. Şeker Yatırım beyaz eşya sektörü Ağustos ayı verilerini değerlendirerek borsanın beyaz eşya hisselerine hedef fiyat tespit etti. Borsada bu hisselerde kazanç %50 civarı bekleniyor.
2 Ekim 2025 Perşembe 11:45
Borsanın Beyaz Eşya Hisselerinde Kazanç %50 Civarı Olacak. Şeker Yatırım beyaz eşya sektörü Ağustos ayı verilerini değerlendirerek borsanın beyaz eşya hisselerine hedef fiyat tespit etti. Borsada bu hisselerde kazanç %50 civarı bekleniyor.
Şeker Yatırım VESBE ve ARCLK hisselerini beyaz eşya Ağustor-s ayı verilerine göre değerlendirdi. Kurum hisselere hedef fiyat verdi. Şeker Yatıtım VESBE için 17 Lira hedef fiyat verdi ve %50 kazanç potansiyeli tespit etti.
ARCLK için ise 185 Lira hedef fiyat verildi ve kazanç potansiyeli %43 oldu.
Şeker Yatırım Beyaz Eşya Sektörü Ağustos 2025 Verileri raporu
Ağustos ayında iç pazarda %6'lık sınırlı bir atış görülse de ihracatta daralma devam etti…
Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TURKBESD) verilerine göre Ağustos ayında 6 ana ürün grubunda (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu) yıllık bazda iç satışlar %6 artarken, ihracat %12 azaldı. Böylece toplam satışlar %7 azalış kaydetti. Üretim %11 azalırken, İthalat %35 artış kaydetti. Ocak- Ağustos dönemi kümüle rakamları yıllık bazda karşılaştırdığımızda ise iç satışlar ve ihracat %7 geriledi. Toplam satış adedi %7 azaldı. Üretim miktarı %9 gerilerken ithalat %24 arttı. Ocak-Ağustos 2025 döneminde ihracatın toplam satışlara oranı %67 seviyesinde gerçekleşti.
Altı ana ürün grubunda yurt içi satışlarını yıllık bazda en çok artıran ürün grubu %32 ile bulaşık makinesi olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %47 ile derin dondurucu oldu. İhracat tarafında artış gösteren yıllık bazda %12 ile kurutucu olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %31 ile derin dondurucu oldu. Üretim bazında incelediğimizde ise, %4 ile kurutucu olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %48 ile derin dondurucu oldu. Böylelikle altı ana ürün grubu içerisinde yıllık bazda hem iç satışlar hem de üretim ve ihracat tarafında altı ana ürün grubu içerisinde yıllık bazda en çok azalış gösteren ürün grubu derin dondurucu oldu. Üretiminin büyük kısmını ihraç eden sektörde yılın ilk sekiz ayına ilişkin veriler dış pazarlarda ihracat üzerindeki baskının devamlılığına ve uzak doğulu oyuncuların pazar kazanımlarının sürdüğüne işaret etti. Ağustos ayı beyaz eşya sektör verileri üretim ve ihracata daralmanın devam ettiğini göstermektedir.
Şeker Yatırım VESBE ve ARCLK hisselerini beyaz eşya Ağustor-s ayı verilerine göre değerlendirdi. Kurum hisselere hedef fiyat verdi. Şeker Yatıtım VESBE için 17 Lira hedef fiyat verdi ve %50 kazanç potansiyeli tespit etti.
ARCLK için ise 185 Lira hedef fiyat verildi ve kazanç potansiyeli %43 oldu.
Şeker Yatırım Beyaz Eşya Sektörü Ağustos 2025 Verileri raporu
Ağustos ayında iç pazarda %6'lık sınırlı bir atış görülse de ihracatta daralma devam etti…
Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TURKBESD) verilerine göre Ağustos ayında 6 ana ürün grubunda (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu) yıllık bazda iç satışlar %6 artarken, ihracat %12 azaldı. Böylece toplam satışlar %7 azalış kaydetti. Üretim %11 azalırken, İthalat %35 artış kaydetti. Ocak- Ağustos dönemi kümüle rakamları yıllık bazda karşılaştırdığımızda ise iç satışlar ve ihracat %7 geriledi. Toplam satış adedi %7 azaldı. Üretim miktarı %9 gerilerken ithalat %24 arttı. Ocak-Ağustos 2025 döneminde ihracatın toplam satışlara oranı %67 seviyesinde gerçekleşti.
Altı ana ürün grubunda yurt içi satışlarını yıllık bazda en çok artıran ürün grubu %32 ile bulaşık makinesi olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %47 ile derin dondurucu oldu. İhracat tarafında artış gösteren yıllık bazda %12 ile kurutucu olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %31 ile derin dondurucu oldu. Üretim bazında incelediğimizde ise, %4 ile kurutucu olurken, azalış gösteren ürün grubu ise %48 ile derin dondurucu oldu. Böylelikle altı ana ürün grubu içerisinde yıllık bazda hem iç satışlar hem de üretim ve ihracat tarafında altı ana ürün grubu içerisinde yıllık bazda en çok azalış gösteren ürün grubu derin dondurucu oldu. Üretiminin büyük kısmını ihraç eden sektörde yılın ilk sekiz ayına ilişkin veriler dış pazarlarda ihracat üzerindeki baskının devamlılığına ve uzak doğulu oyuncuların pazar kazanımlarının sürdüğüne işaret etti. Ağustos ayı beyaz eşya sektör verileri üretim ve ihracata daralmanın devam ettiğini göstermektedir.