GIPTA halka arzında hesabıma kaç lot düşer?
Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon Ürünleri halka arzı Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından onay alarak halka arz oluyor. Halka arz detayları kesinleşen GIPTA'da hesaba kaç lot düşer?
2 Eylül 2023 Cumartesi 11:05
Halka Arz Tarihi : 6-7-8 Eylül 2023
Halka Arz Fiyatı: 20,90 TL
Dağıtım Yöntemi: Eşit Dağıtım
Pay: 40,000,000 Lot
Aracı Kurum: Halk Yatırım Menkul Değerler A.Ş.
Bist Kodu : GIPTA
Pazar: Yıldız Pazar
Fiyat İstikrarı: 30 Gün
Halka arz Büyüklüğü: 836 milyon TL
Halka Açıklık Oranı: %30,30
Halka Arz İskontosu: %22
Fonun Kullanım Yeri
- %35-40 Yurtiçi üretim kapasitesi artırılması için ilave makine alımı, çatı güneş enerjisi yatırmı ve ilave fabrika inşaatının yapılması.
- %40-45 İşletme sermayesi finansmanı.
-%25-30 Finansal borç ödemeleri.
Tahsisat Grupları
- 28.000.000 Lot (%70) Yurt İçi Bireysel Yatırımcı
- 12.000.000 Lot (%30) Yurt İçi Kurumsal Yatırımcı
Gıpta Ofis Kırtasiye Finansal Gücü
2023 / 3 Hasılat: 133,1 Milyon TL
2023 / 3 Brüt Kâr: 68,3 Milyon TL
2022 Hasılat: 678,3 Milyon TL
2022 Brüt Kâr: 191,4 Milyon TL
2021 Hasılat: 153,1 Milyon TL
2021 Brüt Kâr: 39,0 Milyon TL
2020 Hasılat: 153,2 Milyon TL
2021 Brüt Kâr: 24,3 Milyon TL
Hesabıma Kaç Lot Düşer?
- 500 Bin katılım~ 56 Lot (1170 TL).
- 1 Milyon katılım~ 28 Lot (585 TL).
- 1.2 Milyon katılım~ 23 Lot (480 TL).
- 1.4 Milyon katılım~ 20 Lot (418 TL).
- 1.6 Milyon katılım~ 17 Lot (355 TL).
- 1.8 Milyon katılım~ 15 Lot (313 TL).
- 2 Milyon katılım~ 14 Lot (292 TL).
Gıpta Ofis Kırtasiye Ne İş Yapar?
1984 yılında kurulan şirketin ana faaliyet alanı kırtasiye, promosyon ve ambalaj olmakla birlikte şirket, ağırlıklı olarak kırtasiye ürünleri sektöründe üretim ve ticaret faaliyetleri yürütmektedir. Kırtasiye sektörü genel faaliyet sahası itibarıyla düşünüldüğünde içinde birçok alt sektörü de barındırmaktadır. Kağıt, saraciye deri, bilgisayar, imalat vb. birçok sektörün ürünü kırtasiye ürünü olarak geçmektedir.
Türkiye’de son 15 yılda bu ürünlerin de satıldığı indirim market zincirlerinin açılan şube sayılarının gittikçe artması sonucu küçük perakende dükkanları ciddi anlamda sıkıntıya girmiş ve birçok işyeri kapanmıştır. Artık küçük metrekareli kırtasiye perakende dükkanları yok denecek kadar azalmıştır. Bu konu, kırtasiye perakendecilerinin işlerine yatırım yapmaları ve satmış oldukları ürün çeşitlerini artırmalarına yol açmıştır. Kırtasiye perakendecileri de mahalle arasında hizmet veren 40 – 50 m²’lik alana sahip perakendeciler büyük oranda kapanırken daha merkezi ve işlek okul bölgelerinde 1.500 – 2.000 m²’lik yeni kırtasiye mağazaları devreye girmeye başlamıştır.
Büyük metrekareli bu işyerlerinde çok çeşitli okul öncesi, okul ve ofise yönelik kırtasiye ürünleri raflarda yer almaya başlamıştır. Yine bunlara ilaveten kırtasiye noktalarında hobi ve sanata yönelik de geniş bir ürün grubu yer almaktadır. Sonuç olarak bugün kırtasiye satış noktalarında okul ve ofise yönelik ürünler, oyuncaklar, kültür kitapları, eğitici ve zekâ geliştirici yayınlar ve oyun malzemeleri, hediyelik eşya ürünleri, hobi ve sanatsal ürünler olmak üzere çok geniş bir ürün yelpazesi satışa sunulmaktadır