Halk Yatırım MAVI İçin 61,25 Lira Hedef Fiyat Tespit Etti
Halk Yatırım MAVI İçin 61,25 Lira Hedef Fiyat Tespit Etti. Mavi Giyim 6 aylık bilançosunda karlılıkta %46 düşüş yaşadı. Şirketin finansal tablolarını ve hedefleri Halk Yatırım değerlendirdi.
19 Eylül 2025 Cuma 17:00
Halk Yatırım MAVI İçin 61,25 Lira Hedef Fiyat Tespit Etti. Mavi Giyim 6 aylık bilançosunda karlılıkta %46 düşüş yaşadı. Şirketin finansal tablolarını ve hedefleri Halk Yatırım değerlendirdi.
Şirkette Kar Düştü
MAVI geçen yıl 6 aaylık bilançosunda 2 milyar Lira kar açıklamıştı. Şirket bu yıl 6 aylıkta kar oranını %46 düşürdü ve 1 milyar 110 milyar Lira kar açıkladı.
Şirketin finansal tablolarını değerlendiren Halka Yatırım MAVI hissesine 61,25 Lira hedef fiyat tespit etti.
Halk Yatırım MAVI 2Ç25 Finansal Sonuçlar - Nötr
Mavi Giyim AL Hisse Fiyatı: 40,32 TL Hedef Fiyat: 61,25 TL Getiri Potansiyeli: %52
✓ Beklentimizin üzerinde gerçekleşen net finansman gideri, net kar tahminimizdeki sapmada etkili oldu. Mavi Giyim'in 2Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 395 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 371 mn TL'nin altında yıllık bazda %66,2 azalışla 231 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi nedeniyle, parasal kayıp/kazanç kalemi altında 54 mn TL'lik olusuz etki oluştuğunu belirtmek iseriz. Net karın tahminimizin altında gerçekleşmesinde, beklentimizden daha yüksek net finansman gideri kaydedilmesi etkili oldu. Geçen yıl aynı dönemde 197,4 mn TL seviyesinde gerçekleşen finansman gideri, 2Ç25'te 389,3 mn TL'ye yükseldi. 2Ç25'te beklentimizin %2,7 altında 1.503 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 0,7 puanlık azalışla %15,7 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK marjındaki gerileme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklandı. Genel olarak beklentimizi karşılayan ikinci çeyrek finansal sonuçlarının hisse performansına yansımasını ‘nötr' olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı
2Ç25'te birebir mağaza satışları TL bazında %5,4 gerilerken, adet bazında %1,2 artış kaydetti. Bu dönemde işlem hacmi %3,7 gerilerken, ortalama sepet büyüklüğü %1,7 küçüldü. Buna rağmen, toplam perakende satış adetleri %4,2 büyüme kaydetti. 2025 ilk yarısında ise birebir mağaza satışları TL bazda %10,8, adet bazında %5,8 daralarak, toplam perakende hacmi %3,2 gerileme kaydetti. 2025 yarı yılda sepet reel bazda %2,1 küçülürken, nominal bazda %34,2 büyüme kaydetti. 2Ç25'te Mavi Giyim'in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %3,6 düşüşle 9.564 mn TL ile hem kurum beklentimiz olan 9.588 mn TL hem de piyasa ortalama beklentisi olan 9.517 mn TL ile uyumlu gerçekleşti. 2025'in ilk yarısında üç yeni mağaza açılışı ve dört mağaza kapanışı gerçekleşerek, toplam perakende mağaza sayısı Temmuz 2025 sonunda 351 oldu (1Ç25: 350, 2024: 352). Toplam satış alanı 1Y25'te 190 bin m² olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 543 m² oldu (2024'te toplam satış alanı 189 bin m², ortalama mağaza büyüklüğü 535 m² idi).
✓ Beklentiler ile uyumlu operasyonel karlılık
Mavi Giyim 2Ç25'te kurum beklentimiz olan 1.544 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 1.508 mn TL ile uyumlu, yıllık bazda %7,7 azalışla 1.503 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 0,7 puan azalışla %15,7 seviyesine geriledi. İkinci çeyrek'te FAVÖK marjındaki gerileme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklı geriledi. Öte yandan, faaliyet giderleri/satış oranı da yıllık bazda 1,0 puan artışla %42,9 seviyesine yükseldi.
✓ Net nakit pozisyonunda gerileme
Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 31 Temmuz 2025 sonunda 4.450 mn TL seviyesine geriledi (31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %6,1 ile 1.184 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini revize etti
Hatırlamak gerekirse, daha önce TMS29 dahil düşük - orta tek haneli ciro büyümesi hedefi, düşük tek haneli daralma olarak revize edildi. TMS29 dahil %17,5 + FAVÖK marjı öngörüsü ise %18 + olarak yukarı güncellendi. Satış alanı büyümesinde ise yılı Türkiye'de 20 net yeni mağaza ve 15 mağazada m2 büyüme beklentisi, Türkiye'de 10 net yeni mağaza ve 12 mağazada m² büyümesi olarak revize edilirken, Kuzey Amerika'da 8 yeni mağaza açma hedefi korundu. Konsolide gelirin %5'i kadar yatırım harcaması öngörüsü %6 olarak güncellendi. Yönetim ayrıca Türkiye perakende satışlarının Ağustos ayında %30 arttığını, Türkiye online satışlarının aynı dönemde %18 artış gösterdiği bilgisini paylaştı. Eylül ayının ilk iki haftasında da Türkiye perakende satışların %36, Türkiye online satışların %43 büyüdüğü belirtildi. ✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan ikinci çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.
Şirkette Kar Düştü
MAVI geçen yıl 6 aaylık bilançosunda 2 milyar Lira kar açıklamıştı. Şirket bu yıl 6 aylıkta kar oranını %46 düşürdü ve 1 milyar 110 milyar Lira kar açıkladı.
Şirketin finansal tablolarını değerlendiren Halka Yatırım MAVI hissesine 61,25 Lira hedef fiyat tespit etti.
Halk Yatırım MAVI 2Ç25 Finansal Sonuçlar - Nötr
Mavi Giyim AL Hisse Fiyatı: 40,32 TL Hedef Fiyat: 61,25 TL Getiri Potansiyeli: %52
✓ Beklentimizin üzerinde gerçekleşen net finansman gideri, net kar tahminimizdeki sapmada etkili oldu. Mavi Giyim'in 2Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 395 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 371 mn TL'nin altında yıllık bazda %66,2 azalışla 231 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi nedeniyle, parasal kayıp/kazanç kalemi altında 54 mn TL'lik olusuz etki oluştuğunu belirtmek iseriz. Net karın tahminimizin altında gerçekleşmesinde, beklentimizden daha yüksek net finansman gideri kaydedilmesi etkili oldu. Geçen yıl aynı dönemde 197,4 mn TL seviyesinde gerçekleşen finansman gideri, 2Ç25'te 389,3 mn TL'ye yükseldi. 2Ç25'te beklentimizin %2,7 altında 1.503 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 0,7 puanlık azalışla %15,7 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK marjındaki gerileme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklandı. Genel olarak beklentimizi karşılayan ikinci çeyrek finansal sonuçlarının hisse performansına yansımasını ‘nötr' olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı
2Ç25'te birebir mağaza satışları TL bazında %5,4 gerilerken, adet bazında %1,2 artış kaydetti. Bu dönemde işlem hacmi %3,7 gerilerken, ortalama sepet büyüklüğü %1,7 küçüldü. Buna rağmen, toplam perakende satış adetleri %4,2 büyüme kaydetti. 2025 ilk yarısında ise birebir mağaza satışları TL bazda %10,8, adet bazında %5,8 daralarak, toplam perakende hacmi %3,2 gerileme kaydetti. 2025 yarı yılda sepet reel bazda %2,1 küçülürken, nominal bazda %34,2 büyüme kaydetti. 2Ç25'te Mavi Giyim'in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %3,6 düşüşle 9.564 mn TL ile hem kurum beklentimiz olan 9.588 mn TL hem de piyasa ortalama beklentisi olan 9.517 mn TL ile uyumlu gerçekleşti. 2025'in ilk yarısında üç yeni mağaza açılışı ve dört mağaza kapanışı gerçekleşerek, toplam perakende mağaza sayısı Temmuz 2025 sonunda 351 oldu (1Ç25: 350, 2024: 352). Toplam satış alanı 1Y25'te 190 bin m² olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 543 m² oldu (2024'te toplam satış alanı 189 bin m², ortalama mağaza büyüklüğü 535 m² idi).
✓ Beklentiler ile uyumlu operasyonel karlılık
Mavi Giyim 2Ç25'te kurum beklentimiz olan 1.544 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 1.508 mn TL ile uyumlu, yıllık bazda %7,7 azalışla 1.503 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 0,7 puan azalışla %15,7 seviyesine geriledi. İkinci çeyrek'te FAVÖK marjındaki gerileme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklı geriledi. Öte yandan, faaliyet giderleri/satış oranı da yıllık bazda 1,0 puan artışla %42,9 seviyesine yükseldi.
✓ Net nakit pozisyonunda gerileme
Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 31 Temmuz 2025 sonunda 4.450 mn TL seviyesine geriledi (31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %6,1 ile 1.184 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini revize etti
Hatırlamak gerekirse, daha önce TMS29 dahil düşük - orta tek haneli ciro büyümesi hedefi, düşük tek haneli daralma olarak revize edildi. TMS29 dahil %17,5 + FAVÖK marjı öngörüsü ise %18 + olarak yukarı güncellendi. Satış alanı büyümesinde ise yılı Türkiye'de 20 net yeni mağaza ve 15 mağazada m2 büyüme beklentisi, Türkiye'de 10 net yeni mağaza ve 12 mağazada m² büyümesi olarak revize edilirken, Kuzey Amerika'da 8 yeni mağaza açma hedefi korundu. Konsolide gelirin %5'i kadar yatırım harcaması öngörüsü %6 olarak güncellendi. Yönetim ayrıca Türkiye perakende satışlarının Ağustos ayında %30 arttığını, Türkiye online satışlarının aynı dönemde %18 artış gösterdiği bilgisini paylaştı. Eylül ayının ilk iki haftasında da Türkiye perakende satışların %36, Türkiye online satışların %43 büyüdüğü belirtildi. ✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan ikinci çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.