Ön Finansal Sonuçlar Açıklandı! Starbucks'ın Satışları %7 Düştü!
Küresel satışlar, son çeyrekte yaşanan %7'lik düşüşle birlikte üst üste üçüncü çeyrekte de gerilemeye devam etti. Şirket, beklenmedik üst yönetim değişiklikleri ve temkinli tüketici davranışları nedeniyle 2025 yılına dair beklentilerini açıklamayı askıya aldı. Detaylar haberin devamında...
23 Ekim 2024 Çarşamba 16:30
Starbucks'ın Küresel Satışları Düşmeye Devam Ediyor! Temmuz-Eylül Döneminde %7 Azaldı!
Dünya genelinde milyonlarca kahveseverin tercihi olan Starbucks, temmuz-eylül dönemine ait ön finansal verilerini açıkladı.
Şirketin, bu dönemde küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları %7 oranında düşüş gösterdi.
Bu, Starbucks’ın üst üste üçüncü çeyrek boyunca yaşadığı satış düşüşü anlamına geliyor.
Mali takviminde 29 Eylül’de sona eren üç aylık dönem, Starbucks için dördüncü çeyrek olarak değerlendiriliyor.
Ön finansal sonuçlarına göre, hisse başına karı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %25 oranında azalarak 80 sente düştü.
2024 mali yılı genelindeki küresel karşılaştırılabilir mağaza satışlarının ise %2 gerilediği belirtildi.
Üst Yönetim Değişikliği ve Beklentilerin Askıya Alınması
Starbucks, üst yönetimdeki değişim ve mevcut durum değerlendirmeleri doğrultusunda, 2025 mali yılına dair beklentilerini açıklamayı askıya aldığını duyurdu.
Şirketten yapılan açıklamada, "Verimlilik çabaları, trafikteki düşüşün etkisini aşmaya yetmedi" ifadesi yer aldı.
Starbucks Mali İşler Direktörü (CFO) Rachel Ruggeri, yapılan yatırımlara rağmen trafik düşüşünün önlenemediğini ve mevcut durumun gidişatını değiştiremediğini vurguladı.
Ruggeri, işletmeyi yeniden canlandırmak için yeni bir plan geliştirdiklerini ancak bunun zaman alacağına dikkat çekti.
Tüketici Davranışlarındaki Değişim ve Makro Ekonomik Etkiler
Starbucks, beklenenin altında kalan performansının nedenlerini ise temkinli tüketici ortamı ve hızlandırılmış yatırımların müşteri davranışlarını olumlu yönde etkilememesi olarak açıklıyor.
Özellikle Çin’deki makro ve rekabetçi koşulların, sonuçlar üzerinde ek bir baskı oluşturduğu belirtiliyor.
Şirket, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları sebebiyle karşılaştığı protesto ve boykot kampanyalarının da finansal sonuçları üzerinde olumsuz etkiler yarattığını ifade ediyor.
Geçtiğimiz yıl ekim-aralık döneminde, Orta Doğu’daki mağazaların satışlarının olumsuz etkilenmesi nedeniyle yıllık satış tahminlerini aşağı çekmek zorunda kalmışlardı.