Perakende Hissesinde Zarar Düştü A1 Capital Olumlu Görüş Bildirdi
Perakende Hissesinde Zarar Düştü A1 Capital Olumlu Görüş Bildirdi. Bizim Toptan BIZIM bu yıl 3. çeyrekte zarar rakamını azalttı. Şirketin finansal tablolarını A1 Capital değerlendirdi.
4 Aralık 2025 Perşembe 14:00
Perakende Hissesinde Zarar Düştü A1 Capital Olumlu Görüş Bildirdi. Bizim Toptan BIZIM bu yıl 3. çeyrekte zarar rakamını azalttı. Şirketin finansal tablolarını A1 Capital değerlendirdi.
BIZIM geçen yılın 3. çeyrek bilançosunda 1.284.636.000 TL zarar açıklamıştı. Şirketin zararı bu yıl 3. çeyrekte azaldı ve 825.397.000 TL zarar açıklandı.
Şirketin finansal tablolarını değerlendiren A1 Capital Yatırım genel olarak olumlu görüş bildirdi.
A1 Capital BIZIM TOPTAN - 3Ç25'E BAKIŞ
Bizim Toptan brüt kar marjı ve FAVÖK marjında güçlü bir iyileşme yaşanırken, faaliyet giderlerinde önemli azalış gerçekleşmiştir. Dönem boyu mağaza portföyü yeniden optimize edilip, düşük performans gösteren mağazalar kapatılırken aynı zamanda yeni mağazalar açılışları ile de operasyonel altyapı güçlendirilmiş.
Mağaza yapılanmasında ise verimlilik odaklı dönüşüm sürmüş. 2025'in 3. çeyreğinde, 1 yeni “Bizim Gross” mağazası açılmış, 2 mağaza yenilenmiş ve 3 mağaza kapatılmıştır. Böylece yılın ilk dokuz ayında toplam 15 mağaza kapatılmış dönem sonu Türkiye genelinde 73 şehirde 169 mağazaya ulaşılmıştır.
Bu dönemdeki mağaza ağında yapılan optimizasyon, sadece maliyet azaltımı olarak değil de aynı zamanda operasyonel kalite artışı sağlamış. Satış stratejilerini şekillendirip bireysel ve ev dışı tüketim müşterilerine (HoReCa segmenti) daha fazla odaklanmış, böylece karlılığı yüksek müşteri segmentlerinde, pazar payını artırmayı hedefliyorlar. Bu stratejik yönelim, özellikle B2C kanalında büyüme potansiyelinin canlanmasına katkı sağlamış.
Bizim Gross formatında mağaza sayısı 7'ye ulaşmış. Bayi iş ortaklığı sisteminin (SEÇ modeli) kapsamında bayi başına satışlar TMS 29 hariçken yıllık bazda %15 artış göstermiştir. Bu artış, güçlü bayi ağının etkinliği perakende kanalındaki sağlanmış müşteri sadakatiyle desteklendiği belirtiliyor.
Şirketin temel büyüme motorlarından biri olan “Esnaf Dostu İş Modeli”'e yürütülen SEÇ İş Ortaklığı Sistemi, üçüncü çeyrekte de dayanıklılığını korumuştur.
Pazar dinamikleri ekonomik koşulların zorlu seyrine rağmen sistemdeki güçlü iş ortakları sayesinde bayi başına satışlar önceki yılın aynı dönemine göre %15 artmış. SEÇ sistemi, geleneksel esnaf kanalını desteklemeye ve şirket dağıtım ağını genişletmeye devam etmiştir. Bu modelle, yerel pazarlardaki etkinliğini koruyarak markaya sadık müşteri tabanını güçlendirmiş.
FİNANSAL BİLGİLER
2025'in 3. çeyrek itibarıyla brüt kar marjı geçen yılında aynı dönemindeki %13,8 seviyesinden %17,2'ye yükselmiş, 340 baz puanlık artışla önemli bir iyileşme kaydedilmiş. Bu gelişmede, müşteri karmasındaki değişim ve ürün miksinin karlılığı artıracak şekilde gelişmesi belirleyici olmuş.
Faaliyet giderlerini azaltmaya yönelik alınan tedbirler, giderlerin mutlak tutarda ve satışlara oranla düşmesine neden olmuş. Şirketin toplam faaliyet giderleri bu dönemde %23,9, yılın ilk dokuz ayında %19,3 oranında gerilemiş. Faaliyet gideri/satış oranı çeyreklik bazda 80 baz puanlık iyileşmeyle %15,2 seviyesine gerileyerek olumlu görünüm sergilediği belirtilmiştir.
Satış gelirleri tarafında, makroekonomik koşulların ve geleneksel kanal müşterilerindeki zayıf talebin etkisiyle daralma gözlendiği söylenirken, Konsolide satışlar, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla %19,8 azalarak 9,4 milyar TL'ye gerilemiş, dokuz aylık bazda %20,7 düşüşle 28,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir. B2B ve B2C pazarlarında yoğun rekabet sürerken, bireysel - ev dışı tüketim segmentine odaklanan yeni satış stratejisinin ilk sonuçları alınmaya başlanmış. Bu stratejik değişimin, karlılıktaki iyileşmeyi desteklediği, ancak toplam satış hacmi üzerinde geçici baskı yarattığı belirtildi.
FAVÖK tarafında ise, operasyonel iyileşmenin en belirgin yansıması gözlenmiş. Şirketin düzeltilmiş FAVÖK tutarı bu dönemde 576 milyon TL'ye ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre %303 artış göstermiş, marj ise %1,2'den %6,1'e yükselmiştir. Yılın ilk dokuz ayında FAVÖK 1,2 milyar TL'ye çıkıp geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 76,6 milyon TL'ye kıyasla ciddi sıçrama kaydetmiş. Bu sonuçların, hem brüt kar marjındaki artışın hem de maliyetlerin etkin yönetiminin bir sonucu olmuş.
Net zarar ise 2024'teki -413 milyon TL'den -50 milyon TL'ye gerileyerek belirgin bir iyileşme göstermiş, yılın ilk dokuz ayındaki net zarar -1,31 milyar TL'den -858 milyon TL'ye düşmüştür. Böylelikle net kar marjı da - %3,5'ten -%0,5'e gerilemiştir.
Gelir düşerken brüt marj artmış → Verimsiz noktaların kapanması etkisi var. Esas faaliyet zararı önemli ölçüde iyileşmiş. Zararda iyileşme var ancak TMS29 etkisi çok büyük
Yatırım harcamaları tarafında, 2025 yılında kontrollü ve verimlilik odaklı bir yaklaşım benimsemiş. 9A2025 döneminde toplam yatırım harcamaları geçen yıla kıyasla %53,5 düşüşle 147,4 milyon TL'ye gerilemiştir. Yatırımların ise %49,3'ü mevcut mağazalara, %26,9'u yeni mağazalara, %18,6'sı SEÇ sistemine ve %5,3'ü de bilgi teknolojilerinin altyapısına yönlendirilmiştir. Yatırımların satışlara oranı %0,5 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Finansal yapıya bakıldığında 30 Eylül 2025 itibarıyla toplam varlıklar 12,67 milyar TL'ye, özkaynakları ise 258,6 milyon TL'ye gerilemiştir. Dönen varlıklar 6,06 milyar TL'ye düşerken, stoklar 3,82 milyar TL'ye yükselmiş, ticari alacaklar 1,41 milyar TL'ye gerilemiş. Şirketin nakit ve nakit benzerleri 580,9 milyon TL düzeyindedir.
Ticari borçlar 8,97 milyar TL seviyesinde, finansal borçlar toplam 1,9 milyar TL düzeyindedir. Bu kapsamda net borç pozisyonu IFRS 16 yükümlülükleri dahil edildiğinde -1,32 milyar TL'ye yükselmiş. İşletme sermayesi tarafında ise, stok devir süresinin 43 güne ve ticari borç ödeme süresinin 101 güne çıkması, nakit döngüsünü 157 güne uzatmıştır. Bu görünüm, stok seviyelerindeki artışın ve tahsilat dönemlerindeki yavaşlamanın etkilerini yansıtmaktadır.
2025 yılında faaliyet giderlerini azaltmak, brüt marjı artırmak ve operasyonel verimliliği sağlamak yönünde alınan önlemler sonucunda, zorlu piyasa koşullarına rağmen karlılığını güçlendirmiş. Enflasyon muhasebesi (TMS 29) etkisi altında finansal sonuçlar bazı nominal düşüşler gözlense de, reel anlamda şirket operasyonel karlılığı artış trendinde. Yönetim, verimlilik odaklı mağaza stratejisini sürdürürken, yeni “Bizim Gross” formatı ve SEÇ modeliyle esnaf dostu iş modelini güçlendirmeyi hedefliyor.
İşletme faaliyetlerinden nakit akışı:+1,01 milyar TL, Geçen yıl: 1,42 milyar TL Operasyon “kağıt üzerinde zarar etse de” nakit üretmeye devam ediyor. Yatırım akışı: -147 milyon TL capex, Yakınsama politikasına uygun.
Genel anlamda; bu dönemde operasyonel dönüşümünü sürdürmüş, karlılığını artırmış, maliyet disiplinini pekiştirmiş ve sermaye verimliliği açısından sağlam yapı oluşturmuş. Satış hacmi zayıf makroekonomik ortamdan etkilenmiş olsa da, brüt ve operasyonel marjlardaki performansı ileriye dönük sürdürülebilir karlılığın temelini güçlendirmiş. Faaliyet giderlerinin azaltılması, FAVÖK marjındaki keskin artış ve net zarardaki belirgin iyileşme, 2025 yılının geri kalanında daha dengeli ve dirençli bir finansal yapı ile yoluna devam edeceğine işaret ediyor.
BIZIM geçen yılın 3. çeyrek bilançosunda 1.284.636.000 TL zarar açıklamıştı. Şirketin zararı bu yıl 3. çeyrekte azaldı ve 825.397.000 TL zarar açıklandı.
Şirketin finansal tablolarını değerlendiren A1 Capital Yatırım genel olarak olumlu görüş bildirdi.
A1 Capital BIZIM TOPTAN - 3Ç25'E BAKIŞ
Bizim Toptan brüt kar marjı ve FAVÖK marjında güçlü bir iyileşme yaşanırken, faaliyet giderlerinde önemli azalış gerçekleşmiştir. Dönem boyu mağaza portföyü yeniden optimize edilip, düşük performans gösteren mağazalar kapatılırken aynı zamanda yeni mağazalar açılışları ile de operasyonel altyapı güçlendirilmiş.
Mağaza yapılanmasında ise verimlilik odaklı dönüşüm sürmüş. 2025'in 3. çeyreğinde, 1 yeni “Bizim Gross” mağazası açılmış, 2 mağaza yenilenmiş ve 3 mağaza kapatılmıştır. Böylece yılın ilk dokuz ayında toplam 15 mağaza kapatılmış dönem sonu Türkiye genelinde 73 şehirde 169 mağazaya ulaşılmıştır.
Bu dönemdeki mağaza ağında yapılan optimizasyon, sadece maliyet azaltımı olarak değil de aynı zamanda operasyonel kalite artışı sağlamış. Satış stratejilerini şekillendirip bireysel ve ev dışı tüketim müşterilerine (HoReCa segmenti) daha fazla odaklanmış, böylece karlılığı yüksek müşteri segmentlerinde, pazar payını artırmayı hedefliyorlar. Bu stratejik yönelim, özellikle B2C kanalında büyüme potansiyelinin canlanmasına katkı sağlamış.
Bizim Gross formatında mağaza sayısı 7'ye ulaşmış. Bayi iş ortaklığı sisteminin (SEÇ modeli) kapsamında bayi başına satışlar TMS 29 hariçken yıllık bazda %15 artış göstermiştir. Bu artış, güçlü bayi ağının etkinliği perakende kanalındaki sağlanmış müşteri sadakatiyle desteklendiği belirtiliyor.
Şirketin temel büyüme motorlarından biri olan “Esnaf Dostu İş Modeli”'e yürütülen SEÇ İş Ortaklığı Sistemi, üçüncü çeyrekte de dayanıklılığını korumuştur.
Pazar dinamikleri ekonomik koşulların zorlu seyrine rağmen sistemdeki güçlü iş ortakları sayesinde bayi başına satışlar önceki yılın aynı dönemine göre %15 artmış. SEÇ sistemi, geleneksel esnaf kanalını desteklemeye ve şirket dağıtım ağını genişletmeye devam etmiştir. Bu modelle, yerel pazarlardaki etkinliğini koruyarak markaya sadık müşteri tabanını güçlendirmiş.
FİNANSAL BİLGİLER
2025'in 3. çeyrek itibarıyla brüt kar marjı geçen yılında aynı dönemindeki %13,8 seviyesinden %17,2'ye yükselmiş, 340 baz puanlık artışla önemli bir iyileşme kaydedilmiş. Bu gelişmede, müşteri karmasındaki değişim ve ürün miksinin karlılığı artıracak şekilde gelişmesi belirleyici olmuş.
Faaliyet giderlerini azaltmaya yönelik alınan tedbirler, giderlerin mutlak tutarda ve satışlara oranla düşmesine neden olmuş. Şirketin toplam faaliyet giderleri bu dönemde %23,9, yılın ilk dokuz ayında %19,3 oranında gerilemiş. Faaliyet gideri/satış oranı çeyreklik bazda 80 baz puanlık iyileşmeyle %15,2 seviyesine gerileyerek olumlu görünüm sergilediği belirtilmiştir.
Satış gelirleri tarafında, makroekonomik koşulların ve geleneksel kanal müşterilerindeki zayıf talebin etkisiyle daralma gözlendiği söylenirken, Konsolide satışlar, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla %19,8 azalarak 9,4 milyar TL'ye gerilemiş, dokuz aylık bazda %20,7 düşüşle 28,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir. B2B ve B2C pazarlarında yoğun rekabet sürerken, bireysel - ev dışı tüketim segmentine odaklanan yeni satış stratejisinin ilk sonuçları alınmaya başlanmış. Bu stratejik değişimin, karlılıktaki iyileşmeyi desteklediği, ancak toplam satış hacmi üzerinde geçici baskı yarattığı belirtildi.
FAVÖK tarafında ise, operasyonel iyileşmenin en belirgin yansıması gözlenmiş. Şirketin düzeltilmiş FAVÖK tutarı bu dönemde 576 milyon TL'ye ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre %303 artış göstermiş, marj ise %1,2'den %6,1'e yükselmiştir. Yılın ilk dokuz ayında FAVÖK 1,2 milyar TL'ye çıkıp geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 76,6 milyon TL'ye kıyasla ciddi sıçrama kaydetmiş. Bu sonuçların, hem brüt kar marjındaki artışın hem de maliyetlerin etkin yönetiminin bir sonucu olmuş.
Net zarar ise 2024'teki -413 milyon TL'den -50 milyon TL'ye gerileyerek belirgin bir iyileşme göstermiş, yılın ilk dokuz ayındaki net zarar -1,31 milyar TL'den -858 milyon TL'ye düşmüştür. Böylelikle net kar marjı da - %3,5'ten -%0,5'e gerilemiştir.
Gelir düşerken brüt marj artmış → Verimsiz noktaların kapanması etkisi var. Esas faaliyet zararı önemli ölçüde iyileşmiş. Zararda iyileşme var ancak TMS29 etkisi çok büyük
Yatırım harcamaları tarafında, 2025 yılında kontrollü ve verimlilik odaklı bir yaklaşım benimsemiş. 9A2025 döneminde toplam yatırım harcamaları geçen yıla kıyasla %53,5 düşüşle 147,4 milyon TL'ye gerilemiştir. Yatırımların ise %49,3'ü mevcut mağazalara, %26,9'u yeni mağazalara, %18,6'sı SEÇ sistemine ve %5,3'ü de bilgi teknolojilerinin altyapısına yönlendirilmiştir. Yatırımların satışlara oranı %0,5 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Finansal yapıya bakıldığında 30 Eylül 2025 itibarıyla toplam varlıklar 12,67 milyar TL'ye, özkaynakları ise 258,6 milyon TL'ye gerilemiştir. Dönen varlıklar 6,06 milyar TL'ye düşerken, stoklar 3,82 milyar TL'ye yükselmiş, ticari alacaklar 1,41 milyar TL'ye gerilemiş. Şirketin nakit ve nakit benzerleri 580,9 milyon TL düzeyindedir.
Ticari borçlar 8,97 milyar TL seviyesinde, finansal borçlar toplam 1,9 milyar TL düzeyindedir. Bu kapsamda net borç pozisyonu IFRS 16 yükümlülükleri dahil edildiğinde -1,32 milyar TL'ye yükselmiş. İşletme sermayesi tarafında ise, stok devir süresinin 43 güne ve ticari borç ödeme süresinin 101 güne çıkması, nakit döngüsünü 157 güne uzatmıştır. Bu görünüm, stok seviyelerindeki artışın ve tahsilat dönemlerindeki yavaşlamanın etkilerini yansıtmaktadır.
2025 yılında faaliyet giderlerini azaltmak, brüt marjı artırmak ve operasyonel verimliliği sağlamak yönünde alınan önlemler sonucunda, zorlu piyasa koşullarına rağmen karlılığını güçlendirmiş. Enflasyon muhasebesi (TMS 29) etkisi altında finansal sonuçlar bazı nominal düşüşler gözlense de, reel anlamda şirket operasyonel karlılığı artış trendinde. Yönetim, verimlilik odaklı mağaza stratejisini sürdürürken, yeni “Bizim Gross” formatı ve SEÇ modeliyle esnaf dostu iş modelini güçlendirmeyi hedefliyor.
İşletme faaliyetlerinden nakit akışı:+1,01 milyar TL, Geçen yıl: 1,42 milyar TL Operasyon “kağıt üzerinde zarar etse de” nakit üretmeye devam ediyor. Yatırım akışı: -147 milyon TL capex, Yakınsama politikasına uygun.
Genel anlamda; bu dönemde operasyonel dönüşümünü sürdürmüş, karlılığını artırmış, maliyet disiplinini pekiştirmiş ve sermaye verimliliği açısından sağlam yapı oluşturmuş. Satış hacmi zayıf makroekonomik ortamdan etkilenmiş olsa da, brüt ve operasyonel marjlardaki performansı ileriye dönük sürdürülebilir karlılığın temelini güçlendirmiş. Faaliyet giderlerinin azaltılması, FAVÖK marjındaki keskin artış ve net zarardaki belirgin iyileşme, 2025 yılının geri kalanında daha dengeli ve dirençli bir finansal yapı ile yoluna devam edeceğine işaret ediyor.