Son çeyrekte çeyreklik kârı en çok artan hisseler!
Son çeyrekte çeyreklik kârı en çok artan hisseler! Son çeyrekten bu yana kârını en çok artıran hisseler hangileri? Detaylar haberde!
21 Ekim 2022 Cuma 14:24
Son çeyrekte çeyreklik kârı en çok artan hisseler!
Çeyreklik karını en çok artıran hisseler:
- HUNER: %35955
- DAPGM %17492
- HLGYO %6476
- SELVA %6446
- ULUSE %5872
- METRO %4443
- BRLSM %3596
- PETUN %4170
- CONSE %3076
- PSGYO %2246
- MANAS 06
- ORCAY %1964
- ZEDUR %1695
- FADE %1675
- NUGYO %1675
Borsada yatırım yapmaya karar verdiğiniz zaman yada yatırım yapıyorsanız, bilanço okumayı az çok öğrenmelisiniz. Bilanço bir şirketin parasal olarak ne olduğunun gösterildiği yerdir. Bilanço ile şirketin girdileri, çıktıları, aldıkları, sattıkları, borçları gibi birçok kalem incelenir. Bilanço hisseyi nasıl etkiler?
Borsada bilançolar 3 ayda bir açıklanır. 3 aylık bilanço, 6 aylık bilanço, 9 aylık bilanço ve 12 Aylık bilanço şeklinde. Bu bilançolarda yatırımcıların en fazla dikkat ettiği nokta kar-zarar rakamlarıdır. Ayrıca kar ve zararın nasıl oluştuğu noktasıdır. Kar ve zarar bir şirketin büyümesine, küçülmesine sebep olan unsurlardır.
Dolayısıyla yatırımcılar büyüme odaklı hisse senedi aldıkları için bilançoda şirketin kar bölümünün yükselmesi önen arz etmektedir. Borsada bilançolar açıklanınca yükselen, düşen yada tepki vermeyip aynı fiyatıyla yoluna devam eden şirketlerin hisse senetleri vardır.
Bilanço döneminde şirketlerin gelen rakamlara nasıl tepki vereceği yatırımcılar tarafından araştırılır. Bir bilanço döneminde hisse fiyatlarının kesin olarak yönü belirlenemez ama bazı teoriler üretilebilir.
Bilanço analizinde sık kullanılan veriler
■ Aktif karlılık: Bu veri şirketin yaptığı yatırımın karlılığını, diğer bir deyişle aktif değerlerin ne ölçüde verimli kullanıldığını belirtir. Aktif karlılığındaki artış, şirketin kaynaklarını etkin bir şekilde kullandığını gösterir. (Net kar/Aktif toplamı] x 100
■ Net kar marjı: Bu marj, şirketin net karının net satışı içerisindeki payını belirtir. Şirketin satışlarının kara yansıma payını gösteren bu oranın yüksek çıkması ve geçmiş dönemlere göre artış eğilimi göstermesi, şirketin verimli çalıştığını gösterir. (Net kar/Net satışlar] x 100
■ FAVÖK: Açılımı finansman giderleri, amortisman giderleri ve vergi öncesi kar olan bu verinin artıda olması, analistler için en önemli kriterlerdendir. Çünkü şirketin gerçekten esas faaliyetinden kar edip etmediği ve ekonomideki toparlanmaya katılıp katılamadığı bu veriyle anlaşılabilir.
Para Ajansı Telegram grubuna üye olun => https://t.me/paraajansi paraajansı
Bizi Twitter’da takip edin =>https://twitter.com/home