TAV Holding bilançosunu yayınladı! Temettü kararını duyurdu! Öne çıkan rakamlar! Sani Şener’in mesajı!
Borsa İstanbul hisseleri 2020 Yılı bilançolarını açıklamaya devam ediyor. Pandeminin ağır koşullarından en çok etkilenen sektörünün baş hisselerinden TAVHL hissesi 2020 Bilançosunu açıkladı. Bilançoda hangi başlıklar öne çıktı?
17 Şubat 2021 Çarşamba 20:35
Haber gündeminin yoğun olduğu hisse gün içerisinde 10 günlük ortalama hacminin 2,01 katı hacim ile işlem gördü.
TAV Havalimanları (#TAVHL), 2020 yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Bilançoya göre yılın 4. çeyreğinde 767.606.000 TL zarar eden şirketin, 2020 yılındaki toplam net zararı 2.283.284.000 TL‘ye yükseldi.
- TAV Havalimanları 2020 yılında 2.283.284.000 TL konsolide toplam net zarar açıkladı
- Ciro €301m ile 2019’a göre %60 düşüş gösterdi
- Nakit Faaliyet Giderleri €279m ile 2019’a göre %41 düşüş gösterdi
- Ciroda meydana gelen €448mn düşüşe paralel olarak alınan önlemler sayesinde nakit faaliyet giderleri €190mn azaldı.
- Net zarar €285m olarak gerçekleşti. 2019’da bu rakam €373m seviyesindeydi.
- Şirketin net borçları %24 artış göstererek €1.010m seviyesine yükseldi
Şirket tarafından yayımlanan detaylı ve özet bilanço!
Şirket tarafından yapılan açıklamada;
“Şirketimizin 01 Ocak 2020 / 31 Aralık 2020 tarihleri arasında icra ettiği faaliyetleri neticesinde Sermaye Piyasası Kurulu’nun Seri:II, No:14.1 sayılı “Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği” hükümleri uyarınca hazırlanmış olan bağımsız denetimden geçmiş konsolide finansal tablolara göre 2.283.284.000 TL net dönem zararı meydana gelmiş olduğu görülmüştür.
2020 Yılına ait yapılacak olan Olağan Genel Kurul Toplantısında ortaklarımızın onayına sunulmak üzere; Şirketimizin 2020 yılına ilişkin Finansal Tablolarında net dönem zararı bulunması sebebiyle, Şirket Kâr Dağıtım Politikasına uygun olarak, 2020 yılına ilişkin kâr payı dağıtımı yapılmamasına oy birliği ile karar verilmiştir.” ifadelerine yer verildi
Şirket 2020 yılında zarar ettiği için bu sene temettü dağıtmayacak. Uzun yıllar sonra ilk defa temettü dağıtmıyor.
Hisse yıl içerisinde hissesine sahip çıktı, geri alım yaptı!TAV Havalimanları, 13 Mart – 01 Eylül tarihleri arasında yaklaşık toplam 2,0 mn adet hisseyi ortalama 16,19TL fiyat
ile Borsa Istanbul’da satın almıştır. Hisse alım miktarı yaklaşık 33,1 mn TL tutarında olup, toplam sermayemizin %0,56’sına denk gelmektedir
Başkan Sani Şener ortaklara seslendi!
2020 yılı, Kovid-19 salgını nedeniyle büyük değişimlerin yaşandığı bir yıl olarak tarih kitaplarına girdi. Havacılık otoritelerinin virüsün yayılmasını yavaşlatmak için yılın ikinci çeyreğinde uluslararası uçuşları tamamen durdurması nedeniyle küresel havacılığın hacmi bu dönemde neredeyse sıfıra düştü. İkinci çeyrekte alınan uçuş kısıtlaması önlemleri üçüncü çeyrekte bir miktar hafifletildi ve buna bağlı olarak 2020’nin üçüncü çeyreğinde TAV Havalimanları’nın dış hat yolcu trafiğinde kuvvetli bir toparlanma dönemi yaşadık. Bununla birlikte, faaliyette olduğumuz coğrafyalar da dahil olmak üzere çoğu ülke arasında ticari seyahat kısıtlamaları hala devam ediyor. Ticari seyahate izin veren ülkelerin çoğunda da yolcuların varış yaptıkları ülkede bir karantina dönemi geçirmesi ve uçağa binmeden önce de Kovid-negatif test sonucu belgelemesi bekleniyor. Bu uygulamaların bir sonucu olarak kısıtlamasız karşılıklı seyahat imkanı hala çok az ülke arasında bulunuyor. Sene içinde farklı derecelerde uygulanan seyahat kısıtlamaları nedeniyle 2020 yılında hizmet verdiğimiz yolcu sayısı 2019’a göre %70 oranında düştü.
Tüm sektör benzer bir yıl geçirdi!Dünyanın dört bir yanındaki havalimanı işletmecileri ve havayollarından oluşan sektörün tüm bileşenleri de benzer bir yıl geçirdi. Sektör, 2020’nin Aralık ayında başlayan aşılamaların 2021 yılı içinde kritik bir eşiği aşması ile birlikte, senenin ikinci yarısına doğru ticari uçuş kısıtlamalarının kalkmasını bekliyor. Kriz nedeniyle ciromuzda yaşanan düşüşe giderler tarafında çok hızlı ve etkili bir şekilde yanıt verdik. 2020’nin Nisan-Aralık ayları arasındaki dokuz aylık sürede faaliyet giderlerimizi(*) %50 oranında azaltmayı başardık. Tüm yıl için faaliyet giderlerinde sağladığımız düşüş %41 oldu. Her ne kadar tüm gider kalemlerinde önemli kesintiler yapmayı başarmış olsak da, faaliyet giderlerimizdeki en büyük azalmayı yönetim kademesi dahil tüm çalışanlarımızın, hükümetlerin verdiği kısmi çalışma desteklerinden de yararlanarak, sene içinde ücretsiz izin kullanması ile mümkün oldu. Bu nedenle, çalışanlarımıza ve iş ortaklarımıza krizle mücadelemize yaptıkları katkı için bir kez daha teşekkür etmek isterim.
Mücbir SebepYatırımcılarımıza daha önce, sözleşmelerimizde pandemilerin çok açık bir şekilde bir ‘Mücbir Sebep’ olarak tanımlandığını ve portföyümüzdeki havalimanlarında meydana gelen kayıp operasyon sürelerini telafi etmek için düzenleyici havacılık otoritelerimize Mücbir Sebep başvuruları yaptığımızı bildirmiştik. Türkiye’deki havalimanlarımız için başvurularımız sonuçlandı. Türkiye’de işlettiğimiz tüm havalimanlarının işletme süreleri ikişer sene uzatıldı ve 2022 kira ödemeleri 2024’e ertelendi. Türkiye, Tunus ve Makedonya’daki havalimanlarımız Temmuz 2020’den beri açık bulunuyor. Gürcistan’daki havalimanlarımız ise hala sadece sınırlı bir miktarda ülkeyle uçuşlara açık. İlk Umre yolcularını Ocak ayında karşılayan Medine Havalimanı’nın Mart ayı sonunda tam açılışını bekliyoruz. Zagreb Havalimanı salgın süresince açık kaldı. Sınırların yeniden açılmasından sonra uluslararası yolcu trafiği hacmini belirleyen en önemli etken, ülkelerin birbirlerini karşılıklı güvenli destinasyon listelerine (yeşil liste) alması oluyor. Her ülke, kendi belirlediği yeşil listeye giren ülkelerden karantina gereksinimi olmadan yolcu kabul ediyor. İki ülkenin birbirini karşılıklı yeşil listeye almasıyla birlikte ticari seyahat trafiğinde anlamlı bir artış başlıyor. Türkiye ile karşılıklı yeşil listede bulunan ülke sayısı arttıkça üçüncü çeyrek trafiğinde önemli bir toparlanma gördük. Ancak, Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkeler arasında bulunan İngiltere ve Almanya dördüncü çeyrekte seyahati yeniden kısıtlamalara tabi kıldı.
Eylül 2020 itibariyle, Türkiye’deki havalimanlarımız, Türkiye ile kısıtlamasız seyahat olanağı sağlayan karşılıklı yeşil listelerde yer alan sınırlı sayıda ülkeden yolcuyu ağırladı. Yolcularımızın geldiği ülke sayısı oldukça az olmasına rağmen, Eylül ayında Bodrum 2019 yolcusunun %59’una, Antalya ise %45’ine ulaştı. Bu gerçekleşmeler, seyahat kısıtlamalarının kalkması durumunda portföyümüzün ekseriyetini oluşturan tatil destinasyonlarına pandemi koşullarına rağmen güçlü bir talep olduğunu açıkça gösteriyor. Buna ek olarak, sektör uzmanları genel olarak önümüzdeki dönemde kısa mesafeli uçuşların, uzun mesafe uçuşlardan ve tatil nedenli seyahatlerin de iş seyahatlerinden daha hızlı iyileşmesini bekliyor. Genellikle kısa mesafeli tatil destinasyonlarına hizmet veren portföyümüzdeki havalimanları bu nedenle önümüzdeki dönemde seyahat kısıtlamalarının kalkmasıyla hızlı bir toparlanma potansiyeline sahip bulunuyor.
Almatı HavalimanıAlmatı Havalimanı, tüm sektör için oldukça zor geçen 2020 yılını defansif iş modeli sayesinde net kârla kapadı. Çin ve Avrupa arasındaki Yeni İpek Yolu’nun ana kargo merkezlerinden biri olma potansiyeline sahip stratejik bir konumda bulunan Almatı’nın, kira ödemesi olmaması ve yenileme riski bulunmaması nedeniyle, TAV’ın geleceğine önemli bir büyüme katkısı yapmasını bekliyoruz. Kısa süre içerisinde sonuçlandırılmasını beklediğimiz Tunus borç yapılandırmasının detaylarını anlaşma kapandığında açıklayacağız. Bu yeniden yapılanma ile Tunus’ta bizim için önemli bir miktarda değer ortaya çıkmasını bekliyoruz. 2020 yılı, dünyanın yakın tarihte tanık olduğu en zorlu yıllardan biriydi. Her birimiz sene içinde farklı şekillerde çetin sınavlardan geçtik ama aynı zamanda çoğumuz da bu sayede ailelerimizle daha fazla zaman geçirme fırsatına sahip olduk. TAV olarak, bu süreçte, çalışanlarımızın yanında olmak ve endişelerini gidermek için elimizden gelen her şeyi yaptık. Bir dünya markası haline gelen TAV, güçlü bilançosundan, çalışanlarının yüksek gayretlerinden ve hissedarlarının sarsılmaz desteğinden aldığı güçle bu salgını ve eşi benzeri görülmemiş etkilerini başarıyla yönetmeye devam edecek. TAV markasını emekleri ve destekleriyle bugünlere getiren çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve hissedarlarımıza en içten şükranlarımı sunuyorum.
Gün içerisinde şirket için bir olumlu haber daha geldi!DHMİ TAV’ın işlettiği Antalya, Ankara, Gazipaşa-Alanya, İzmir ve Milas-Bodrum havalimanlarının mevcut işletme hakkı sürelerini ikişer yıl uzatılmasına karar verdi. Ayrıca, aynı yazıda, bahsedilen havalimanlarının 2022 yılında yapılması gereken kira ödemelerinin 2024 yılında yapılmasına karar verildiği bildiridi.
Şirket 2021 Yılı Denetim firmasını seçti!Yapılan bildirimde ”Şirketimizin 2021 yılı hesap dönemindeki finansal raporlarının denetlenmesi ile bu kanunlardaki ilgili düzenlemeler kapsamındaki diğer faaliyetleri yürütmek üzere DRT Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Anonim Şirketi’nin (Deloitte Touche Tohmatsu Limited’in üye şirketidir) seçilmesi ve bu seçimin yapılacak olan ilk genel kurulun onayına sunulmasına karar verilmiştir.” ifadelerine yer verildi.
Ak Yatırım #TAVHL için hedef fiyatını güncelledi#TAVHL Ak Yatırım, TAV için hedef fiyatını 25,00 TL’den 30,00 TL’ye güncellerken, tavsiyesini ‘Endeksin Üzerinde Getiri’ olarak korudu
(Para Ajansı – Kaan Tabak )