TİM/Gülle: Yeni Nesil Ticaret Diplomasisi İhracatı Artırdı
Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) bu yıl da farklı coğrafyalardan birçok ülkeyle yeni nesil ticaret faaliyetlerine devam ederken, Sanal Ticaret Heyeti programlarında artışlar yaşanıyor.
15 Şubat 2021 Pazartesi 10:55
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Covid-19’un ihracattaki etkilerini azaltmak hedefiyle oluşturdukları Sanal Ticaret Heyeti programları sayısının ve heyetlere katılımın son dönemde hız kazandığını belirterek, “Geçtiğimiz yıl ‘Birliklerimiz’le beraber 43 ülkede 45 Sanal Ticaret Heyeti gerçekleştirdik. Bu heyetlerimizde toplam 874 firmamız, 2 bin 196 alıcı firmayla 7 binin üzerinde B2B görüşme gerçekleştirdi; milyonlarca dolarlık anlaşmalar yapıldı. Bu yıl da sektörel ve genel ticaret heyetlerimizi tüm hızımızla sürdürüyoruz. Bugün Ortadoğu ülkeleri ve Pakistan’a düzenlenen iki programla beraber 49 ülkede 50’nci ticaret heyetimizi gerçekleştiriyoruz. Uzakları yakın eden sanal ticaret heyetlerimizin başarıya ulaştığını, ihracat rakamlarımız ortaya koyuyor. Türk ürünleri ve firmalarımız bu heyetlerimiz ile dünyanın dört bir yanına ulaşıyor. Her bir sektörümüzde ihraç mallarımıza talep artarken, Türkiye markası da güç kazanıyor. ‘Yeni Nesil Ticaret Diplomasisi’ faaliyetlerimize aralıksız şekilde devam edeceğiz” dedi.
Türk ihracatçısı, pandemi sebebiyle küresel ticarette yaşanan talep daralmasına ve dünya ekonomilerindeki küçülmeye rağmen tarihe geçiyoru . Olağan dışı şartlara hızla uyum sağlayarak ihracatta V tipi toparlanmayı gerçekleştiren ihracat ailesi, geçtiğimiz yıl 226 ülke ve bölgede Türk bayrağını dalgalandırdı. Türk İhracatçısı, geçtiğimiz yıl, “Yeni Ekonomi Programı 2020 İhracat Hedefi” olan 165,9 milyar doların üzerine çıkarak 169 milyar 514 milyon dolar ihracat gerçekleştirirken, 2021 yılına da rekorla başladı. Ocak ayında Türkiye’nin ihracatı, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre, yüzde 2,5’lik artışla 15 milyar 48 milyon dolara ulaşarak Cumhuriyet tarihinin en yüksek ocak ayı rakamı oldu.
61 İhracatçı Birliği, 27 sektör ile 100 bin ihracatçının tek çatı kuruluşu olan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2021 yılı için belirlenen 184 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak ve ‘Made in Türkiye’ markasını dünyanın dört bir köşesinde güçlendirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Ticaret Bakanlığı koordinasyonu ve TİM organizasyonu ile Covid-19’un ihracattaki etkilerini azaltılması hedefiyle geçtiğimiz yıl 43 ülkede, 45 Sanal Ticaret Heyeti gerçekleştirildi. Bu yıl da Türk ürünleri ve firmalarının hedef ülke pazarlarına ulaşması adına ihracat ailesi Sanal Ticaret Heyeti programlarına devam ediyor. Son olarak bugün iki sektörel Sanal Ticaret Heyeti programı düzenlendi.’Orta Doğu Ülkeleri Doğal Taş Sanal Ticaret Heyeti’ ve ‘Tekstil Makineleri Sektörü Pakistan Sanal Ticaret Heyeti’ programlarının açılışı yapıldı.
“Sanal Ticaret Heyetleri’nin başarısı ihracata yansıdı”Orta Doğu ülkelerine yönelik düzenlenen ‘Doğal Taş Sanal Ticaret Heyeti’ ile ilgili değerlendirmede bulunan TİM Başkanı İsmail Gülle “Son aylarda, Sanal Ticaret Heyetlerimizin sayısının ve heyetlere katılımın hız kazandığını görüyoruz. Küresel tedarik zincirleri pandemi sebebiyle yeniden yapılanma sürecine girdi. Biz de bunun faydalarını görmeye başladık. Türk ürünleri ve firmalarımız Sanal Ticaret Heyetleri ile dünyanın dört bir yanına ulaşıyor. Her bir sektörümüzde, ihraç mallarımıza talep artarken Türkiye markası da güç kazandı. 2020 yılında, ‘Birliklerimiz’le beraber, 43 ülkede, 45 sanal ticaret heyeti gerçekleştirdik. Ayrıca 500’ü aşkın firmanın katılımıyla 8 sanal fuar düzenledik. Bu görüşmelerde milyonlarca dolarlık anlaşmalara imza atıldı. Bu yıl da sektörel ve genel ticaret heyetlerimiz sürüyor. Bugün Ortadoğu ülkeleri ve Pakistan’a düzenlenen iki programla beraber 49 ülkede 50’nci ticaret heyetimizi gerçekleştiriyoruz. Ege Maden İhracatçıları Birliğimizin Katar ve Vietnam’a düzenlediği Sanal Ticaret Heyetleri’nin başarıya ulaştığını ihracat rakamlarımız ortaya koyuyor. Heyetimiz dünya ihracatında lider ülkeler arasında yer aldığımız doğal taş sektöründe gerçekleşiyor. Doğal taş, yüksek istihdam sağlayan yapısı ve ülkemiz tanıtımına verdiği katkı anlamında büyük önem taşıyor. Son yıllarda, doğal yapı taşlarının tekrar keşfedildiğini görmekteyiz. Bu trend dünya mermer rezervinin üçte birinden fazlasına sahip olan ülkemizin ihracatına da olumlu yansıyor” dedi.
“İşlenmiş doğal taş ihracatımız 1 milyar doları geçti”Türk doğal taş sektörünün 2020’de pandeminin tüm olumsuz etkilerine rağmen sınırlı bir düşüş yaşadığını dile getiren Gülle “Bilhassa işlenmiş doğal taş ihracatımızın yüzde 7’lik artışla 1 milyar doların üzerinde gerçekleşmesi takdiri hak ediyor. Bu rakamda Ege Maden İhracatçıları Birliğimizin payı da günden güne artıyor. Doğal taş ihracatının lideri Ege Maden İhracatçıları Birliği’mizin, işlenmiş doğal taş ihracatı 2020’de, yüzde 12’lik artışla 426 milyon dolara ulaştı. 2019’da dünyada en çok doğal taş ihracatı gerçekleştiren 4. ülke olan ülkemiz, küresel doğal taş ihracatından yüzde 3,8 pay almıştı. Bu payın 2020’de yüzde 4’ün üzerine çıkacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
“Orta Doğu pazarında hedeflerimiz yüksek”İsmail Gülle, 2020’de en çok işlenmiş doğal taş ihracatı yapılan üç ülkenin sırasıyla ABD, Suudi Arabistan ve İsrail olduğunu söyledi. Geçtiğimiz yıl işlenmiş doğal taş ihracatın ABD’ye yüzde 14, Suudi Arabistan’a ise yüzde 11 arttığına dikkat çeken Gülle, şunları söyledi: Heyetimizin Orta Doğu ülkelerine yönelik gerçekleştirilmesi oldukça anlamlı. Bu denli köklü ilişkilerimizin ve coğrafi yakınlığımızın olduğu Orta Doğu pazarında hedeflerimiz yüksek. Bu hedeflere ulaşmak adına, doğal taş ihracatında tasarım yoluyla yüksek katma değerli, çevreye duyarlı, sürdürülebilir ürünler geliştirilmesi büyük önem taşıyor. Böylelikle tasarım faktörünün çarpan etkisiyle, Türk doğal taşları kullanılarak üretilen ürünlerin uluslararası piyasalarda imajının geliştirilmesi, işlenmiş ürünlerin markalaşarak yurt dışına çok daha yüksek birim fiyatlarla satılması mümkün olacaktır. Ülkemizde değişik renk, doku ve desende 480’den fazla doğal taş çeşidi var. Biliyoruz ki Türkiye, gerek sahip olduğu doğal kaynaklar gerekse eğitimli insan kaynağıyla, bu atılımı gerçekleştirmek için her türlü donanıma sahip.
“Pakistan’a ihracatta 1 milyar doları kısa sürede aşacağız”‘Tekstil Makineleri Sektörü Pakistan Sanal Ticaret Heyeti’ programında da konuşan TİM Başkanı Gülle”Türkiye ve Pakistan, uzak coğrafyalarda bulunsalar da iki medeniyet arasındaki tarihsel gönül bağı uzakları yakın eden türden. İki ülkenin kardeş halkları, yaşadıkları en zor zamanlarında, hep dayanışma içinde olmuştur. Kadim ve güçlü bir dostluğa sahip olan ilişkilerimizi, ticari anlamda da daha ileriye götürmeyi, tarihî bir sorumluluk olarak görüyoruz. Bölgelerinde yükselen en önemli ekonomik güçler olan Türkiye ve Pakistan arasında makine sektörünün de aralarında bulunduğu birçok sektörde önemli fırsatlar bulunuyor. Pakistan’a yönelik düzenlenen sanal ticaret heyetimiz yeni ticari fırsatları doğuracaktır. Pakistan’a ihracatımız 2020 yılında yüzde 13 artışla 620,1 milyon dolara ulaştı. Ocak ayında ise Pakistan’a ihracatımız, yüzde 62,4 artarak, 57,8 milyon dolar şeklinde gerçekleşti. Bu artış trendiyle, kısa zamanda Pakistan’a ihracatta, 1 milyar dolar eşiğini aşacağımıza inanıyorum” ifadelerini kullandı.
Tekstil ve konfeksiyon makineleri aksam ve parçaları ihracatı 750 milyon doları aştıOcak 2021’de Pakistan’a yapılan ihracat çelik sektöründe yüzde 394 artarak 10,7 milyon dolara; elektrik elektronik sektöründe yüzde 233 artarak 3,4 milyon dolara; tekstil ve ham maddeleri sektöründe yüzde 197 artarak 14 milyon dolara; makine ve aksamları sektöründe ise yüzde 40 artışla 5,8 milyon dolara ulaştı.
Ayrıca tekstil ve konfeksiyon makineleri aksam ve parçaları alt mal grubunda ihracat 2020’de 750 milyon doları aştı. Bu alt mal grubunda geçtiğimiz ay 81,5 milyon dolar ihracat yapıldı.