1,4 Milyar TL Kar Açıklamıştı Hisseden %46,6 Kazanç Bekleniyor
1,4 Milyar TL Kar Açıklamıştı Hisseden %46,6 Kazanç Bekleniyor! Lila Kağıt bir borsa devi. Şirket 3. çeyrek bilançosunda 9 aylık kar olarak 1.411.249.000 TL kar açıkladı. İnfo Yatırı hisseyi mercek altına aldı ve hedef fiyat raporu yayınladı.
8 Aralık 2025 Pazartesi 11:15
1,4 Milyar TL Kar Açıklamıştı Hisseden %46,6 Kazanç Bekleniyor! Lila Kağıt bir borsa devi. Şirket 3. çeyrek bilançosunda 9 aylık kar olarak 1.411.249.000 TL kar açıkladı. İnfo Yatırı hisseyi mercek altına aldı ve hedef fiyat raporu yayınladı.
LILAK bu yıl 3. çeyrek bilançosunda karını geçen yılın aynı dönemine göre %8 artırdı ve 1.411.249.000 TL kar açıkladı. Şirket sektöründe tam bir dev.
İnfo Yatıtım hisseyi mercek altına aldı. Şirketin finansal değerlerini inceleyen kurumi hisseye 37,38 TL hedef fiyat vererek, hisseden %46,6 kazanç beklediğini açıkladı. LILAK borsada 26 TL direnç fiyatını kırmayı deniyor.
İnfo Yatırım Lila Kağıt LILAK raporu
Lila Kağıt (LILAK)'ı 37,38 TL hedef fiyat, %46,6 potansiyel getiri ile takip (coverage) listemize ekliyoruz. Değerlememizde %50 İNA, %50 yurt dışı çarpan analizi kullanılmış olup, detaylar sayfa 5'te yer almaktadır.
Lila Kağıt, sektöründe yüksek üretim kapasitesi ve geniş marka portföyüyle öne çıkan bir oyuncu konumunda. Şirket, yurt içi pazarda ağırlıklı olarak hijyenik temizlik ürünleri üreticisi, yakın coğrafyalarda bobin kağıt ve hijyen ürünleri tedarikçisi, uzak pazarlarda ise daha çok bobin kağıt üreticisi olarak konumlanıyor. Artan iç talep, yurt dışı yatırımları, etkin risk yönetimi ve yeni kapasite yatırımları sayesinde hem büyüme potansiyeli hem de ölçek ekonomisi açısından dikkat çekiyor.
Yatırımlarla Artan Kapasite ve Maliyet Kontrolü.
Şirketin Erzurum Fabrika Yatırımı Faz I ve Faz II şeklinde gerçekleşiyor. Faz I yatırımı 2026'dan itibaren finansallara etki ederken, Faz II yatırımının 2027 yılında bitmesi bekleniyor. Yatırımın tamamlanması ile kapasitede, brüt 70.000 ton bobin, brüt 20.000 ton konverting olmak üzere toplamda brüt 90.000 ton artış bekleniyor.
Artan Hijyen Bilinci ile Sürdürülebilir Karlılık ve Pazarlardaki Potansiyel.
2020 yılındaki coronavirüs pandemisinden sonrası genel anlamda kalıcı hale gelen hijyen alışkanlıkları, yapısal talebi artırıyor. İnsanların hijyen anlayışı, temizlik standardı ve alışkanlıkları kalıcı şekilde yükselirken, evlerde, iş yerlerinde, okullarda, toplu taşımalarda vb. yerlerde temizlik sıklığı daha da fazla arttı. Kişisel kullanım alanlarının sık sık temizlenmesi, temizlik kağıdı tüketimini kalıcı olarak yukarı çekerken, alışkanlığa dönüşmüş bu durumların devam etmesini bekliyoruz. Ayrıca artan nüfus artışı oranının da gelecekte, hijyen normlarının normal olarak benimsenmesine katkı sağlamasını ve talebin artmasını bekliyoruz. Eğitim seviyesi ve sağlık bilincinin artması da temizlik talebini artıran önemli hususlardan. Gelişmekte olan ülkelerde temizlik kağıdı pazarı, hem kişi başı tüketim hem de toplam talep açısından büyüme sürecinde. Nüfus artışı, gelir artışı ve hijyen bilincinin yükselmesi bu büyümeyi tetikliyor. Afrika, Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetler, potansiyel barındırıyor.
Ergene Depo Yatırımı ile Gelen Stratejik Adım.
Ergene fabrikasındaki depo / akıllı depo + modernizasyon yatırımı, Lila Kağıt'ın hem kapasite hem verimlilik hem lojistik hem sürdürülebilirlik hedeflerine hizmet eden stratejik bir adım. Planlanan takvime göre 2026'da devreye girmesi beklenen proje, hem şirket için maliyet avantajı hem operasyonel hız / kalite hem de ihracat dağıtım verimliliği getirme potansiyeli taşıyor.
Güçlü Nakit Pozisyonu ile Sınırlanan Finansal Riskler.
Şirketin yüksek yatırım harcamaları olsa da nakit pozisyonu da oldukça güçlü. 2026 – 2028 yılları arasında yaklaşık 92 milyon dolarlık CAPEX yapması beklenen şirketin, yüksek yatırım harcamalarına rağmen güçlü bir nakit akışına sahip olması, iş modelinin sağlıklı ve operasyonel karlılığının yüksek olduğunu gösteriyor. Bu durum, şirketin büyüme odaklı bir strateji izlediğini ve gelecekte kapasite artışı, verimlilik veya yeni gelir kaynakları yaratmayı hedeflediğini ortaya koyarken, güçlü nakit akışı, yapılan yatırımların finansmanında dış kaynağa bağımlılığı azaltarak finansal risklerini sınırlıyor.
Riskler.
Hammadde maliyetlerinin artması, kur şoklarına bağlı olarak yüksek maliyet (şirketin gelirlerinin ~%70'inin ihracat bazlı olması, yaşanabilecek kur şoklarına karşı doğal koruma da yaratabilir), navlun fiyatlarındaki oynaklığa bağlı lojistik maliyetlerinin artması, enerji fiyat artışı, çevresel regülasyon kaynaklı riskler.
Şirketin Özet Tanıtımı
Lila Kağıt, 2006 yılında Türkiye'nin ve dünyanın hızla artan hijyenik / temizlik kağıdı ihtiyacını karşılamak amacıyla kuruldu. Yıllık brüt ~271.000 tonluk üretim kapasitesine sahip olan şirket, Avrupa ve Ortadoğu'nun en büyük oyuncularının biri konumunda. Şirketin, Hijyenik temizlik kağıdı faaliyetleri detaylı incelendiğinde Lila Kağıt, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, mendil, peçete, hasta altı bezi gibi hijyenik kağıt ürünleri üretiyor. Hem bobin (Jumbo roll) kağıt üretimi yapıyor hem de bu bobin kağıdın bir kısmını iç tesislerinde işleyerek bitmiş ürün (konverting) haline getiriyor.
Endüstriyel ormanlardan elde edilen sertifikalı selülozla üretim yapılmakta ve üretimin her aşamasında çevreye gösterilen duyarlılıkla karbon salınımı, su ve enerji tüketimi miktarlarını azaltmak için çaba gösterilmekte olup, şirket 5 kıtada 80+ ülkeye ürünlerini ihraç ediyor. Şirketin İsviçre merkezli %100 bağlı ortaklığı Lila Paper Swiss AG unvanlı şirketi bulunuyor. Lila Paper Swiss AG, 2023 yılında kurulurken, şirketin ana faaliyeti, bobin kağıt (jumbo roll) ve bitmiş ürün (converting) ihracatını organize etmek, ayrıca hammadde ithalatı ve uluslararası ticaret işlemlerini yürütmek olarak karşımıza çıkıyor.
Hijyenik/ Temizlik Kağıtları Sektörü Genel Durumu
Temizlik kağıtları sektörünün ana ürün grupları, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, peçete ve kağıt mendil. Artan hijyen bilinci, şehirleşme, modern yaşam tarzı ve perakende zincirlerin yaygınlaşması temizlik kağıdı ürünlerine yönelimi artırırken, kişisel hijyen ve temizlik ürünlerinin, nüfus ve şehirleşme ile paralel büyüdüğü söylenebilir. Kağıt temelli hijyen ürünleri, ekonomik dalgalanmalara rağmen zorunlu tüketim kategorisinde olmasından kaynaklı olarak, ekonomik aktivitelerdeki zorlu dönemlerde bile büyümesini sürdürdü. Araştırmalara göre, gelişmekte olan ülkelerin kişi başı temizlik kağıt tüketimi, gelişmiş ülkelere göre daha düşük seviyelerde. Bu da özellikle gelişmekte olan ülkelerde büyüme potansiyeli olarak karşımıza çıkıyor. Genel eğilim olarak eğitim düzeyi arttıkça temizlik kâğıdı kullanımına ilgi ve tüketim artıyor.
Eğitim seviyesi arttıkça şehirleşme ve beyaz yaka çalışma oranı artıyor, bu da modern hijyen ürünlerine yönelimi destekliyor. Bununla birlikte, eğitimle birlikte yükselen gelir, hijyen bilinciyle birlikte tüketime daha da fazla katkı sağlıyor. Türkiye'de temizlik kağıdı imalatı, hammadde ve girdi tedarikinde bazı ülkelerle karşılaştırıldığında sınırlı olanaklara sahiptir ve önemli ölçüde dışa bağımlılık söz konusudur. Türkiye'de üretilen temizlik kağıtları ürünlerinin ana hammaddesi olan selülozun %100'ü yurt dışından ithal edilmektedir. Selüloz üretimi, dünya genelinde orman varlığının yüksek olduğu ülkelerde, kimyasal üretim, enerji üretimi, selüloz işleme ve lojistik altyapısını bir arada bulunduran entegre kurumlar tarafından yapılmaktadır.
Selüloz maliyetleri satılan malın maliyetinin yaklaşık %65'ini oluşturmaktadır. Selüloz ham maddesinin %100'ü ithalat yoluyla elde edilirken, Eylül 2025'te TÜİK rakamlarına göre kısa selülozun %68'i Kuzey ve Güney Amerika'dan, %32'si Avrupa'dan, uzun selülozun %66'kı Kuzey ve Güney Amerika'dan, %34'ü Avrupa'dan ithal edilmiştir. Kısa selüloz, yapraklı ağaçlardan elde edilen selülozu, uzun selüloz ise iğne yapraklı ağaçlardan elde edilen selülozu ifade eder. Selülozlar üretilecek ürüne göre çeşitli alt kategorilere ayrılmakta olup temel olarak kısa ve uzun selüloz olarak iki ana kategoriye ayrılmaktadır. Üretilecek ürün çeşidine göre kullanılacak olan kısa ve uzun selüloz harmanı değişkenlik göstermektedir.
Uzun selüloz türleri arasında yer alan ve fluff pulp olarak bilinen göreceli olarak daha yoğun ve pahalı olan selüloz türü, hijyenik ped, bebek bezi ve hasta bezi gibi kişisel hijyen ürünlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. TÜİK verileri içerisinde bu selüloz türlerini ayırmak mümkün olmadığı için söz konusu uzun selüloz göstergeleri yalnızca temizlik kağıdı üretiminde kullanılan uzun selüloz fiyatını doğrudan temsil etmemektedir. Bu ayrım, temizlik kağıdı sektörüne yönelik maliyet analizlerinde dikkate alınması gereken önemli bir detaydır. Selüloz maliyetleri, arz ve talep, hammadde, enerji ve işçilik maliyetleri, lojistik ve navlun maliyetleri, regülasyonlar ve kura bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor.
Sektördeki bir diğer büyük gider kalemi de faaliyet giderlerinin içinde yer alan navlun giderleri. Navlun fiyatları, gemiyle yük taşımanın piyasa fiyatını ifade ederken, dalgalı seyreder. Hem konteyner taşımacılığında hem dökme yük taşımacılığında bu fiyatlar arz – talep dengesine, yakıt maliyetlerine, jeopolitik gelişmelere ve sezonlara göre değişmekte olup, volatilite yüksektir. Navlun fiyatları arttığında talebin güçlü olduğunun sinyalleri, düşük olduğunda ise küresel ticarette yavaşlama veya gemi arzının fazlalığına ilişkin algı oluşur.
Genel anlamda çoğu sektörde olduğu gibi temizlik kağıdı sektöründe de Çin'lik üreticiler pazardan daha yüksek pay almaya başladı. Maliyet verimliliği ve ürün çeşitliliği kapsamında yeni yöntemler üzerinde çalışan Çin'li üreticiler, geleneksel kimyasal hamurdan daha çok bambu tüyüne yöneliyor. Bambunun hızlı büyümesi ve sık hasat edilebiliyor olması avantaj olarak gözüküyor. Çin bu konuda antibakteriyel ıslak mendil, bambu bazlı tek kullanımlık hijyen ürünleri, ile piyasaya yeni ürünler sürüyor. Bambudan elde edilen elyafın, yumuşak ve nefes alabilir olması, doğal antibakteriyel etki olması ve nem çekme özellikleri ile teknik anlamda da pazarlama stratejilerinde fırsat olarak görülüyor. Çin, bambuyu stratejik sektör ilan ederken, belli bambu ürünlerine mali destek ve sübvansiyon veriliyor.
Şirketin Operasyonları ve Ürünleri
Şirketin yıllık üretim kapasitesi brüt 271.000 ton olup, üretim tesisi Tekirdağ Ergene 2 OSB'de bulunmaktadır. Bu üretim tesisi, 4 kağıt üretim hattından oluşurken, üretim hattı 26 konsverting hattı (8 peçete hattı, 7 tuvalet kağıdı hattı, 7 V katlama hattı, 2 Z katlama hattı, 2 mendil hattı) , 53 ambalaj makinasından oluşuyor. Şirket, bobin kağıt üretimi yapmakla birlikte, bobin kağıdın bir kısmını iç tesislerinde işleyerek bitmiş ürün yani konverting haline getiriyor.
Bobin kağıt, temizlik kâğıdı üretiminde kullanılan, nihai üründen önceki büyük rulolu yarı mamul olarak tanımlanabilir. Selüloz hazırlanırken, kağıt oluşturulur ve kurutulur. Ürün ya bitmiş hale dönüştürülür ya da konverting tesislerine satılır. Kağıt fabrikasında üretilen büyük endüstriyel rulolar direkt tüketilmezken, bu rulolar, işlemlerden geçerek tuvalet kağıdı, mendik, peçete gibi satılabilir ürünlere dönüştürülür. Bu dönüşüm süreci konverting olarak adlandırılır. Şirketin, çeşitlendirilmiş portföy yapısı içerisinde Sofia, Maylo, Ultra Berrak, Nua ve Nua Professional öz markaları bulunuyor
Sofia: Sofia, Lila Kağıt'ın yurt içindeki premium segment temizlik kağıdı markası. Sofia ürünleri, çevre dostu ambalajlardan üretirken, Sofia, endüstriyel ormanlardan elde edilen sertifikalı hammadde kullanarak sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor. Sofia, portföyündeki 3 katlı tuvalet ve kağıt havlu ürünleri ile tüketicilerin günlük ihtiyaçlarına cevap verirken, cilt bakımı hijyenik ev bakımı, dekoratif kullanım ve sofra dekorasyonu alanlarında ise yenilikçi deneyim sağlayan ürünlerini tüketicilere sunuyor.
Maylo: Maylo, iyi kaliteyi uygun fiyata almak isteyen tüketicilerin için tasarlanmış yurt içi temizlik kağıdı markası. Şirket, Türkiye'de ilk kez dev ürün konseptini ve Puf mendil ürünlerini Maylo markası ile buluşturdu.
Ultra Berrak: Ultra Berrak, şirketin yurtiçindeki ekonomi segment temizlik kağıdı markası.
Nua ve Nua Profesional: Nua, Lila Kağıt'ın yurt dışı pazarlara özel ürettiği, dünya genelinde 80'den fazla ülkede bulunan global markası olarak öne çıkıyor. Nua'nın tuvalet kağıdı, havlu kağıt, peçete, kağıt mendil, cep mendili gibi çeşitli kategorilerde, son teknolojiler ile üretilen geniş bir ürün portföyü bulunuyor. Nua professional ise ev dışı tüketimin ihracat markası olarak konumlandırılıyor. Lila Kağıt, ihracat odaklı strateji ile 80'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Yaklaşık %70 ihracatı olan şirket, verimli ve büyük ölçekli yaptığı işlerle birlikte dış pazarlardaki gücünü artırıyor. Şirketin, dış pazarlardaki güçlü bağlantıları ile, belirli kalite standartlarını da yakalamış olması, markalarının uluslararası pazarlarda kabul gördüğünü gösteriyor.
Türkiye'nin ihracat odaklı büyüme yaklaşımıyla uyumlu olarak şirketin de üretim kapasitesini, pazar çeşitliliğini ve rekabet gücünü artırmaya yönelik stratejik bir ihracat vizyonu benimsiyor. Küresel tedarik zincirindeki konumunu güçlendirmeyi hedefleyen bu yaklaşım, yüksek katma değerli ürünlerin geliştirilmesi, dış pazarlarda marka bilinirliğinin artırılması ve operasyonel verimliliğin sürdürülebilir şekilde iyileştirilmesi üzerine kurulu. Böylece hem şirketin şirketimizin uluslararası pazarlardaki payını büyütmesi hem de Türkiye'nin dış ticaret dengesine olumlu katkı sağlayarak ekonomik istikrara destek veriliyor. Türkiye, Orta Doğu, Balkanlar, Kafkasya, Kuzey Afrika gibi yakın coğrafyalara hem coğrafi hem lojistik açıdan çok uygun konumda. Liman altyapısı, kara yolu taşımacılığı ve lojistik firmalarının gelişmişliği sayesinde, bu bölgelere hızlı ürün gönderebiliyor. Lila Kağıt da bu avantajlarla birlikte özellikle Avrupa bölgesine yaptığı ihracat ile öne çıkıyor. Yüksek ihracat oranı ile cari açığın azaltılmasına ve ülkeye döviz girişine katkı sağlıyor.
Şirket, Türkiye temizlik kağıdı pazarında ilk üç sırada %7,3 Pazar payı ile yer alıyor.
Gelecek Beklentileri
Lila Kağıt, yüksek üretim kapasitesi ve marka çeşitliliği ile ihracat pazarında güçlü bir role sahip. Yurt içi pazarda hijyen ürünleri üreticisi, yakın pazarlarda, bobin kağıt ve hijyen ürünleri üreticisi, uzak pazarlarda ise bobin kağıt üreticisi olan şirket, artan iç talep, yurt dışı yatırımları, risk yönetimi ve yeni kapasite yatırımları ile öne çıkıyor. 2026 yılında ihracat tarafında jeopolitik gerginliklerin de azalması ile büyümenin sürmesi beklenirken, iç pazardaki kuvvetli momentum ile satış hacim büyümesini %7 olarak ön görüyoruz. 2027 ve 2028 yıllarında ise Erzurum yatırımı ve Romanya yatırımı ile sürdürülebilir büyümenin devamı beklenirken, yaklaşık 50 MW GES yatırımlarının tamamlanması ve operasyonel verimlilik yatırımları ile marjlarda iyileşme ve yıllık +10 milyon dolar FAVÖK katkısı beklenmekte. Şirketin, fazlar halinde devreye girecek olan Erzurum yatırımı ile birlikte 2027 yılında brüt kağıt üretim tonaj kapasitesini +70.000 ton artırması bekleniyor. Romanya'daki 25.000 tonluk converting katkısı da şirket finansallarını destekleyebilecek nitelikte. Bu denli yatırım yapan şirketin nakit pozisyonu da oldukça güçlü. 2026 – 2028 yılları arasında yaklaşık 92 milyon dolarlık CAPEX yapması beklenen şirketin, yüksek yatırım harcamalarına rağmen güçlü bir nakit akışına sahip olması, iş modelinin sağlıklı ve operasyonel karlılığının yüksek olduğunu gösteriyor. Bu durum, şirketin büyüme odaklı bir strateji izlediğini ve gelecekte kapasite artışı, verimlilik veya yeni gelir kaynakları yaratmayı hedeflediğini ortaya koyarken, güçlü nakit akışı, yapılan yatırımların finansmanında dış kaynağa bağımlılığı azaltarak finansal risklerini sınırlıyor. Şirketin, Ergene, Erzurum ve Bitlis'te toplam 50 MW'lık GES yatırımının tamamlanması ile üretimde kullanılan elektrik maliyetlerinde avantaj sağlayacak. Enerji giderindeki düşüş kadar doğrudan FAVÖK marjını yukarı etkilerken, yatırımın geri dönüş süresine göre, ilk yıllarda sınırlı ama yine de genelde yukarı yönlü, orta vadede ise pozitif etki yaratması beklenebilir.
Sektörel Fırsatlar
2020 yılındaki coronavirüs pandemisinden sonrası genel anlamda kalıcı hale gelen hijyen alışkanlıkları, yapısal talebi artırıyor. İnsanların hijyen anlayışı, temizlik standardı ve alışkanlıkları kalıcı şekilde yükselirken, evlerde, iş yerlerinde, okullarda, toplu taşımalarda vb. yerlerde temizlik sıklığı daha da fazla arttı. Kişisel kullanım alanlarına sahip yerlerinde sık sık temizlenmesi durumu, temizlik kâğıdı tüketimini kalıcı olarak yukarı çekerken, alışkanlığa dönüşmüş bu durumların devam etmesini bekliyoruz. Ayrıca artan nüfus artışı oranının da gelecekte, hijyen normlarının normal olarak benimsenmesine katkı sağlamasını ve talebin artmasını bekliyoruz. Ayrıca eğitim seviyesi ve sağlık bilincinin artması, temizlik talebini artıran önemli hususlardan. Gelişmekte olan ülkelerde temizlik kağıdı pazarı, hem kişi başı tüketim hem de toplam talep açısından büyüme sürecinde. Nüfus artışı, gelir artışı ve hijyen bilincinin yükselmesi bu büyümeyi tetikliyor. Afrika'da temizlik kağıdı pazarı, düşük penetrasyon ve hızla artan kentleşme dinamikleri nedeniyle orta vadede bir büyüme potansiyeli sunuyor. Kişi başı tüketim, gelişmiş pazarların özellikle Avrupa'nın altında seyrettiği için doygunluktan uzak bir pazar yapısına sahip. Nüfusun genç ve hızlı artıyor olması, modern perakende kanallarının yaygınlaşması ve hijyen bilincinin artması, büyümeyi destekleyebilecek nitelikte. Bu kapsamda Afrika kıtasında temizlik kağıdı tüketiminin, düşük başlangıçta olması potansiyel barındırıyor. Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri, lojistik ve hammadde sıkıntısı olmayan büyük bir temizlik kağıdı üreticileri için önemli fırsatlar sunuyor.. Özellikle GCC (Körfez) ülkeleri yüksek marjlı segmentler olarak öne çıkabilir. Tüketiciler premium kaliteye büyük önem verirken, bu ülkelerde private label ürünler ürünler için yüksek fiyat ödemeye hazır olabilecekleri değerlendirilebilir. Ayrıca bölgedeki oteller, hastaneler ve turizm tesisleri sürekli ve yüksek kalite talep ettiği için uzun dönemli kontratlar hem yüksek hacim hem de yüksek marj sağlama imkanı da doğabilir. Yerel üretimin sınırlı olması da bu bölgeye yatırım ya da ihracat yapan şirketler için olumlu sayılabilir. Türk Cumhuriyetleri ve diğer Orta Asya ülkelerinde ise artan nüfus ve kentleşme ile birlikte modern perakende kanalları da gelişmekte. Bu durum, tüketicilerin hijyen ürünlerine erişimini kolaylaştırırken, üreticiye farklı segmentlerde ürün sunma imkanı yaratıyor. Aynı zamanda bölgedeki yerel üretim sınırlı olması da ürün arzındaki boşluğu kolaylaştırabilir. B2B (otellere, hastanelere, restoranlara veya süpermarketlere doğrudan ürün satılması) ve private label fırsatları, bölgede pazar payı açısından fırsat yaratabilir.
Riskler
Hammadde maliyetlerinin artması, kur şoklarına bağlı olarak yüksek maliyet (şirketin gelirlerinin ~%70'inin ihracat bazlı olması, yaşanabilecek kur şoklarına karşı doğal koruma da yaratabilir), navlun fiyatlarındaki oynaklığa bağlı lojistik maliyetlerinin artması, enerji fiyat artışı, çevresel regülasyon kaynaklı ve ortaklarının kaydileştirdiği yaklaşık 159,6 milyon adet payın kapalı bir fonda olmasından (Bu durum %15'lik vergi avantajını da beraberinde getirmekte) kaynaklı olası satış riski.
LILAK bu yıl 3. çeyrek bilançosunda karını geçen yılın aynı dönemine göre %8 artırdı ve 1.411.249.000 TL kar açıkladı. Şirket sektöründe tam bir dev.
İnfo Yatıtım hisseyi mercek altına aldı. Şirketin finansal değerlerini inceleyen kurumi hisseye 37,38 TL hedef fiyat vererek, hisseden %46,6 kazanç beklediğini açıkladı. LILAK borsada 26 TL direnç fiyatını kırmayı deniyor.
İnfo Yatırım Lila Kağıt LILAK raporu
Lila Kağıt (LILAK)'ı 37,38 TL hedef fiyat, %46,6 potansiyel getiri ile takip (coverage) listemize ekliyoruz. Değerlememizde %50 İNA, %50 yurt dışı çarpan analizi kullanılmış olup, detaylar sayfa 5'te yer almaktadır.
Lila Kağıt, sektöründe yüksek üretim kapasitesi ve geniş marka portföyüyle öne çıkan bir oyuncu konumunda. Şirket, yurt içi pazarda ağırlıklı olarak hijyenik temizlik ürünleri üreticisi, yakın coğrafyalarda bobin kağıt ve hijyen ürünleri tedarikçisi, uzak pazarlarda ise daha çok bobin kağıt üreticisi olarak konumlanıyor. Artan iç talep, yurt dışı yatırımları, etkin risk yönetimi ve yeni kapasite yatırımları sayesinde hem büyüme potansiyeli hem de ölçek ekonomisi açısından dikkat çekiyor.
Yatırımlarla Artan Kapasite ve Maliyet Kontrolü.
Şirketin Erzurum Fabrika Yatırımı Faz I ve Faz II şeklinde gerçekleşiyor. Faz I yatırımı 2026'dan itibaren finansallara etki ederken, Faz II yatırımının 2027 yılında bitmesi bekleniyor. Yatırımın tamamlanması ile kapasitede, brüt 70.000 ton bobin, brüt 20.000 ton konverting olmak üzere toplamda brüt 90.000 ton artış bekleniyor.
Artan Hijyen Bilinci ile Sürdürülebilir Karlılık ve Pazarlardaki Potansiyel.
2020 yılındaki coronavirüs pandemisinden sonrası genel anlamda kalıcı hale gelen hijyen alışkanlıkları, yapısal talebi artırıyor. İnsanların hijyen anlayışı, temizlik standardı ve alışkanlıkları kalıcı şekilde yükselirken, evlerde, iş yerlerinde, okullarda, toplu taşımalarda vb. yerlerde temizlik sıklığı daha da fazla arttı. Kişisel kullanım alanlarının sık sık temizlenmesi, temizlik kağıdı tüketimini kalıcı olarak yukarı çekerken, alışkanlığa dönüşmüş bu durumların devam etmesini bekliyoruz. Ayrıca artan nüfus artışı oranının da gelecekte, hijyen normlarının normal olarak benimsenmesine katkı sağlamasını ve talebin artmasını bekliyoruz. Eğitim seviyesi ve sağlık bilincinin artması da temizlik talebini artıran önemli hususlardan. Gelişmekte olan ülkelerde temizlik kağıdı pazarı, hem kişi başı tüketim hem de toplam talep açısından büyüme sürecinde. Nüfus artışı, gelir artışı ve hijyen bilincinin yükselmesi bu büyümeyi tetikliyor. Afrika, Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetler, potansiyel barındırıyor.
Ergene Depo Yatırımı ile Gelen Stratejik Adım.
Ergene fabrikasındaki depo / akıllı depo + modernizasyon yatırımı, Lila Kağıt'ın hem kapasite hem verimlilik hem lojistik hem sürdürülebilirlik hedeflerine hizmet eden stratejik bir adım. Planlanan takvime göre 2026'da devreye girmesi beklenen proje, hem şirket için maliyet avantajı hem operasyonel hız / kalite hem de ihracat dağıtım verimliliği getirme potansiyeli taşıyor.
Güçlü Nakit Pozisyonu ile Sınırlanan Finansal Riskler.
Şirketin yüksek yatırım harcamaları olsa da nakit pozisyonu da oldukça güçlü. 2026 – 2028 yılları arasında yaklaşık 92 milyon dolarlık CAPEX yapması beklenen şirketin, yüksek yatırım harcamalarına rağmen güçlü bir nakit akışına sahip olması, iş modelinin sağlıklı ve operasyonel karlılığının yüksek olduğunu gösteriyor. Bu durum, şirketin büyüme odaklı bir strateji izlediğini ve gelecekte kapasite artışı, verimlilik veya yeni gelir kaynakları yaratmayı hedeflediğini ortaya koyarken, güçlü nakit akışı, yapılan yatırımların finansmanında dış kaynağa bağımlılığı azaltarak finansal risklerini sınırlıyor.
Riskler.
Hammadde maliyetlerinin artması, kur şoklarına bağlı olarak yüksek maliyet (şirketin gelirlerinin ~%70'inin ihracat bazlı olması, yaşanabilecek kur şoklarına karşı doğal koruma da yaratabilir), navlun fiyatlarındaki oynaklığa bağlı lojistik maliyetlerinin artması, enerji fiyat artışı, çevresel regülasyon kaynaklı riskler.
Şirketin Özet Tanıtımı
Lila Kağıt, 2006 yılında Türkiye'nin ve dünyanın hızla artan hijyenik / temizlik kağıdı ihtiyacını karşılamak amacıyla kuruldu. Yıllık brüt ~271.000 tonluk üretim kapasitesine sahip olan şirket, Avrupa ve Ortadoğu'nun en büyük oyuncularının biri konumunda. Şirketin, Hijyenik temizlik kağıdı faaliyetleri detaylı incelendiğinde Lila Kağıt, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, mendil, peçete, hasta altı bezi gibi hijyenik kağıt ürünleri üretiyor. Hem bobin (Jumbo roll) kağıt üretimi yapıyor hem de bu bobin kağıdın bir kısmını iç tesislerinde işleyerek bitmiş ürün (konverting) haline getiriyor.
Endüstriyel ormanlardan elde edilen sertifikalı selülozla üretim yapılmakta ve üretimin her aşamasında çevreye gösterilen duyarlılıkla karbon salınımı, su ve enerji tüketimi miktarlarını azaltmak için çaba gösterilmekte olup, şirket 5 kıtada 80+ ülkeye ürünlerini ihraç ediyor. Şirketin İsviçre merkezli %100 bağlı ortaklığı Lila Paper Swiss AG unvanlı şirketi bulunuyor. Lila Paper Swiss AG, 2023 yılında kurulurken, şirketin ana faaliyeti, bobin kağıt (jumbo roll) ve bitmiş ürün (converting) ihracatını organize etmek, ayrıca hammadde ithalatı ve uluslararası ticaret işlemlerini yürütmek olarak karşımıza çıkıyor.
Hijyenik/ Temizlik Kağıtları Sektörü Genel Durumu
Temizlik kağıtları sektörünün ana ürün grupları, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, peçete ve kağıt mendil. Artan hijyen bilinci, şehirleşme, modern yaşam tarzı ve perakende zincirlerin yaygınlaşması temizlik kağıdı ürünlerine yönelimi artırırken, kişisel hijyen ve temizlik ürünlerinin, nüfus ve şehirleşme ile paralel büyüdüğü söylenebilir. Kağıt temelli hijyen ürünleri, ekonomik dalgalanmalara rağmen zorunlu tüketim kategorisinde olmasından kaynaklı olarak, ekonomik aktivitelerdeki zorlu dönemlerde bile büyümesini sürdürdü. Araştırmalara göre, gelişmekte olan ülkelerin kişi başı temizlik kağıt tüketimi, gelişmiş ülkelere göre daha düşük seviyelerde. Bu da özellikle gelişmekte olan ülkelerde büyüme potansiyeli olarak karşımıza çıkıyor. Genel eğilim olarak eğitim düzeyi arttıkça temizlik kâğıdı kullanımına ilgi ve tüketim artıyor.
Eğitim seviyesi arttıkça şehirleşme ve beyaz yaka çalışma oranı artıyor, bu da modern hijyen ürünlerine yönelimi destekliyor. Bununla birlikte, eğitimle birlikte yükselen gelir, hijyen bilinciyle birlikte tüketime daha da fazla katkı sağlıyor. Türkiye'de temizlik kağıdı imalatı, hammadde ve girdi tedarikinde bazı ülkelerle karşılaştırıldığında sınırlı olanaklara sahiptir ve önemli ölçüde dışa bağımlılık söz konusudur. Türkiye'de üretilen temizlik kağıtları ürünlerinin ana hammaddesi olan selülozun %100'ü yurt dışından ithal edilmektedir. Selüloz üretimi, dünya genelinde orman varlığının yüksek olduğu ülkelerde, kimyasal üretim, enerji üretimi, selüloz işleme ve lojistik altyapısını bir arada bulunduran entegre kurumlar tarafından yapılmaktadır.
Selüloz maliyetleri satılan malın maliyetinin yaklaşık %65'ini oluşturmaktadır. Selüloz ham maddesinin %100'ü ithalat yoluyla elde edilirken, Eylül 2025'te TÜİK rakamlarına göre kısa selülozun %68'i Kuzey ve Güney Amerika'dan, %32'si Avrupa'dan, uzun selülozun %66'kı Kuzey ve Güney Amerika'dan, %34'ü Avrupa'dan ithal edilmiştir. Kısa selüloz, yapraklı ağaçlardan elde edilen selülozu, uzun selüloz ise iğne yapraklı ağaçlardan elde edilen selülozu ifade eder. Selülozlar üretilecek ürüne göre çeşitli alt kategorilere ayrılmakta olup temel olarak kısa ve uzun selüloz olarak iki ana kategoriye ayrılmaktadır. Üretilecek ürün çeşidine göre kullanılacak olan kısa ve uzun selüloz harmanı değişkenlik göstermektedir.
Uzun selüloz türleri arasında yer alan ve fluff pulp olarak bilinen göreceli olarak daha yoğun ve pahalı olan selüloz türü, hijyenik ped, bebek bezi ve hasta bezi gibi kişisel hijyen ürünlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. TÜİK verileri içerisinde bu selüloz türlerini ayırmak mümkün olmadığı için söz konusu uzun selüloz göstergeleri yalnızca temizlik kağıdı üretiminde kullanılan uzun selüloz fiyatını doğrudan temsil etmemektedir. Bu ayrım, temizlik kağıdı sektörüne yönelik maliyet analizlerinde dikkate alınması gereken önemli bir detaydır. Selüloz maliyetleri, arz ve talep, hammadde, enerji ve işçilik maliyetleri, lojistik ve navlun maliyetleri, regülasyonlar ve kura bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor.
Sektördeki bir diğer büyük gider kalemi de faaliyet giderlerinin içinde yer alan navlun giderleri. Navlun fiyatları, gemiyle yük taşımanın piyasa fiyatını ifade ederken, dalgalı seyreder. Hem konteyner taşımacılığında hem dökme yük taşımacılığında bu fiyatlar arz – talep dengesine, yakıt maliyetlerine, jeopolitik gelişmelere ve sezonlara göre değişmekte olup, volatilite yüksektir. Navlun fiyatları arttığında talebin güçlü olduğunun sinyalleri, düşük olduğunda ise küresel ticarette yavaşlama veya gemi arzının fazlalığına ilişkin algı oluşur.
Genel anlamda çoğu sektörde olduğu gibi temizlik kağıdı sektöründe de Çin'lik üreticiler pazardan daha yüksek pay almaya başladı. Maliyet verimliliği ve ürün çeşitliliği kapsamında yeni yöntemler üzerinde çalışan Çin'li üreticiler, geleneksel kimyasal hamurdan daha çok bambu tüyüne yöneliyor. Bambunun hızlı büyümesi ve sık hasat edilebiliyor olması avantaj olarak gözüküyor. Çin bu konuda antibakteriyel ıslak mendil, bambu bazlı tek kullanımlık hijyen ürünleri, ile piyasaya yeni ürünler sürüyor. Bambudan elde edilen elyafın, yumuşak ve nefes alabilir olması, doğal antibakteriyel etki olması ve nem çekme özellikleri ile teknik anlamda da pazarlama stratejilerinde fırsat olarak görülüyor. Çin, bambuyu stratejik sektör ilan ederken, belli bambu ürünlerine mali destek ve sübvansiyon veriliyor.
Şirketin Operasyonları ve Ürünleri
Şirketin yıllık üretim kapasitesi brüt 271.000 ton olup, üretim tesisi Tekirdağ Ergene 2 OSB'de bulunmaktadır. Bu üretim tesisi, 4 kağıt üretim hattından oluşurken, üretim hattı 26 konsverting hattı (8 peçete hattı, 7 tuvalet kağıdı hattı, 7 V katlama hattı, 2 Z katlama hattı, 2 mendil hattı) , 53 ambalaj makinasından oluşuyor. Şirket, bobin kağıt üretimi yapmakla birlikte, bobin kağıdın bir kısmını iç tesislerinde işleyerek bitmiş ürün yani konverting haline getiriyor.
Bobin kağıt, temizlik kâğıdı üretiminde kullanılan, nihai üründen önceki büyük rulolu yarı mamul olarak tanımlanabilir. Selüloz hazırlanırken, kağıt oluşturulur ve kurutulur. Ürün ya bitmiş hale dönüştürülür ya da konverting tesislerine satılır. Kağıt fabrikasında üretilen büyük endüstriyel rulolar direkt tüketilmezken, bu rulolar, işlemlerden geçerek tuvalet kağıdı, mendik, peçete gibi satılabilir ürünlere dönüştürülür. Bu dönüşüm süreci konverting olarak adlandırılır. Şirketin, çeşitlendirilmiş portföy yapısı içerisinde Sofia, Maylo, Ultra Berrak, Nua ve Nua Professional öz markaları bulunuyor
Sofia: Sofia, Lila Kağıt'ın yurt içindeki premium segment temizlik kağıdı markası. Sofia ürünleri, çevre dostu ambalajlardan üretirken, Sofia, endüstriyel ormanlardan elde edilen sertifikalı hammadde kullanarak sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor. Sofia, portföyündeki 3 katlı tuvalet ve kağıt havlu ürünleri ile tüketicilerin günlük ihtiyaçlarına cevap verirken, cilt bakımı hijyenik ev bakımı, dekoratif kullanım ve sofra dekorasyonu alanlarında ise yenilikçi deneyim sağlayan ürünlerini tüketicilere sunuyor.
Maylo: Maylo, iyi kaliteyi uygun fiyata almak isteyen tüketicilerin için tasarlanmış yurt içi temizlik kağıdı markası. Şirket, Türkiye'de ilk kez dev ürün konseptini ve Puf mendil ürünlerini Maylo markası ile buluşturdu.
Ultra Berrak: Ultra Berrak, şirketin yurtiçindeki ekonomi segment temizlik kağıdı markası.
Nua ve Nua Profesional: Nua, Lila Kağıt'ın yurt dışı pazarlara özel ürettiği, dünya genelinde 80'den fazla ülkede bulunan global markası olarak öne çıkıyor. Nua'nın tuvalet kağıdı, havlu kağıt, peçete, kağıt mendil, cep mendili gibi çeşitli kategorilerde, son teknolojiler ile üretilen geniş bir ürün portföyü bulunuyor. Nua professional ise ev dışı tüketimin ihracat markası olarak konumlandırılıyor. Lila Kağıt, ihracat odaklı strateji ile 80'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Yaklaşık %70 ihracatı olan şirket, verimli ve büyük ölçekli yaptığı işlerle birlikte dış pazarlardaki gücünü artırıyor. Şirketin, dış pazarlardaki güçlü bağlantıları ile, belirli kalite standartlarını da yakalamış olması, markalarının uluslararası pazarlarda kabul gördüğünü gösteriyor.
Türkiye'nin ihracat odaklı büyüme yaklaşımıyla uyumlu olarak şirketin de üretim kapasitesini, pazar çeşitliliğini ve rekabet gücünü artırmaya yönelik stratejik bir ihracat vizyonu benimsiyor. Küresel tedarik zincirindeki konumunu güçlendirmeyi hedefleyen bu yaklaşım, yüksek katma değerli ürünlerin geliştirilmesi, dış pazarlarda marka bilinirliğinin artırılması ve operasyonel verimliliğin sürdürülebilir şekilde iyileştirilmesi üzerine kurulu. Böylece hem şirketin şirketimizin uluslararası pazarlardaki payını büyütmesi hem de Türkiye'nin dış ticaret dengesine olumlu katkı sağlayarak ekonomik istikrara destek veriliyor. Türkiye, Orta Doğu, Balkanlar, Kafkasya, Kuzey Afrika gibi yakın coğrafyalara hem coğrafi hem lojistik açıdan çok uygun konumda. Liman altyapısı, kara yolu taşımacılığı ve lojistik firmalarının gelişmişliği sayesinde, bu bölgelere hızlı ürün gönderebiliyor. Lila Kağıt da bu avantajlarla birlikte özellikle Avrupa bölgesine yaptığı ihracat ile öne çıkıyor. Yüksek ihracat oranı ile cari açığın azaltılmasına ve ülkeye döviz girişine katkı sağlıyor.
Şirket, Türkiye temizlik kağıdı pazarında ilk üç sırada %7,3 Pazar payı ile yer alıyor.
Gelecek Beklentileri
Lila Kağıt, yüksek üretim kapasitesi ve marka çeşitliliği ile ihracat pazarında güçlü bir role sahip. Yurt içi pazarda hijyen ürünleri üreticisi, yakın pazarlarda, bobin kağıt ve hijyen ürünleri üreticisi, uzak pazarlarda ise bobin kağıt üreticisi olan şirket, artan iç talep, yurt dışı yatırımları, risk yönetimi ve yeni kapasite yatırımları ile öne çıkıyor. 2026 yılında ihracat tarafında jeopolitik gerginliklerin de azalması ile büyümenin sürmesi beklenirken, iç pazardaki kuvvetli momentum ile satış hacim büyümesini %7 olarak ön görüyoruz. 2027 ve 2028 yıllarında ise Erzurum yatırımı ve Romanya yatırımı ile sürdürülebilir büyümenin devamı beklenirken, yaklaşık 50 MW GES yatırımlarının tamamlanması ve operasyonel verimlilik yatırımları ile marjlarda iyileşme ve yıllık +10 milyon dolar FAVÖK katkısı beklenmekte. Şirketin, fazlar halinde devreye girecek olan Erzurum yatırımı ile birlikte 2027 yılında brüt kağıt üretim tonaj kapasitesini +70.000 ton artırması bekleniyor. Romanya'daki 25.000 tonluk converting katkısı da şirket finansallarını destekleyebilecek nitelikte. Bu denli yatırım yapan şirketin nakit pozisyonu da oldukça güçlü. 2026 – 2028 yılları arasında yaklaşık 92 milyon dolarlık CAPEX yapması beklenen şirketin, yüksek yatırım harcamalarına rağmen güçlü bir nakit akışına sahip olması, iş modelinin sağlıklı ve operasyonel karlılığının yüksek olduğunu gösteriyor. Bu durum, şirketin büyüme odaklı bir strateji izlediğini ve gelecekte kapasite artışı, verimlilik veya yeni gelir kaynakları yaratmayı hedeflediğini ortaya koyarken, güçlü nakit akışı, yapılan yatırımların finansmanında dış kaynağa bağımlılığı azaltarak finansal risklerini sınırlıyor. Şirketin, Ergene, Erzurum ve Bitlis'te toplam 50 MW'lık GES yatırımının tamamlanması ile üretimde kullanılan elektrik maliyetlerinde avantaj sağlayacak. Enerji giderindeki düşüş kadar doğrudan FAVÖK marjını yukarı etkilerken, yatırımın geri dönüş süresine göre, ilk yıllarda sınırlı ama yine de genelde yukarı yönlü, orta vadede ise pozitif etki yaratması beklenebilir.
Sektörel Fırsatlar
2020 yılındaki coronavirüs pandemisinden sonrası genel anlamda kalıcı hale gelen hijyen alışkanlıkları, yapısal talebi artırıyor. İnsanların hijyen anlayışı, temizlik standardı ve alışkanlıkları kalıcı şekilde yükselirken, evlerde, iş yerlerinde, okullarda, toplu taşımalarda vb. yerlerde temizlik sıklığı daha da fazla arttı. Kişisel kullanım alanlarına sahip yerlerinde sık sık temizlenmesi durumu, temizlik kâğıdı tüketimini kalıcı olarak yukarı çekerken, alışkanlığa dönüşmüş bu durumların devam etmesini bekliyoruz. Ayrıca artan nüfus artışı oranının da gelecekte, hijyen normlarının normal olarak benimsenmesine katkı sağlamasını ve talebin artmasını bekliyoruz. Ayrıca eğitim seviyesi ve sağlık bilincinin artması, temizlik talebini artıran önemli hususlardan. Gelişmekte olan ülkelerde temizlik kağıdı pazarı, hem kişi başı tüketim hem de toplam talep açısından büyüme sürecinde. Nüfus artışı, gelir artışı ve hijyen bilincinin yükselmesi bu büyümeyi tetikliyor. Afrika'da temizlik kağıdı pazarı, düşük penetrasyon ve hızla artan kentleşme dinamikleri nedeniyle orta vadede bir büyüme potansiyeli sunuyor. Kişi başı tüketim, gelişmiş pazarların özellikle Avrupa'nın altında seyrettiği için doygunluktan uzak bir pazar yapısına sahip. Nüfusun genç ve hızlı artıyor olması, modern perakende kanallarının yaygınlaşması ve hijyen bilincinin artması, büyümeyi destekleyebilecek nitelikte. Bu kapsamda Afrika kıtasında temizlik kağıdı tüketiminin, düşük başlangıçta olması potansiyel barındırıyor. Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri, lojistik ve hammadde sıkıntısı olmayan büyük bir temizlik kağıdı üreticileri için önemli fırsatlar sunuyor.. Özellikle GCC (Körfez) ülkeleri yüksek marjlı segmentler olarak öne çıkabilir. Tüketiciler premium kaliteye büyük önem verirken, bu ülkelerde private label ürünler ürünler için yüksek fiyat ödemeye hazır olabilecekleri değerlendirilebilir. Ayrıca bölgedeki oteller, hastaneler ve turizm tesisleri sürekli ve yüksek kalite talep ettiği için uzun dönemli kontratlar hem yüksek hacim hem de yüksek marj sağlama imkanı da doğabilir. Yerel üretimin sınırlı olması da bu bölgeye yatırım ya da ihracat yapan şirketler için olumlu sayılabilir. Türk Cumhuriyetleri ve diğer Orta Asya ülkelerinde ise artan nüfus ve kentleşme ile birlikte modern perakende kanalları da gelişmekte. Bu durum, tüketicilerin hijyen ürünlerine erişimini kolaylaştırırken, üreticiye farklı segmentlerde ürün sunma imkanı yaratıyor. Aynı zamanda bölgedeki yerel üretim sınırlı olması da ürün arzındaki boşluğu kolaylaştırabilir. B2B (otellere, hastanelere, restoranlara veya süpermarketlere doğrudan ürün satılması) ve private label fırsatları, bölgede pazar payı açısından fırsat yaratabilir.
Riskler
Hammadde maliyetlerinin artması, kur şoklarına bağlı olarak yüksek maliyet (şirketin gelirlerinin ~%70'inin ihracat bazlı olması, yaşanabilecek kur şoklarına karşı doğal koruma da yaratabilir), navlun fiyatlarındaki oynaklığa bağlı lojistik maliyetlerinin artması, enerji fiyat artışı, çevresel regülasyon kaynaklı ve ortaklarının kaydileştirdiği yaklaşık 159,6 milyon adet payın kapalı bir fonda olmasından (Bu durum %15'lik vergi avantajını da beraberinde getirmekte) kaynaklı olası satış riski.