Anadolu Efes bilançoyu açıkladı! 815 Milyon TL Kar!

Anadolu Efes, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na 2020 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklamaya göre, 2020 yılında yaşanan zorluklara rağmen Anadolu Efes bira grubu satış hacmi geçen senenin aynı dönemine göre büyüme göstererek 36,2 mhl seviyesine ulaşırken gelirler %12 oranında artış gösterdi ve yaklaşık 12,4 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

26 Şubat 2021 Cuma 09:56

Türkiye dahil 16 ülkede faaliyet gösteren Anadolu Efes, koşulların her zamankinden daha zor olduğu bir dönemde, 2020 senesini güçlü karlılık oranları ve sağlıklı bir bilanço yapısıyla tamamladı. Bira Grubu Başkanı ve Anadolu Efes CEO’su Can Çaka, Sıfır Tabanlı Harcama programının yanı sıra maliyet ve giderlerde yapılan tasarruflar sonucunda, konsolide FAVÖK marjının %19 ile son 8 yılın en yüksek seviyesine ulaştığını belirtti. 2020 yılında şirketin (bira ve meşrubat) konsolide net karı ise 815 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

Şirketin bira ve meşrubat operasyonları dahil konsolide net satış gelirleri geçen seneye oranla %16 oranında artarak 26,7 milyar TL seviyesine ulaştı. Serbest nakit akımında da operasyonel kar artışının yanı sıra yatırım harcamalarındaki tasarruflar ve işletme sermayesi yönetimindeki üstün performans sayesinde yıllık bazda %30’a yakın iyileşme kaydedildi ve şirketin konsolide serbest nakit akımı 3 milyar TL’ye ulaştı. 2020 yılında Anadolu Efes’in konsolide net karı ise 815 milyon TL olarak gerçekleşti.

Şirketin bira operasyonlarında faaliyet gösterdiği 6 ülkeden en yüksek hacime sahip olan Rusya’da üst üste üç sene hacim artışı kaydetmesiyle bu pazardaki lider konumunu sürdürdü. Böylece Anadolu Efes 2020 yılı sonu itibarıyla da bira operasyonlarının bulunduğu tüm ülkelerdeki pazar lideri pozisyonunu korudu.

İş sürekliliğini sağlamak için değişen ortama uyum sağlama becerilerinden dolayı çalışanlarına minnettar olduğunu belirten Anadolu Efes CEO’su Can Çaka, 2020 yılı finansal sonuçlarla ilgili şunları söyledi:

“COVİD-19 salgınının başlangıcından itibaren stratejik odak alanlarımız doğrultusunda değer yaratmaya devam etmek için insana ve paydaşlarımıza öncelik veren bir yaklaşım benimsedik. Güçlü ürün portföyümüz, faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki lider konumumuz, operasyonlarımızın coğrafi çeşitliliği ve finansal disipline olan bağlılığımız, stratejimizin temel dayanakları. Pandemi nedeniyle hükümetler tarafından alınan tedbirlerin ve ilgili pazarlardaki ekonomik aktivitenin yavaşlamasının etkilerini hafifletmek için giderlerimizi önemli ölçüde azalttık. Sıfır Tabanlı Harcama programımızla birlikte maliyet ve giderlerin optimizasyonu sonucunda konsolide FAVÖK marjımız son 8 yılın en yüksek seviyesine ulaştı. İşletme sermayesi yönetiminde gerekli aksiyonları aldık ve finansal disiplin odağında birçok senaryo üzerinde çalıştık. Bugüne kadarki en yüksek seviye olan 3 milyar TL serbest nakit akımının bir sonucu olarak finansal performansımız ve borçluluk oranımız pandemi öncesi dönemden bile daha iyi bir seviyede gerçekleşti. Hissedar değerini maksimize etmeye yönelik taahhüdümüz doğrultusunda Yönetim Kurulumuzun 2020 yılı için 1,1 milyar TL temettü önerdiğini duyurmaktan da çok mutlu olduğumu belirtmek isterim.

2020 yılı, dijital dönüşümümüz için yatırım yapmaya devam ettiğimiz ve pandemi döneminde organizasyonel yeteneklerimiz üzerindeki olumlu etkisinden erken faydalandığımız ilk yıl oldu. Üretimden pazarlamaya ve satışa kadar tüm süreçlerimizde geleceğimizi şekillendiren iş modelimizin en önemli bileşeni dijitalleşme oldu.

Tüm bunlar sonucunda 2020’yi güçlü bir bilanço ve sağlıklı bir likidite pozisyonu ile bitirdiğimiz için çok memnunum. Koşulların her zamankinden daha zor olduğu bu dönemde açıklanan bu güçlü sonuçlar çalışanlarımızın sıkı çalışmalarının ve işe olan bağlılıklarının bir kanıtı.”