Borsada 500 TL Hedef Fiyat 748,40 TL Beklenen Kazanç %50

Borsada 500 TL Hedef Fiyat 748,40 TL Beklenen Kazanç %50. Borsada hedef fiyatlarda yüksek kazanç beklentileri düşüyor. Şirket karlılıkları düştükçe şirketlerden beklenen potansiyel kazanç oranları da azalıyor. Ancak otomotiv devi şirketten beklenti hala yüksek.

8 Kasım 2025 Cumartesi 22:15

Borsada 500 TL Hedef Fiyat 748,40 TL Beklenen Kazanç %50. Borsada hedef fiyatlarda yüksek kazanç beklentileri düşüyor. Şirket karlılıkları düştükçe şirketlerden beklenen potansiyel kazanç oranları da azalıyor. Ancak otomotiv devi şirketten beklenti hala yüksek.

Deniz Yatırım Otokar OTKAR için hede ffiyat raporu yayınladı. Bu günlerde 500 TL direnç noktasını aşmaya çalışan hisseye 748,40 TL hedef fiyat verildi. Bu hedef hissede %50 kazanç beklendiğini işaret ediyor.

OTKAR geçen yıl 3. çeyrekte 3.198.947.000 TL zarar açıklamıştı. Şirket bu yıl zarar rakamını kayda değer oranda azalttı ve bu yılın 3. çeyreğinde 436.338.000 TL zarar rakamı geldi.


Deniz Yatırım Otokar (OTKAR TI) 3Ç25 BilançoDeğerlendirme: Sınırlı Olumlu

Otokar, 3Ç25'te 9.610 milyon TL gelir (Konsensüs: 9.099 milyon TL/ Deniz Yatırım: 8.749 milyon TL), 149 milyon TL FAVÖK (Konsensüs: 258 milyon TL/ Deniz Yatırım: 189 milyon TL) ve 351 milyon TL net zarar (Konsensüs: -376 milyon TL/ Deniz Yatırım -413 milyon TL) açıkladı. Parasal kazanç/kayıp kalemi altında 1.378 milyon TL'lik olumlu etki oluştu.

■ Bilançoda olumlu okuduğumuz detaylar
✓ Beklentilerin üzerinde gerçekleşen satış geliri, brüt kar marjında iyileşme.

■ Bilançoda olumsuz okuduğumuz detaylar
 Net zarar pozisyonu, yüksek seyreden net borçluluk.

■ Bilançoya dair kısa değerlendirmemiz
→ 3Ç25 finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirmemize, öncelikle Şirket'in askeri projelerine ilişkin üretim ve teslimat takviminden kaynaklı etkiye dikkat çekerek başlamak istiyoruz. 857 milyon EUR bakiyeli Romanya zırhlı araç projesinin, gelir ve karlılığa olan katkılarının ağırlıklı olarak 4.çeyrek ve sonrasında finansallarına yansıması beklenmektedir. 3.çeyrekte artan müşteri avansları ve stoklar ilgili süreci yansıtırken, teslimatı yapılan projelerle ticari alacaklarda 2024 yıl sonundan bu yana düşüş gözlenmektedir. Zırhlı araç segmentinin artan payı brüt kar marjını desteklemeye devam etmiştir. Ancak, toplam borçluluğun ve kısa vadeli yükümlülüklerin yüksek seyri, nakit akışı açısından risk unsuru oluşturmaktadır.Bu doğrultuda, 3. çeyrek finansallarını sınırlı olumlu olarak okuyoruz.

■ Otokar, 3Ç25'te yıllık bazda %1 azalışla 9.610 milyon TL satış geliri kaydetti. Satış adetleri bazında 9A25 döneminde geçen sene aynı döneme kıyasla %45 artış yaşandığı görülürken, 2024 yılının son çeyreğinde satışına başlanan Tunland modeli harici satış adetlerine baktığımızda, 9A25 dönemindeki artış oranı %5,7 olarak hesaplanmaktadır. 3Ç25'te toplam gelirin %80'i ticari araçlardan, %11'i askeri araçlardan %9'u ise yedek parça ve servis hizmetlerinden elde edilmiştir.

■ FAVÖK 3Ç25'te 149 milyon TL (3Ç24: -151 milyon TL) seviyesinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı %1,5 oldu. Satış gelirlerindeki sınırlı artışa karşın, savunma araçlarının ürün karmasındaki artan payı, döviz kurundaki artış ve yavaşlayan enflasyon trendi ile brüt kar marjında 3,8 puan iyileşme gözlenmiştir. Brüt karlılıktaki artış FAVÖK'ü desteklerken, yüksek seyreden faaliyet gideri olumlu etkiyi sınırlamıştır.

■ Şirket, 3Ç25 döneminde 351 milyon TL net zarar açıkladı (2Ç25: 443 milyon TL net kar, 3Ç24: 1.205 milyon TL net zarar). Finansman giderlerinde devam eden baskı Şirket'in net zarar açıklamasında etkili oldu. 3Ç25 finansallarında, parasal kazanç/kayıp kalemi altında 1.378 milyon TL'lik olumlu etki oluştu.

■ Eylül 2025 sonu itibariyle Şirket'in 23.839 milyon TL net borç pozisyonu bulunmaktadır (Haziran 2025: 19.928 milyon TL net borç pozisyonu). Aynı dönemde net borç/FAVÖK rasyosu ise 14,6x oldu (Haziran 2025: 15,0x). Şirket'in kendi sunumunda yer alan rasyo hesaplamalarına göre, net finansal borç/FAVÖK oranı 3Ç25 döneminde 16.2x seviyesinde gerçekleşirken, söz konusu oran 2024 sonunda -25.7x olmuştu.

■ 4x4 ve 6x6 zırhlı araç bakiye siparişleri 1 milyon USD ve 857 milyon EUR'dan oluşmaktadır. Romanya zırhlı araç projesi, 857 milyon EUR ile kesinleşen siparişlerin büyük kısmını oluşturmaktadır.

■ Teslimatının, ağırlıklı olarak yılın son çeyreği ve ilerisinde gerçekleşmesi beklenen zırhlı araç segmenti kaynaklı etki ile Eylül 2025 sonu itibariyle Şirket'in stok kalemi 22.304 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir (Haziran 2025: 20.315 milyon TL). Bu dönemde alınan sipariş avansları toplamda 14.441 milyon TL'ye yükselmiştir (Haziran 2025: 13.030 milyon TL).

■ 9A25 döneminde maddi ve maddi olmayan duran varlıkların alımından kaynaklanan nakit çıkışları 2.175 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

■ Genel değerlendirme: Artan net borç pozisyonu modelimizde kısmi baskı yaratan unsur olarak karşımıza çıkmakla beraber son çeyrekte beklediğimiz toparlanma ile revizyon hakkımızı saklı tutuyoruz. Mevcut durumda Otokar için 12-aylık hedef fiyatımız 748,40 TL önerimiz ise AL olarak bulunmaktadır. 2025 tahminlerimize göre OTKAR hissesi 16,0x, 2026 tahminlerimize göre ise 11,0x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Hisse, yıl başından itibaren BIST 100 endeksinin %17 altında performans gösterdi. Geriye dönük 12 aylık verilere göre hisse 47,9x FD/FAVÖK çarpanından işlem görmektedir.
WhatsApp'ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!