Çin'in En Zengin İnsanı Oldu!! Serveti 48,6 Milyar Dolara Ulaştı??
Kurucu Colin Huang Dünya Gündeminde: Çin'in En Zengin İş İnsanı Oldu
15 Ağustos 2024 Perşembe 16:00
Temu ve Kurucusu Colin Huang Dünya Gündeminde: Çin'in En Zengin İş İnsanı Oldu
Temu, dünya genelinde adından söz ettirirken, kurucusu Colin Huang da Çin’de gündemden düşmüyor. Huang, Çin'in en zengin iş insanı unvanını elde etti. Türkiye’de ise Temu, gümrük vergilerindeki düzenlemelerle dikkat çekiyor. "Temu düzenlemesi" olarak bilinen bu düzenleme, yurt dışı alışverişlerde gümrük muafiyet sınırını 30 euro’ya indirirken, ek vergiler de getirdi.
Yerli Üreticiler ve KOBİ’ler İçin Yeni Düzenlemeler
Temu, mikro ithalatta yerli üreticileri ve KOBİ’leri korumaya yönelik düzenlemelerle gündemde kalmaya devam ediyor. Dünya genelinde üreticiden doğrudan tüketiciye ürün göndererek rekabetçi fiyatlarla online satış yapan Temu, bu iş modeli sayesinde popülaritesini artırıyor. Kurucusu Colin Huang ise servetiyle manşetlerde yer alıyor.
Colin Huang: Çin'in En Zengini
Colin Huang, Çin merkezli e- ticaret devi Pinduoduo’nun da kurucusu olarak, 9 Ağustos 2024'te yayınlanan bir endekse göre Çin’in en zengin adamı oldu. Uygun fiyatları ve gelişmiş algoritmaları ile tüketicileri cezbeden Temu'yu dünya çapında popüler hale getiren eski Google çalışanı Huang, Bloomberg Milyarderler Endeksi’ne göre 48,6 milyar dolarlık servetiyle Çin’in en zengini oldu. Daha önce bu unvan, Çin’in en büyük şişelenmiş içecek şirketinin sahibi Zhong Shanshan'a aitti, ancak şirketindeki sorunlar nedeniyle Shanshan’ın serveti önemli ölçüde azaldı. Bu nedenle, Huang zenginler listesinde zirveye yükseldi. 2015 yılında Pinduoduo’yu kuran 44 yaşındaki eski Google mühendisi Huang, böylece Çin’in en zengin, dünyanın ise 25. zengin kişisi unvanını kazandı.
Temu’nun Yükselişi ve Tepkiler
Temu, 2022’de ABD’de piyasaya sürüldü ve Çin’den gönderilen ultra düşük maliyetli ürünlerle sadık bir tüketici tabanı oluşturdu. Başarısı, maliyet bilincine sahip tüketicileri cezbederek Avrupa, Latin Amerika ve diğer bölgelerde hızla yayılmasını sağladı. Temu, Avrupa’ya sadece geçen yıl gelmesine rağmen bölgede ortalama 75 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Ancak, bu başarı haksız ticari uygulamalar ve güvenlik standartları suçlamalarına yol açtı. Avrupa’daki tüketici grupları, Temu’yu alışveriş yapanları daha fazla para harcamaya teşvik etmek ve "özgür ve bilinçli kararlar" alma yeteneklerini çarpıtmakla suçluyor.
Temu'nun hem olumlu hem de olumsuz yönleriyle gündemde kalması, gelecekte nasıl bir yol izleyeceği konusunda merak uyandırıyor.