Halka Arz Hissesinden 38 Milyonluk İmza!

Bülbüloğlu Vinç (BVSAN) ihale üstüne ihale alıyor. Bugün ikinci iş anlaşmasını duyuran şirketin hissesi, borsada sakin günler geçiriyor. Nereye kadar sakin devam eder?

13 Eylül 2023 Çarşamba 17:00

Bülbüloğlu Vinç (BVSAN) yeni iş anlaşmasını açıkladı. Şirket bugün ikinci anlaşma duyurusunu yaptı. 

Sabah saatlerinde 495.000 Euro değerinde bir iş anlaşmasını duyuran şirket, öğleden sonra da 775.000 Euro değerinde ikinci bir anlaşmasının haberini verdi.

Toplamda 38 Milyon TL den fazla bir rakama isabet eden anlaşma haberleri, borsada durgun günler geçiren hisseyi hareketlendirebilir mi?

BVSAN bu senenin halka arz hisselerinden. Hisse 6 Şubat günü işleme başlamıştı. 

İşleme başladıktan sonra 122.10TL zirve fiyat gören hisse, yatırımcısına %300 gibi güzel bir kar sağladı.

Ağustos ayı sonlarında yatay satıcılı trende bağlayan hisse, 100TL psikolojik desteğinin üstünde dinleniyor.

Borsa açıklaması:

Şirketimiz Avrupa'da yerleşik bir firma ile Avrupa bölgesinde kullanılmak üzere 775.000 Euro tutarında proses vinçlerin üretim ve teslimi için sözleşme imzalamış olup, söz konusu vinçler Mart 2024'de teslim edilecektir

Şirketimiz Makedonya Otoyol Projesini yürütmekte olan Bechtel  Enka UK 2 Ltd Makendonya Şubesi ile Makedonya Otoyol Projesinde kullanılmak üzere 495.000 Euro tutarında, iki adet Portal Vinç  üretim ve teslimi için sözleşme imzalamış olup, söz konusu vinçler Mart  2024'de teslim edilecektir.

Şirket hakkında:

BVS Bülbüloğlu Vinç Sanayi, madencilik sektöründe çevreye duyarlı yaklaşımının yanı sıra hız ve verimliliği artırarak ve arıza sürelerini en aza indirerek müşterilerinin karlılığını artırmaya katkı sağlıyor.

En yüksek çalışma sınıfı olan 5m sınıfına, 65/35 ton + 10 ton kapasiteye, 32 metre köprü açıklığına, 15 metre kaldırma yüksekliğine, 1 adet konteyner revolver kaldırma grubuna, 1 adet 8 metreküp kepçeli kaldırma grubuna ve 1 adet monoray kaldırma grubuna sahip özel olarak tasarlanmış bu 2 gezer köprülü vinç, 275 metre uzunluğundaki bir tren istasyonunda çalışıyor.

Trenler, üstü kapaklı konteynerler içinde, daha önce bir ön bakır üretiminden geri kalan malzemeyi tesise taşır. Bu tesiste çok uzun süreli ve ağır çalışma koşullarına uygun olarak tasarlanmış vinçler, ikincil bir işlemden geçirilmek ve saflaştırılmak üzere kobalt, nikel, çinko ve bakır içeren malzemeyi nakletmek ve depolamak amacıyla kullanılır.

Bahsedilen tüm bu elementler, özellikle Kobalt, günümüz Dünyasında son derece stratejiktir ve talebin yüksek olduğu zamanlarda bu metalürji tesisinin müşterilerine hızla ürün tedarik etmesi çok önemlidir.

Tesis mühendislik ekibi, Avrupa, Orta Asya, Afrika ve Avustralya’da bakır, altın, alüminyum ve çelik endüstrilerinde benzer uygulamalarda yıllardır kanıtlanmış bir tecrübeye sahip olan BVS Bülbüloğlu Vinç Sanayi’nin kalitesine ve hizmet gücüne güvenerek daha yüksek hızlara ve çok sınırlı duruş ve bakım sürelerine ulaşmak için BVS Vinçlerini kullanmayı seçti.

Bu sistemi uygulamadan önce müşteri, malzemeyi taşımak için geleneksel dökme malzeme taşıma sistemlerini kullanıyordu. Malzeme beslemesi hopper üzerine monte edilmiş üstü açık konteynerlerden oluşan bir sistem ve konveyör sistemlerinden müteşekkildi. Bu sistem yavaş ve verimsizdi.

Geleneksel dökme malzeme elleçleme operasyonlarında, bir terminal, kamyon veya trenle ham madde kabul eder. Daha sonra malzeme genellikle kepçeler veya konveyör sistemleri aracılığıyla özel depolama tesislerinde stoklanır ve depolanır. Elleçleme süreci boyunca, genellikle malzeme kaybına, kalitenin bozulmasına ve yerel ortamın kontaminasyonuna neden olan çok sayıda zayıf noktalar vardır. Bu durumun bir domino etkisi yaratması, örneğin açık stoklardan veya üstü açık konteynerlerden kaynaklanan toz kirliliğinin yerel halk için solunum yolu hastalıklarına neden olması beklenebilecek olumsuz sonuçlardan yalnızca biridir. Aynı zamanda zayi olan malzeme ve ürünün kalite kaybı, işlemden beklenen karlılığın gerektiği kadar yüksek olmamasına yol açacaktır.

Bu metalürji tesisi müşterilerinden gelen talepteki artışın ardından, mevcut elleçleme sistemlerinin gereken yüksek hacim seviyelerini karşılayamadığını gördüğü için başka bir dökme malzeme taşıma biçimini düşünmek zorunda kaldı.

Tesis, güvenilir, kurulumu hızlı ve uygun maliyetli, mevcut nakliye süreçlerine entegre edilebilen, minimum çevresel etkiye sahip ve işlem sırasında sıfır emtia kaybını sağlayacak bir çözüm arıyordu. Tesis mühendislik ekibinin belirttiği gibi, döngü süreleri daha önce uyguladıkları geleneksel sistemle karşılaştırıldığında 15-20 dakikadan 3 dakikanın altına düştü.

BVS Bülbüloğlu Vinç Sanayi, sadece verimliliği ve karlılığı artıran değil aynı zamanda çevre dostu çözümler geliştiren teknolojileriyle uluslararası pazarlarda madencilik sektöründeki varlığını artırmaya kararlıdır.