Kredi Kartı Kullanım Sonuçları! En Çok Nerelere Harcama Yapıldı

Kredi Kartı Kullanım Sonuçları! En Çok Nerelere Harcama Yapıldı

30 Mayıs 2025 Cuma 11:45

Toplam Kart Harcamaları, Geçtiğimiz Haftada Artış Gösterdi! TCMB'nin açıkladığı veriye göre; 23 Mayıs haftasındaki toplam kart harcamaları, önceki haftaya göre yüzde 1,34 oranındaki yükselişle 410,6 Milyar TL civarında gerçekleşme gösterdi.

 Oransal olarak en çok kartlı harcama artışı gösteren sektörler; yüzde 142,33 ile ''Kamu/Vergi Ödemeleri'', yüzde 11,52 ile ‘'Konaklama'' ve yüzde 8,21 ile de ‘'Kulüp, Dernek/Sosyal Hizmetler'' oldu.

 Oransal olarak en çok kartlı harcama azalışı ise; yüzde 21,75 ile ''Kuyumcular'' sektöründe yaşandı. Yüzde 18,39 oranında düşüş ile ‘'Telekomünikasyon'' ve yüzde 17,57 oranındaki düşüş ile de ‘'Bireysel Emeklilik'' en çok azalış yaşanan diğer sektörler oldu.

 Bu dönemde, ayrıca; ‘İnternet Üzerinden Yapılan Alışverişler' kategorisi yüzde 12,51 oranında artış gösterirken, ‘Mektupla/Telefonla Yapılan Alışverişler' kategorisinde ise yüzde 5,22 oranında azalış yaşandı.

Türkiye Hanehalkı Kredi Kartını Nerelerde Kullandı

Kart harcamaları verilerine baktığımızda güçlü seyrin devamını son 2 haftada ise normalizasyon görmekteyiz. 23 Mayıs haftasında %1 artış göstermiştir.

 Akaryakıt harcamalarının tarihi yüksek yapmasının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görmekteyiz.

 Gıda tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.

 Eğitim harcamalarında sınav döngüselliğine girmiş olsak da zayıf seyrin sürdüğünü görmekteyiz.

 Elektrik ve elektronik tarafında talep yönlü daralmadan kaynaklı dalgalı ve zayıf seyir devam etmektedir.

 Giyim ve aksesuar tarafında hafif toparlanma görsek de yüksek üretim maliyetleri ve tüketici talebindeki daralma sonucu yeterli toparlanmayı görememekteyiz.

 Havayolları mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında seyrettiğini görmekteyiz.

 Hizmet sektörü ortalamalarının altına geldiğini ve zayıf bir Mayıs ayı görmekteyiz.

 Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında normalleştiğini görmekteyiz.

 Market ve AVM tarafında enflasyona paralel en güçlü grupların arasında seyrettiğini söyleyebiliriz.

 Mobilya ve dekorasyon yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz.

 Sağlık yıl boyu güçlü seyrini sürdürürken son haftalarda dalgalı seyir izlemektedir , yaz etkisinin de unutulmaması gerektiğini düşünmekteyiz.

 Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisiyle güçlü kalmaya devam etmektedir.

 Sigorta yıl boyu güçlü seyrini sürdüren sektörde ortalamaların altına geldiğini görmekteyiz.

 Telekomünikasyon tarafında muhasebesel hareketlikler izlenmekle beraber dalgalanma sürecektir.

 Yapı malzemeleri yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz

 Yemek tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz. Haftalık olarak en güçlü artışı burada görmekteyiz.

 BES zayıf seyrin devamını görmekteyiz.

 E-ticaret geçtiğimiz haftalarda meydana gelen %13'lük düşünün ardından 23 Mayıs haftasında tekrar %13 yükselerek normalleştiğini görmekteyiz.