Yükselen Trend Başladı Hedef Fiyat Yüksek
Yükselen Trend Başladı Hedef Fiyat Yüksek. Mavi Giyim MAVI bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını düşürdü. Ancak borsa aracı kurumlar hisseye genel olarak yüksek hedef fiyat verdi. Hisse yükselen trende başladı hedef neresi?
25 Aralık 2025 Perşembe 12:00
Yükselen Trend Başladı Hedef Fiyat Yüksek. Mavi Giyim MAVI bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını düşürdü. Ancak borsa aracı kurumlar hisseye genel olarak yüksek hedef fiyat verdi. Hisse yükselen trende başladı hedef neresi?
MAVI bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını %31 düşürdü ve 2.206.213.000 TL kar rakamı açıkladı. Bu düşüşe rağmen hisseye verilen hedef fiyatlar yüksek. Halk Yatırım da hisseye 61,25 TL hedef fiyat açıkladı.
MAVI Aralık ayı başlarında 36 TL fiyattan yükselen trende başladı Hisse bu günlerde 43 TL civarı fiyatlardan işlem görüyor.
Halk Yatırım MAVI raporu
Beklentimizin üzerinde gerçekleşen operasyonel karlılık ve tahminimizin üzerinde ertelenmiş vergi geliri kaydedilmesi, net kar tahminimizdeki sapmada etkili oldu. Mavi Giyim'in 3Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 862 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 814 mn TL'nin üzerinde yıllık bazda %2,7 artışla 1.006 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi nedeniyle, parasal kayıp/kazanç kalemi altında 100 mn TL'lik olumsuz etki oluştuğunu belirtmek iseriz. Net karın tahminimizin üzerinde gerçekleşmesinde, beklentimizden daha yüksek operasyonel karlılık ve beklentimizin üzerinde gerçekleşen ertelenmiş vergi geliri kaydedilmesi etkili oldu. Geçen yıl aynı dönemde 60 mn TL seviyesinde gerçekleşen ertelenmiş vergi geliri, 3Ç25'te 122 mn TL'ye yükseldi. 3Ç25'te beklentimizin %12 üzerinde 2.669 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 2,8 puanlık artışla %22 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK marjındaki iyileşme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklandı. Genel olarak beklentimizin üzerinde marjlara işaret eden üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının hisse performansına yansımasını ‘pozitif' olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı. 3Ç25'te birebir mağaza satışları TL bazında %3,2, adet bazında %2,3 düşüş kaydetti. Bu dönemde işlem hacmi %5,3 gerilerken, ortalama sepet büyüklüğü %2,2 arttı. Toplam perakende satış adetleri %1 büyüme kaydetti. 2025'in dokuz aylık döneminde birebir mağaza satışları TL bazda %8,2, adet bazında %4,7 daralarak, toplam perakende hacmi %2 gerileme kaydetti. 2025'in dokuz aylık döneminde sepet reel bazda %0,6 küçülürken, nominal bazda %35,1 büyüme kaydetti. 3Ç25'te Mavi Giyim'in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %1,3 düşüşle 12.156 mn TL ile piyasa ortalama beklentisi olan 12.050 mn TL ile uyumlu, beklentimiz olan 12.462 mn TL'nin %2,5 ile hafif altında gerçekleşti. 2025'in dokuz aylık döneminde yedi yeni mağaza açılışı ve beş mağaza kapanışı gerçekleşerek, toplam perakende mağaza sayısı Ekim 2025 sonunda 354 oldu (2024: 352). Toplam satış alanı 9A25'te 193 bin m² olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 544 m² oldu (2024'te toplam satış alanı 189 bin m², ortalama mağaza büyüklüğü 535 m² idi).
✓ Beklentimizin üzerinde operasyonel karlılık. Mavi Giyim 3Ç25'te kurum beklentimiz olan 2.384 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 2.387 mn TL'nin üzerinde, yıllık bazda %13,1 artışla 2.669 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 2,8 puan artışla %22 seviyesine yükseldi. Üçüncü çeyrek'te FAVÖK marjındaki iyileşme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklı geriledi. Öte yandan, faaliyet giderleri/satış oranı da yıllık bazda 0,5 puan düşüşle %36,8 seviyesine geriledi.
✓ Net nakit pozisyonunda gerileme. Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 31 Ekim 2025 sonunda 4.254 mn TL seviyesine geriledi (31 Temmuz 2025 sonunda 4.450 mn TL, 31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %5,5 ile 1.736 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini korudu. Hatırlamak gerekirse, TMS29 dahil düşük tek haneli daralma, FAVÖK marjı öngörüsü %18 seviyesinde bulunuyor. Satış alanı büyümesinde ise, Türkiye'de 10 net yeni mağaza ve 12 mağazada m² büyümesi ve Kuzey Amerika'da 8 yeni mağaza açma hedefi bulunuyor. Konsolide gelirin %6'sı kadar yatırım harcaması öngörüsü korunuyor. Yönetim ayrıca normalin üstünde hava sıcaklığı ve sektör genelinde seyreden yüksek indirim uygulamaları etkisinde geçen Kasım ayında Türkiye perakende satışlarının %27, Türkiye online satışlarının %20 büyüdüğü bilgisini paylaştı. Aralık ayının ilk perakende haftasında Türkiye perakendenin %31 büyüdüğü belirtildi.
✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.
MAVI bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını %31 düşürdü ve 2.206.213.000 TL kar rakamı açıkladı. Bu düşüşe rağmen hisseye verilen hedef fiyatlar yüksek. Halk Yatırım da hisseye 61,25 TL hedef fiyat açıkladı.
MAVI Aralık ayı başlarında 36 TL fiyattan yükselen trende başladı Hisse bu günlerde 43 TL civarı fiyatlardan işlem görüyor.
Halk Yatırım MAVI raporu
Beklentimizin üzerinde gerçekleşen operasyonel karlılık ve tahminimizin üzerinde ertelenmiş vergi geliri kaydedilmesi, net kar tahminimizdeki sapmada etkili oldu. Mavi Giyim'in 3Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 862 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 814 mn TL'nin üzerinde yıllık bazda %2,7 artışla 1.006 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi nedeniyle, parasal kayıp/kazanç kalemi altında 100 mn TL'lik olumsuz etki oluştuğunu belirtmek iseriz. Net karın tahminimizin üzerinde gerçekleşmesinde, beklentimizden daha yüksek operasyonel karlılık ve beklentimizin üzerinde gerçekleşen ertelenmiş vergi geliri kaydedilmesi etkili oldu. Geçen yıl aynı dönemde 60 mn TL seviyesinde gerçekleşen ertelenmiş vergi geliri, 3Ç25'te 122 mn TL'ye yükseldi. 3Ç25'te beklentimizin %12 üzerinde 2.669 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 2,8 puanlık artışla %22 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK marjındaki iyileşme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklandı. Genel olarak beklentimizin üzerinde marjlara işaret eden üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının hisse performansına yansımasını ‘pozitif' olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı. 3Ç25'te birebir mağaza satışları TL bazında %3,2, adet bazında %2,3 düşüş kaydetti. Bu dönemde işlem hacmi %5,3 gerilerken, ortalama sepet büyüklüğü %2,2 arttı. Toplam perakende satış adetleri %1 büyüme kaydetti. 2025'in dokuz aylık döneminde birebir mağaza satışları TL bazda %8,2, adet bazında %4,7 daralarak, toplam perakende hacmi %2 gerileme kaydetti. 2025'in dokuz aylık döneminde sepet reel bazda %0,6 küçülürken, nominal bazda %35,1 büyüme kaydetti. 3Ç25'te Mavi Giyim'in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %1,3 düşüşle 12.156 mn TL ile piyasa ortalama beklentisi olan 12.050 mn TL ile uyumlu, beklentimiz olan 12.462 mn TL'nin %2,5 ile hafif altında gerçekleşti. 2025'in dokuz aylık döneminde yedi yeni mağaza açılışı ve beş mağaza kapanışı gerçekleşerek, toplam perakende mağaza sayısı Ekim 2025 sonunda 354 oldu (2024: 352). Toplam satış alanı 9A25'te 193 bin m² olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 544 m² oldu (2024'te toplam satış alanı 189 bin m², ortalama mağaza büyüklüğü 535 m² idi).
✓ Beklentimizin üzerinde operasyonel karlılık. Mavi Giyim 3Ç25'te kurum beklentimiz olan 2.384 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 2.387 mn TL'nin üzerinde, yıllık bazda %13,1 artışla 2.669 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 2,8 puan artışla %22 seviyesine yükseldi. Üçüncü çeyrek'te FAVÖK marjındaki iyileşme, geçen senenin aynı dönemine göre uygulanan faiz oranı farkından kaynaklı geriledi. Öte yandan, faaliyet giderleri/satış oranı da yıllık bazda 0,5 puan düşüşle %36,8 seviyesine geriledi.
✓ Net nakit pozisyonunda gerileme. Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 31 Ekim 2025 sonunda 4.254 mn TL seviyesine geriledi (31 Temmuz 2025 sonunda 4.450 mn TL, 31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %5,5 ile 1.736 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini korudu. Hatırlamak gerekirse, TMS29 dahil düşük tek haneli daralma, FAVÖK marjı öngörüsü %18 seviyesinde bulunuyor. Satış alanı büyümesinde ise, Türkiye'de 10 net yeni mağaza ve 12 mağazada m² büyümesi ve Kuzey Amerika'da 8 yeni mağaza açma hedefi bulunuyor. Konsolide gelirin %6'sı kadar yatırım harcaması öngörüsü korunuyor. Yönetim ayrıca normalin üstünde hava sıcaklığı ve sektör genelinde seyreden yüksek indirim uygulamaları etkisinde geçen Kasım ayında Türkiye perakende satışlarının %27, Türkiye online satışlarının %20 büyüdüğü bilgisini paylaştı. Aralık ayının ilk perakende haftasında Türkiye perakendenin %31 büyüdüğü belirtildi.
✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL' yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.