%300 Bedelsiz Veren Halka Arz Gelirini Ne Şekilde Kullandı!
%300 Bedelsiz Veren Halka Arz Gelirini Ne Şekilde Kullandı! Borsanın daha 1,5 yıllık halka arz hissesi %300 bedelsiz sermaye artırımı ile hesaptaki lotları 4 katına çıkarttı.
28 Kasım 2024 Perşembe 08:45
Pasifik Eurasia (PASEU) 25 Lira halka arz fiyatıyla geçtiğimiz yıl 14 Haziran günü borsada işleme başlayan halka arz hissesidir. Hisse borsada 1,5 yılını doldurmak üzere!
Daha taze bir halka arz hissesi olmasına rağmen bu yıl Ekim ayında %300 bedelsiz sermaye artırımı yapan şirket sermayesini 672 milyon Liraya çıkarttı. Ve tabi ki yatırımcı hesaplarındaki lotlar 4 katına çıkarak arttı.
Hisse halka arz yatırımcısına da kazandırmıştı. Halka arz olduktan sonra ilk 3 ayda %280 prim yapan hisse, yatırımcısına oldukça güzel bir kazanç sağlamıştı.
Hisse bu günlerde bölünmüş fiyatla 25-26 Lira civarından işlem görüyor. 1.5 yıl içinde yatırımcısına hem primlenerek hem de bedelsiz sermaye artırımı yoluya kazanç sağlayan hisse, halka arz gelirini ne şekilde kullandığını açıklayan raporu borsa yatırı cısına açıkladı.
Şirket halka arzdan net 438.187.500 Lira gelir elde edilmişti. Bu gelirin kullanım alanları şu şekilde açıklandı:
"Elde edilen 438.187.500- TL. tutarındaki fondan kaynaklanan gelirin, %40’ı demiryolu tren işletmeciliği, %30’u terminal yatırımları, %20’si havayolu ve diğer yatırımlar, %10 u ise işletme sermayesi finansman/yatırım harcamalarına yönelik ihtiyaçları kapsamında belirtilmiş olan oranlar münakale edilebilecektir."
Gerçekleşen kullanım sonucu şirketin elinde net 135.358.602 Lira kaldığı açıklandı.
PASEU haftalık grafik.
Şirketten gelen halka arz fonu raporu:
SERMAYE ARTIRIMI İHTİYACI DOĞURAN NEDENLER:
Halka açılan lojistik şirketi olarak amacımız, Ülkemiz ihracatına katkıda bulunarak, doğu-batı ve tersi yöndeki yük taşımacılığında Ülkemizi lojistik üs haline getirmektir. Buradan yola çıkarak Şirketimiz halka arz gelirleri ile lojistik alanında önemli yatırımlar gerçekleştirmektir. Halkımızın güvenini kazanarak topladığımız kaynakları, lojistik sektörünün çeşitli alanlarında verimli ve sürdürülebilir projelere yönlendirmek için kararlılıkla çalışıyoruz. Bu gelirleri, uluslararası taşımacılık kapasitemizi artırmak, modern depolama tesisleri inşa etmek, teknolojik altyapımızı güçlendirmek ve çevreci uygulamaları hayata geçirmek gibi hedeflerimize ulaşmak için kullanacağız. Müşterilerimize daha hızlı, güvenilir ve çevre dostu lojistik çözümleri sunarak sektördeki liderliğimizi pekiştirmeyi ve yatırımcılarımıza sürdürülebilir bir büyüme sağlamayı hedefliyoruz.
SERMAYE ARTIRIMI SONUCUNDA ELDE EDİLECEK FONLARIN, PLANLANAN KULLANIM ALANLARI:
Bedelli sermaye artırımı sonucunda elde edilen 438.187.500- TL. tutarındaki fondan kaynaklanan gelirin, %40’ı demiryolu tren işletmeciliği, %30’u terminal yatırımları, %20’si havayolu ve diğer yatırımlar, %10 u ise işletme sermayesi finansman/yatırım harcamalarına yönelik ihtiyaçları kapsamında belirtilmiş olan oranlar münakale edilebilecektir.
FON KULLANIM TABLOSU:
Şirket, 28.04.2023 tarihinde aldığı bedelli sermaye artırımı kararı ile halka açılmaya yönelik süreci tamamlamış ve halka arzla birlikte sermayesini güçlendirerek lojistik alanlarındaki yatırımlarına devam etmiştir. Bu yatırımların bir kısmında idari süreçlerin halen devam etmesi nedeni ile, kalan kaynağın 70.000.000TL’si grup şirketlerine borç verilmiş olup; buna ilişkin piyasada mevcut faiz oranları da göz önünde bulundurularak adat hesaplamaları yapılmış ve ilgili dönemin finansal tablolarına yansıtılmıştır. Diğer yandan;
➢ Şirketimiz Yönetim Kurulu 02.08.2024 tarihli toplantısında 750.000.000 TL olan kayıtlı sermaye tavanı içerisinde 168.000.000 TL olan Şirketimiz çıkarılmış sermayesinin, şirket iç kaynaklarından karşılanmak üzere toplam 504.000.000 TL artırılarak 672.000.000 TL' ye çıkarılması; bedelsiz sermaye artırımı ve şirket esas sözleşmesinin "Sermaye ve Paylar" başlıklı 6.maddesinin tadili doğrultusunda güncelleme kararı almıştır. İzin ve onay verilmesi amacıyla Sermaye Piyasası Kurulu'na 08.08.2024 tarihine başvuru yapılmış ve bedelsiz sermaye artışına yönelik başvurusu onaylanmış olup, 07.10.2024 tarihinde ihraç belgesi tarafımıza teslim edilmiştir. Bedelsiz sermaye artışı 09.10.2024 tarih ve 11182 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazete'sinde tescil ve ilan edilmiştir.
➢ Gemi işletmeciliği yapmak üzere, %100 hissesi Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. firmasına ait PSF PASİFİK CORP. şirketini kurmuş ve demiryolunun tamamlayıcı unsuru olarak denizyolu taşımacılığını devam ettirmektedir.
➢ Kendi lokomotif ve vagonları ile demiryolu tren işletmeciliği yapmak üzere, %100 hissesi Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. firmasına ait Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği A.Ş. şirketini kurmuştur. Demiryolu Yük Tren İşletmeciliği Yetki Belgeleri alınmış olup; teknik ekiplerin istihdamı gerçekleştirilmiş ve lokomotif kiralama sözleşmeleri imzalanmış olup faaliyetlerine başlamıştır.
➢ Terminal yatırımları kapsamında Şirketimiz mevcut kullanım alanına ek olarak TCDD Genel Müdürlüğü ile anlaşma imzalayarak, o Köseköy’de 17.906m2 lik alanı kiralaması yapılmıştır. o Yenice Lojistik Merkezi’nde kiralanan 14.000 m2 lik alanın 8.532m2 gümrüklü geçici depolama yeri olarak kullanılmak üzere gerekli izinler sağlanmış ve Gümrüklü sahamızda demiryoluyla ihracat, ithalat, yükleme-boşaltma hizmetleri verilmeye başlanmış olup İlk etapta 52 vagon, 2.500 ton ihracat yüklemesi gerçekleştirilmiştir.
Demiryolu bağlantılı depolama alanında aynı anda 100 vagona yükleme boşaltma hizmeti, 2.000 konteynere stoklama hizmeti, tır ve kamyonlara tartım hizmeti verilebilmektedir. Yenice /Mersin Geçici Depolama Yerinde sunmaya başladığımız yükleme,boşaltma, stoklama ve tartım hizmetleri sayesinde terminal işletmeciliği gelirlerinde önemli oranda artış öngörülmektedir. o Buna ek olarak TCDD İskenderun Terminalinde 5.490 m2 , Payas Terminali’nde ise 5.950m2 lik alan kiralamaları yapılarak taşıma hacminde artış sağlanması hedeflenmektedir.
➢ Küresel ve bölgesel olarak karbon ayak izine verilen önemin artması nedeniyle Şirketimiz, lojistik faaliyetlerini çevre üzerinde olumsuz etkilerini en aza indirgeyecek şekilde yönetmek ve gelecek nesiller için sürdürülebilir bir dünya bırakabilmek üzere gerekli hazırlıklarını tamamlamış ve 2024 yılı Ocak ayında Yeşil Lojistik Belgesi’ni almıştır.
➢ Çin'de geliştirdiğimiz ve planladığımız işbirlikleri ile ortaklıklarımızın çalışmalarının, Orta Koridor üzerindeki diğer ülkelerde devam eden iş geliştirme faaliyetlerimizin, önümüzdeki dönemde Çin-Türkiye ve Çin-Avrupa veya tersi yönde demiryolu taşıma hacmimizin önemli ölçüde artmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedir.