2 Milyarlık Kar 1 Milyar 110 Milyona Düştü Hisse Üzerinde Baskı Bekleniyor

2 Milyarlık Kar 1 Milyar 110 Milyona Düştü Hisse Üzerinde Baskı Bekleniyor. Mavi Giyim MAVI bu yılın 6 aylık bilançosunu açıkladı. Şirket karlılığında yaşanan %46 oranında düşüş, hisse üzerinde kısa vadeli baskı oluşturabilir beklentisi açıklandı.

19 Eylül 2025 Cuma 15:30

2 Milyarlık Kar 1 Milyar 110 Milyona Düştü Hisse Üzerinde Baskı Bekleniyor. Mavi Giyim MAVI bu yılın 6 aylık bilançosunu açıkladı. Şirket karlılığında yaşanan %46 oranında düşüş, hisse üzerinde kısa vadeli baskı oluşturabilir beklentisi açıklandı.

Karlılıkta Düşüş

MAVI bu yıl 6 aylıkta karlılıkta %46 oranında düşüş yaşadı. Geçen yıl 6 aylık bilançosunda 2 milyar Lira kar çıklamış olan şirket bu yıl 6 aylıkta 1 milyar 110 milyon Lira kar açıkladı.

İnfo Yatırım karlılıkta gözlemlenen bu düşüşün hisse üzerinde kısa vadeli bir baskı yaratabileceğini öngördü. Kurum MAVI hissesine 59,70 Lira hedef fiyat verdi ve %48 kazanç potansiyeli tespit etti.



İnfo Yatırım Finansal Değerlendirme Raporu Mavi Giyim MAVI

Mavi Giyim (MAVI)'deki 59,7 TL olan hedef fiyatımızı koruyoruz. MAVI, 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklentilerin hafif altında 9,6 milyar TL ciro, beklentilerin hafif altında 1,5 milyar TL FAVÖK ve 565 milyon TL konsensüs kar beklentisinin %60 altında 231 milyon TL net kar açıkladı. Açıklanan finansallar 2024 yılının aynı çeyreğiyle göre karşılaştırıldığında ciro %4, FAVÖK %7, net kar %66 azaldı. Yarı yıldan yarı yıl kıyaslandığında 1Y25'e göre 1Y24'e ciro, FAVÖK ve net kar sırasıyla %9, %20, %46 azaldı.

TMS29 hariç şirketin ilk yarı gelirleri %24 artışla 18,7 milyar TL'ye, brüt kar %21 artışla 10,2 milyar TL'ye, FAVÖK %9 artışla 4 milyar TL'ye, yükselirken, net kar %18 azalışla 1,9 milyar TL'ye geriledi.

1Y25'te şirketin, toplam gelirinin %70'ini perakende, %20,6'sını toptan, %9,4'ünü e—ticaret kanalı oluşturdu. Konsolide gelirin %91'i Türkiye satışlarından geldi. Türkiye gelirleri, 1Y25'te 1Y24'e göre %8 azalırken, 18 milyar TL Türkiye gelirinin %76'sı perakende kanallardan geldi. Yurt dışı gelirleri de geçen yıla göre %18 geriledi.

Şirketin, ikinci çeyrekte birebir mağaza satışları TL bazında %5,4 gerilerken, adet bazında %1,2 büyüdü. İşlem adedi %3,7 gerilerken, sepet %1,7 küçüldü. Toplam perakende satış adetleri %4,2 büyüdü. 2025 ilk yarısında birebir mağaza satışları TL bazda %10,8, adet bazlı %5,8 daraldı. Toplam perakende hacim daralması %3,2 oldu. Denim ürünlerin gelirleri ilk yarı yılda %10, lifestyle kategorisi gelirleri %8 azaldı. 2025 yılında dijital sistem ve online kanallar için yatırım devam etti.

Global online satışlar %8, Türkiye online satışlar %9, yurt dışı online satışlar %5 azaldı. Şirketin 2025 yılı beklentilerinde FAVÖK marjı haricinde aşağı yönlü revizyonlar görüldü.



Açıklanan finansalların hisse üzerine kısa vadeli baskı yaratmasını bekliyoruz.