6.435.806.000 TL Dev Zarar Açıklayan Arçelik Kısa Vadede Satış Baskısı Yaşayabilir
6.435.806.000 TL Dev Zarar Açıklayan Arçelik Kısa Vadede Satış Baskısı Yaşayabilir. Bu yıl açıklanan bilançolar içinde yatırımcısını en çok üzen şirketlerden birisi de Arçelik oldu. Şirket geçen yılın aynı döneminde 18 milyar TL den fazla kar açıklamışken bu yıl zarara geçti.
1 Kasım 2025 Cumartesi 21:15
6.435.806.000 TL Dev Zarar Açıklayan Arçelik Kısa Vadede Satış Baskısı Yaşayabilir. Bu yıl açıklanan bilançolar içinde yatırımcısını en çok üzen şirketlerden birisi de Arçelik oldu. Şirket geçen yılın aynı döneminde 18 milyar TL den fazla kar açıklamışken bu yıl zarara geçti.
ARCLK geçen yıl 3. çeyrekte 18.999. 650.000 TL kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte ise 6.435.806.000 TL zarar açıkladı. Şirketten gelen bu zarar rakamının hisse üzeinde kısa vadeli satış baskısı yaratması bekleniyor. Bu açıklama İnfo Yatırım' dan geldi.
İnfo Yatırım Finansal Değerlendirme Raporu Arçelik
Arçelik (ARCLK), 2025 yılının üçüncü çeyreğinde 125,2 milyar TL beklentilerin hafif altında 124,4 milyar TL ciro, 8,8 milyar TL beklentilerin altında 8,5 milyar TL FAVÖK ve 1,1 milyar TL net zarar beklentilerinin üstünde 2,1 milyar TL net zarar açıkladı. Açıklanan finansallar geçen yılın aynı çeyreğine göre ciroda %11 düşüşe, FAVÖK'te %39 artışa işaret etti. 3Ç24'te şirket, 5,6 milyar TL zarar açıklamıştı. 9 aylık dönemde ise 9A25'te 9A24'e göre ciro %6 düşerken, FAVÖK %3,4 arttı. 9A24'te 19,0 milyar TL net kar açıklayan şirketin, 9A25'te 6,5 milyar TL zarar açıkladı.
Yurt içindeki dezavantajlı fiyat mekanizması, uluslararası piyasalardaki zayıf talep ve Avrupa tarafındaki zayıf performans ile ciro tarafında baskı yaşandı. 3Ç25'te hasılatın %31'i Türkiye'den %35'i Batı Avrupa'dan, %16'sı Doğu Avrupa'dan, %8'i Afrika ve Orta Doğu'dan geldi. Yıllık bazda düşen hammadde fiyatları ve yükselen Euro / Dolar paritesi brüt kar marjını desteklerken, 3Ç24'te %26,4 olan brüt kar marjı 3Ç25'te %29,1'e yükseldi. Zorlu piyasa koşulları ve yüksek baz etkisiyle talep zayıflarken TURKBESD verilerine göre TÜRKBESD'in verilerine göre 2025 yılı ilk sekiz aylık veriler, sektörde hem iç pazarda hem de ihracatta baskıların olduğu görüldü. Şirketin, kampanyalarla destekli yatay beyaz eşya talebi ve TV satışlarındaki yatay seyri olsa da, dezavantajlı ürün karması ve fiyatlama hasılatı baskıladı. Özellikle yaz aylarına denk gelen 3. çeyrekte klima satış hacminde düşüş yaşandı. Bu durumun ekonomik konjonktür kaynaklı (kredi kartı sınırlamaları gibi) ve marka rekabeti ve fiyatlardan kaynaklı olabileceğini değerlendiriyoruz.
Batı Avrupa ve Doğu Avrupa'da toparlanma ivmesi devam etse de piyasanın gerisinde performans sergiledi. Batı Avrupa'da büyük Britanya, İtalya, İspanya, Belçika ve Hollanda büyümede öne çıkan ülkeler oldu. Satış hacmi bu dönemde %1,8 büyüme gösterdi. Euro bazında büyüme eurodaki hızlı artıştan kaynaklı sınırlı kaldı. Doğu Avrupa beyaz eşya pazarında yılın ilk 8 ayında kaydedilen büyüme, ilk yarıda gözlenen yaklaşık %4'lük artışın ardından bir miktar geri çekilme ile %3,4 seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde euro bazında büyüme fiyat baskıları ve yoğun rekabet sebebiyle daha sınırlı kaldı.
Afrika ve Orta Doğu'da satış gelirleri %6,5 düştü. Özellikle Orta Doğu'da yavaşlama meydana geldi. Güney Afrika pazarı büyürken, Mısır'da beyaz eşya pazarında görülen yavaşlama ve zayıf talep sebebiyle satış hacimleri yaklaşık olarak %20 düştü. Asya— sPasifik bölgesinde ise yükselen yaşam maliyeti ve Çin'li oyunculardan kaynaklanan yoğun rekabet gibi zorlayıcı koşullar sebebiyle, üçüncü çeyrekte satış gelirleri euro cinsinden %9 oranında düştü. Ortalama piyasa metal fiyatları zayıflayan küresel talep ve Çin'in artan ihracatı ile hammadde fiyatlarına düşüş ile geri çekilmeye devam etti. Plastik hammadde fiyatları zayıf talep, küresel büyümedeki yavaşlık ve düşük üretim kapasitesi ile geri çekildi.
Şirket tarafından 2025 yılı beklentilerinde de revizyona gidildi. Açıklanan finansalların hisse üzerine kısa vadeli baskı yaratmasını bekliyoruz.
WhatsApp'ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!
ARCLK geçen yıl 3. çeyrekte 18.999. 650.000 TL kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte ise 6.435.806.000 TL zarar açıkladı. Şirketten gelen bu zarar rakamının hisse üzeinde kısa vadeli satış baskısı yaratması bekleniyor. Bu açıklama İnfo Yatırım' dan geldi.
İnfo Yatırım Finansal Değerlendirme Raporu Arçelik
Arçelik (ARCLK), 2025 yılının üçüncü çeyreğinde 125,2 milyar TL beklentilerin hafif altında 124,4 milyar TL ciro, 8,8 milyar TL beklentilerin altında 8,5 milyar TL FAVÖK ve 1,1 milyar TL net zarar beklentilerinin üstünde 2,1 milyar TL net zarar açıkladı. Açıklanan finansallar geçen yılın aynı çeyreğine göre ciroda %11 düşüşe, FAVÖK'te %39 artışa işaret etti. 3Ç24'te şirket, 5,6 milyar TL zarar açıklamıştı. 9 aylık dönemde ise 9A25'te 9A24'e göre ciro %6 düşerken, FAVÖK %3,4 arttı. 9A24'te 19,0 milyar TL net kar açıklayan şirketin, 9A25'te 6,5 milyar TL zarar açıkladı.
Yurt içindeki dezavantajlı fiyat mekanizması, uluslararası piyasalardaki zayıf talep ve Avrupa tarafındaki zayıf performans ile ciro tarafında baskı yaşandı. 3Ç25'te hasılatın %31'i Türkiye'den %35'i Batı Avrupa'dan, %16'sı Doğu Avrupa'dan, %8'i Afrika ve Orta Doğu'dan geldi. Yıllık bazda düşen hammadde fiyatları ve yükselen Euro / Dolar paritesi brüt kar marjını desteklerken, 3Ç24'te %26,4 olan brüt kar marjı 3Ç25'te %29,1'e yükseldi. Zorlu piyasa koşulları ve yüksek baz etkisiyle talep zayıflarken TURKBESD verilerine göre TÜRKBESD'in verilerine göre 2025 yılı ilk sekiz aylık veriler, sektörde hem iç pazarda hem de ihracatta baskıların olduğu görüldü. Şirketin, kampanyalarla destekli yatay beyaz eşya talebi ve TV satışlarındaki yatay seyri olsa da, dezavantajlı ürün karması ve fiyatlama hasılatı baskıladı. Özellikle yaz aylarına denk gelen 3. çeyrekte klima satış hacminde düşüş yaşandı. Bu durumun ekonomik konjonktür kaynaklı (kredi kartı sınırlamaları gibi) ve marka rekabeti ve fiyatlardan kaynaklı olabileceğini değerlendiriyoruz.
Batı Avrupa ve Doğu Avrupa'da toparlanma ivmesi devam etse de piyasanın gerisinde performans sergiledi. Batı Avrupa'da büyük Britanya, İtalya, İspanya, Belçika ve Hollanda büyümede öne çıkan ülkeler oldu. Satış hacmi bu dönemde %1,8 büyüme gösterdi. Euro bazında büyüme eurodaki hızlı artıştan kaynaklı sınırlı kaldı. Doğu Avrupa beyaz eşya pazarında yılın ilk 8 ayında kaydedilen büyüme, ilk yarıda gözlenen yaklaşık %4'lük artışın ardından bir miktar geri çekilme ile %3,4 seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde euro bazında büyüme fiyat baskıları ve yoğun rekabet sebebiyle daha sınırlı kaldı.
Afrika ve Orta Doğu'da satış gelirleri %6,5 düştü. Özellikle Orta Doğu'da yavaşlama meydana geldi. Güney Afrika pazarı büyürken, Mısır'da beyaz eşya pazarında görülen yavaşlama ve zayıf talep sebebiyle satış hacimleri yaklaşık olarak %20 düştü. Asya— sPasifik bölgesinde ise yükselen yaşam maliyeti ve Çin'li oyunculardan kaynaklanan yoğun rekabet gibi zorlayıcı koşullar sebebiyle, üçüncü çeyrekte satış gelirleri euro cinsinden %9 oranında düştü. Ortalama piyasa metal fiyatları zayıflayan küresel talep ve Çin'in artan ihracatı ile hammadde fiyatlarına düşüş ile geri çekilmeye devam etti. Plastik hammadde fiyatları zayıf talep, küresel büyümedeki yavaşlık ve düşük üretim kapasitesi ile geri çekildi.
Şirket tarafından 2025 yılı beklentilerinde de revizyona gidildi. Açıklanan finansalların hisse üzerine kısa vadeli baskı yaratmasını bekliyoruz.
WhatsApp'ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!