Ak Yatırım Model Portföyden FROTO Çıktı Hangi Hisse Girdi

Ak Yatırım Model Portföyden FROTO Çıktı Hangi Hisse Girdi. Ak Yatırım model portföyünde güncellemeye gitti. Kurum portföyden FROTO hissesini çıkarttı. Yerine giren hisse hangisi?

18 Haziran 2025 Çarşamba 16:45

Ak Yatırım Model Portföyden FROTO Çıktı Hangi Hisse Girdi. Ak Yatırım model portföyünde güncellemeye gitti. Kurum portföyden FROTO hissesini çıkarttı. Yerine giren hisse hangisi?

Ak Yatırım model portföye FROTO yerine giren hisse TOASO oldu.

Bu güncellemeyle kurumun model portföyünün son hali şu şekilde:

GARAN, KCHOL, MAVI, MPARK, MGROS, OTKAR, TOASO, TRGYO, TCELL, THYAO ve YKBNK

Ak Yatırım Model Portföy

Hisse Önerileri Bu raporla, en çok tercih edilen hisse senedi listemizdeki otomotiv tercihimizi yeniden düzenledik. Ford Otosan'ın yerine Tofas Oto'yu MPS listesine dahil ettik.

Bu değişiklik, Tofaş'ın yakın zamanda açıklığa kavuşturulan yeniden konumlandırmasının orta vadede güçlü satış ve kazanç büyümesi sağlayacağına olan inancımızı yansıtıyor. Geçişin temel taşları, (i) Stellantis Otomotiv'in satın alınmasıyla ithalat ağırlıklı bir iç pazar faaliyeti, (ii) yeni modeller ve kilit pazarların potansiyel toparlanmasıyla ihracatta büyüme ve (iii) 1Ç25 bilanço konferansında bahsedilen olası bir üçüncü hafif araç projesinin lansmanı olacak.

Bu arada, Ford Otosan (FROTO TI), MPS listesine dahil ettiğimizden beri BIST-100'ü %0,5 oranında geride bıraktı. Bununla birlikte, hisse senedi YbG BIST-100 endeksinin %4,8 altında performans gösterdi. FROTO için olumlu görüşümüzü ve ‘Endeks Üzeri Getiri' notumuzu koruyoruz. Ancak, Stellantis Otomotiv satın alımına ilişkin belirsizliklerin son açıklamalarla sona ermesi ve potansiyel olarak yaklaşan yeni model lansmanlarının ardından Tofaş (TOASO TI) için daha iyi bir risk/ödül profili görmeye başladık.



Yatırım teması:

Yatırım temamız üç temel faktöre dayanmaktadır:
i) Stellantis Otomotiv'in satın alınmasıyla iç pazarda güçlü bir toparlanma potansiyeli,
ii) yeni model tanıtımları ve ana ihracat pazarlarındaki toparlanmayla sağlanacak ihracat büyümesi ve
iii) 1Ç25 finansal sonuçlar toplantısında bahsedilen üçüncü bir hafif araç projesi.

2025'te, Stellantis Otomotiv satın alımıyla birlikte Tofaş'ın yurt içi hafif araç pazar payının yıllık 10,6 puan artmasını bekliyoruz.

Şirket yönetimi, 2025'te Tofaş solo perakende satış hacminin 110-130 bin adet aralığında olacağını öngörmektedir. Stellantis Otomotiv'in konsolidasyonunun Mayıs 2025'te başladığını varsayarak, satın alımın 2025 MayısAralık döneminde 128 bin adetlik araç katkısı sağlamasını bekliyoruz. Hacim artışının ötesinde, satın alımın özellikle satın alma, lojistik ve operasyonel giderlerde maliyet sinerjileri yaratacağı öngörülmektedir. Yönetim, artan müşteri temas noktalarını araç yenileme ve bağımsız servis ağları işkollarına yönelerek değerlendirmeyi planlamaktadır.

Tofaş, ihracat odaklı K0 modelinin üretimine 4Ç24'te başlamıştır. Ayrıca, Tofaş 3Ç26'da yine çoklu enerji platformu üzerinde üretilecek yeni bir hafif araç modelini piyasaya sürmeyi planlamaktadır. Bu iki projeyle birlikte Tofaş'ın toplam ihracat üretim kapasitesinin 2027'de yıllık 200–220 bin adet seviyesine ulaşması hedeflenmektedir. AB + EFTA + Birleşik Krallık hafif ticari araç satışları 1Ç25'te yıllık %12 daraldı. Mevcut zayıf talep ortamı 2025 tahminlerimiz açısından risk teşkil etse de, uzun vadede Avrupa'daki yaşlanan araç parkı, yenileme talebi ve ihracat büyümesi için olumlu bir zemin oluşturmaktadır.

Katalistler:
(i) Üretim kapasitesini daha iyi kullanabilmek için yeni bir hafif araç modelinin açıklanması
(ii) Türkiye'de araç kredilerine erişilebilirliğin artması ve faiz indirimleri Değerleme: İNA modelimiz 430 TL hedef fiyata işaret etmektedir.