Borsanın En Çok Kazandıracak Perakende Hissesi Hangisi?
Borsanın En Çok Kazandıracak Perakende Hissesi Hangisi? Deniz Yatırım borsanın perakende hisselerini masaya yatırdı. Kurum 3 market hissesi için de hedef fiyat tespit etti. En çok kazandırması beklenen hisse hangisi?
5 Ağustos 2025 Salı 08:40
Borsanın En Çok Kazandıracak Perakende Hissesi Hangisi? Deniz Yatırım borsanın perakende hisselerini masaya yatırdı. Kurum 3 market hissesi için de hedef fiyat tespit etti. En çok kazandırması beklenen hisse hangisi?
Deniz Yatırım BIMAS, MGROS ve SOKM hisselerini değerlendirdi. Perakende sektörü hisseleri için hedef fiyat raporu hazırladı.
Raporda BIMAS için %44 kazanç potansiyeli
MGROS için %68,2 kazanç potansiyeli ve
SOKM için ise %57,7 kazanç potansiyeli tespit edildi.
Deniz Yatırım Perakende Sektörü (BIMAS TI – MGROS TI – SOKM TI) raporu:
Yüksek rekabet devam ediyor, yüksek enflasyon geriliyor
Parasal sıkılaşmadan en az etkilenen sektörlerden olması, fiyatlarda yaşanan yükselişin yavaşlasa da devam etmesi, mağaza trafiğindeki görece düşük azalışlar, öz markalı ürünlere var olan talep ve online kanallara olan ilginin devam etmesi nedenleriyle, perakende sektörü şirketlerini seçici olmak kaydıyla beğenmeye devam ediyoruz. Mevcut koşullara ve risk-ödül algımıza göre sıralama yaparsak, öncelik bakımından; MGROS, BIMAS ve SOKM şeklinde tercihte bulunabiliriz.
BİM Birleşik Mağazalar (BIMAS TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 760,46 TL, önerimiz AL yönündedir. 2025 tahminlerimize göre BIMAS hissesi 11,0x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Migros Ticaret (MGROS TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 883,10 TL, önerimiz AL yönündedir. 2025 tahminlerimize göre MGROS hissesi 4,0x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Şok Marketler (SOKM TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 58,50 TL, önerimiz TUT yönündedir. 2025 tahminlerimize göre SOKM hissesi 6,5x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.
■ TÜİK Tüketici Fiyat Endeksi Haziran ayında yıllık bazda %35,05 artış gösterdi. Gıda ve alkolsüz içecekler grubu aynı dönemde bir önceki yılın aynı ayına göre %30,20 ile TÜFE'nin gerisine düştü. Böylece, TÜFE ile gıda enflasyonu arasındaki makas yıllık bazda 4,85 puan oldu. Market ve alışveriş merkezi banka & kredi kartı işlem adedi ve tutar verilerini incelediğimizde, bir önceki çeyreğe kıyasla işlem adetlerinde -trafiği ölçmek için gösterge olarak düşünülebilir- %10,0 artış görülürken, tutar bazında ise %15,1 artış takip edildi. Verilerin, bir önceki çeyreğe göre güçlü sonuçlanmasında yoğun resmi tatil döneminin ikinci çeyreğe denk gelmesi, ilkbahar etkisi ve kısmi yaz sezonu etkisi bulunmaktadır.
■ Yılın ilk yarısında alışılagelmiş olarak maliyet tarafındaki baskılar ana başlık olarak öne çıktı. Diğer taraftan, şirketler özelinde, Migros daha pozitif beklenti sunmakla birlikte, finansal detaylarda hissenin fiyatlandırmasını etkileyebilecek olan vadeli alımlar kalemi riskinin devam ettiğini gördük. Şok Marketler, hali hazırda güçlü nakit yaratsa da marjdaki daralmanın yatırımcı algısı üzerinde baskı unsuru olarak öne çıkması olasıdır. BİM ise diğer iki rakibine kıyasla daha stabil bir seyir izlerken, müşteri trafiğindeki daralma Şirket özelinde öne çıkan başlık oldu.
■ 2025 Strateji Raporumuzda, perakende sektörünü yıl içerisinde portföylerde değerlendirilecek, genel anlamda cazip çarpanlara sahip sektörlerden biri olarak yorumlamıştık. Sonrasında ise sektördeki oyuncuların oyun planlarındaki farklılaşmaya vurgu yapmaya çalışmıştık. BİM tarafında FİLE, Şok tarafında Şok 2.0 ve Migros tarafında genişleyen perakende ağı öne çıkan başlıklardır. Dolayısıyla, ölçek gücüyle Bim Birleşik Mağazalar'ın ve rekabetçi yapısıyla Migros'un daha fazla öne çıkmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Diğer yandan, Şok tarafında karlılıklarda görülecek herhangi bir geri dönüşün yukarı yönlü ivmelenmesinin ana nedeni olabileceğini değerlendiriyoruz.
Deniz Yatırım BIMAS, MGROS ve SOKM hisselerini değerlendirdi. Perakende sektörü hisseleri için hedef fiyat raporu hazırladı.
Raporda BIMAS için %44 kazanç potansiyeli
MGROS için %68,2 kazanç potansiyeli ve
SOKM için ise %57,7 kazanç potansiyeli tespit edildi.
Deniz Yatırım Perakende Sektörü (BIMAS TI – MGROS TI – SOKM TI) raporu:
Yüksek rekabet devam ediyor, yüksek enflasyon geriliyor
Parasal sıkılaşmadan en az etkilenen sektörlerden olması, fiyatlarda yaşanan yükselişin yavaşlasa da devam etmesi, mağaza trafiğindeki görece düşük azalışlar, öz markalı ürünlere var olan talep ve online kanallara olan ilginin devam etmesi nedenleriyle, perakende sektörü şirketlerini seçici olmak kaydıyla beğenmeye devam ediyoruz. Mevcut koşullara ve risk-ödül algımıza göre sıralama yaparsak, öncelik bakımından; MGROS, BIMAS ve SOKM şeklinde tercihte bulunabiliriz.
BİM Birleşik Mağazalar (BIMAS TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 760,46 TL, önerimiz AL yönündedir. 2025 tahminlerimize göre BIMAS hissesi 11,0x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Migros Ticaret (MGROS TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 883,10 TL, önerimiz AL yönündedir. 2025 tahminlerimize göre MGROS hissesi 4,0x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Şok Marketler (SOKM TI) için 12-aylık hedef fiyatımız 58,50 TL, önerimiz TUT yönündedir. 2025 tahminlerimize göre SOKM hissesi 6,5x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.
■ TÜİK Tüketici Fiyat Endeksi Haziran ayında yıllık bazda %35,05 artış gösterdi. Gıda ve alkolsüz içecekler grubu aynı dönemde bir önceki yılın aynı ayına göre %30,20 ile TÜFE'nin gerisine düştü. Böylece, TÜFE ile gıda enflasyonu arasındaki makas yıllık bazda 4,85 puan oldu. Market ve alışveriş merkezi banka & kredi kartı işlem adedi ve tutar verilerini incelediğimizde, bir önceki çeyreğe kıyasla işlem adetlerinde -trafiği ölçmek için gösterge olarak düşünülebilir- %10,0 artış görülürken, tutar bazında ise %15,1 artış takip edildi. Verilerin, bir önceki çeyreğe göre güçlü sonuçlanmasında yoğun resmi tatil döneminin ikinci çeyreğe denk gelmesi, ilkbahar etkisi ve kısmi yaz sezonu etkisi bulunmaktadır.
■ Yılın ilk yarısında alışılagelmiş olarak maliyet tarafındaki baskılar ana başlık olarak öne çıktı. Diğer taraftan, şirketler özelinde, Migros daha pozitif beklenti sunmakla birlikte, finansal detaylarda hissenin fiyatlandırmasını etkileyebilecek olan vadeli alımlar kalemi riskinin devam ettiğini gördük. Şok Marketler, hali hazırda güçlü nakit yaratsa da marjdaki daralmanın yatırımcı algısı üzerinde baskı unsuru olarak öne çıkması olasıdır. BİM ise diğer iki rakibine kıyasla daha stabil bir seyir izlerken, müşteri trafiğindeki daralma Şirket özelinde öne çıkan başlık oldu.
■ 2025 Strateji Raporumuzda, perakende sektörünü yıl içerisinde portföylerde değerlendirilecek, genel anlamda cazip çarpanlara sahip sektörlerden biri olarak yorumlamıştık. Sonrasında ise sektördeki oyuncuların oyun planlarındaki farklılaşmaya vurgu yapmaya çalışmıştık. BİM tarafında FİLE, Şok tarafında Şok 2.0 ve Migros tarafında genişleyen perakende ağı öne çıkan başlıklardır. Dolayısıyla, ölçek gücüyle Bim Birleşik Mağazalar'ın ve rekabetçi yapısıyla Migros'un daha fazla öne çıkmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Diğer yandan, Şok tarafında karlılıklarda görülecek herhangi bir geri dönüşün yukarı yönlü ivmelenmesinin ana nedeni olabileceğini değerlendiriyoruz.