%37 Düşen Otomotiv Devi Primlenecek mi?
%37 Düşen Otomotiv Devi Primlenecek mi? Son günlerde borsada başlayan olumlu hava neredeyse bütün hisseleri hareketlendirdi. Ancak otomotiv devi olan hisse, hala toparlanamıyor! İntegral Yatırım hisse için kapsamlı bir şirket raporu yayınlayarak, beklentileri duyurdu.
5 Aralık 2024 Perşembe 10:00
Kasım ayına 8566 puan dip fiyattan giren BIST100 endeksi, ay boyunca toparlandı. Aradan geçen tam 1 aylık zaman zarfında %16 prim yaparak 9940 puan seviyesini gören BIST100 endeki, peşinden neredeyse bütün hisseleri de yukarı çekti.
Ancak genel trendin tersine primlenmeyen hisselerde oldu tabi ki!
KARSN Kasım ayına 15,74 Lira fiyat civarından işlem görürken giriş yaptı. Hisse bu fiyata 19,40 Lira zirve fiyattan düşmüştü. BIST100 endeksi, Kasım ayı boyunca primlendikçe, KARSN tam tersi yönde devam etti ve değer kaybetti.
Hisse 12,35 Lira fiyata kadar düştü. Bu günlerde 13 Lira direnç fiyatı deneyen hisse için, İntegral Yatırım bir rapor yayınladı. Şirketin düzenlediği bir toplantıdan alınan notları içeren rapor, şirketin finansal yapısı hakkında oldukça bilgilendirici.
KARSN günlük grafik:
İntegral Yatırım KARSN Raporu:
Karsan Otomotiv (KARSN) Analist Toplantı Notu Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş.'nin 3 Aralık 2024 tarihinde gerçekleştirdiği analist toplantısından derlediğimiz notları paylaşıyoruz.
Toplantı hakkında özet bilgiler
• Şirketin mevcutta 61.189 adet/yıl araç üretim kapasitesi bulunmaktadır. 2024 yılı ilk 9 aylık döneminde kapasite kullanım oranı artarak %74'e çıktı. Bir önceki yılın aynı döneminde bu oran %55,3 olarak gerçekleşmişti. Bu yükselişin en büyük nedeni megane marka araç üretiminde yaşanan artış oldu.
• Ağustos-Eylül gibi yapılması planlanan 117 adet elektrikli aracın teslimatı aralık ayına ertelendi. Bu araçların stokta kalması, net nakit pozisyonunda yaklaşık 1,6 milyarlık negatif etki yarattı. Teknik bir geçiş nedeniyle test çalışmalarının artması, bu araçların teslimat sürelerinin uzamasına neden oldu. Adetsel kayıp ve bütçeye paralel kur artışının olmaması şirketin zarar yazmasında etkili oldu.
• 3Ç24 döneminde yapılması planlanan elektrikli araç teslimatlarının 2024 yılının dördüncü çeyreğinde yapılacak olmasından kaynaklı FAVÖK miktarının 1,3 milyar TL gelmesi beklenmektedir.
• 2024 yılının ilk 9 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre daha yüksek megan satışı yapılmasına rağmen enflasyon muhasebesinin etkisiyle brüt karda gerileme meydana geldiği belirtildi.
• Karsan markalı araçların ciro içerisindeki payı artmaya devam etmektedir.
• Proje finansmanları nedeniyle borçluluk seviyesinin artacağı ifade edildi. Teslimatların 6 aylık bir sürede yapılması nedeniyle kredi kullanımı yoğun olmakta ve bu sebepten dolayı net işletme sermayesi ihtiyacı doğmaktadır.
• Stokta bulunan ve teslimatı yapılacak olan siparişlerden kaynaklı, negatif döviz pozisyonunda olunmasına rağmen olası kur artışının şirketin brüt kar ve EBİTDA rakamlarına pozitif yansıyacağı ifade edildi.
• ABD pazarına girilmesi için araçların en az %70 oranında yerli üretim olması ve ABD'de üretilmesi gerekmektedir. Bundan dolayı yaklaşık 1 yıldır ABD pazarı üzerine çalışılmakta ve bu pazarın şirkete yeni fırsatlar doğuracağı düşülmektedir.
• Trump politikalarının, şirketin satış adetlerine pozitif yansıması ve Avrupa tarafından Çin'e uygulanması planlanan gümrük artışıyla beraber pazar payında artış yaşanması beklenmektedir.
• İngiltere pazarına 2025 yılında girilmesi planlanmaktadır.
2024 yıl sonu beklentileri
• 9-10 milyar TL ciro – Enflasyon muhasebesi etkisi hariç.
• 1.3 milyar TL FAVÖK – son çeyrekte gerçekleşecek elektrikli araç teslimatlarıyla birlikte.
• Şirket 2024 yılını geçen yılla başa baş kapatmayı planlıyor. Ancak ertelenen vergi nedeniyle %2- 3 gibi bir zarar olması olası bir senaryo.
• Satışlarda ise 450-500 adet elektrikli araç satışı yapılması bekleniyor.