3Ç25 döneminde Şişecam'ın FAVÖK'ü, Yıllık %72 Yükselişle 6,5 Mlr TL Açıklandı!
3Ç25 döneminde Şişecam'ın FAVÖK'ü, Yıllık %72 Yükselişle 6,5 Mlr TL Açıklandı! Vakıf Yatırım Yayınlamış Olduğu Raporunda Şişecam 3Ç25 Finansal Sonuçlarını Değerlendirdi. Detaylar Haberimizin Devamında...
10 Kasım 2025 Pazartesi 17:30
3Ç25 döneminde Şişecam'ın FAVÖK'ü, Yıllık %72 Yükselişle 6,5 Mlr TL Açıklandı! Vakıf Yatırım Yayınlamış Olduğu Raporunda Şişecam 3Ç25 Finansal Sonuçlarını Değerlendirdi. Detaylar Haberimizin Devamında...
3Ç25 Finansal Sonuçları | Şişecam
Süregelen zayıf talep sebebiyle satış hacimlerinde yıllık bazda düşüş görüldü – 2025 yılının üçüncü çeyreğinde, şirketin toplam satış gelirleri bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %6 düşüş göstererek 53,9 mlr TL ile beklentilerin altında açıklanırken, toplam satışlar içerisindeki uluslararası satışların payı %37 (3Ç24: %39) oldu.
Yılın üçüncü çeyreğinde ciroya en yüksek katkıyı sağlayan segment cam ambalaj olurken, mimari cam ve kimyasallar segmentleri sırasıyla diğer önemli paya sahip segmentler olmaya devam etti. Cam ambalaj segmenti satış hacminde, alkollü içecek kategorisindeki zayıf talep sebebiyle bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %4 düşüş kaydedildi. Türkiye'de beklenenden zayıf seyreden turizm sezonu sebebiyle HORECA (otel, restoran, kafe) tarafında görülen zayıflama yurt içi cam ambalaj satışlarında kaydedilen yıllık %5'lik düşüşün başlıca sebeplerinden biri olarak öne çıktı.
Türkiye dışı operasyon bölgelerinin satış hacmindeki azalışta ise Rusya'da yaz aylarında olumsuz seyreden hava koşulları sebebiyle düşen talep etkili oldu. Buna karşın, Doğu Avrupa ve Amerika pazarlarına yönelik ihracatta görülen yükseliş ve maliyet artışlarına bağlı olarak yapılan fiyat düzenlemeleri segmentin genel performansını destekledi. Mimari cam segmentinde ise konsolide satış hacmi geçen aynı dönemine göre %2 artış gösterdi. Yurt içinde yeniden kentleşme çalışmaları sayesinde yurt içi satışlar güçlü seyrini sürdürürken, yeni müşteri kazanımları sayesinde ihracat satış hacminde de artış görüldü.
Endüstriyel cam tarafında ise, segment gelirlerinin büyük bölümünü oluşturan otomotiv camı ve enkapsülasyon bölümünde tonaj ve adet bazında yıllık %3 artış kaydedilirken, cam elyaf hacminde yıllık bazda %26 azalış görüldü. Cam ev eşyalar segmentinde ise hem yurt içi hem de ihracat pazarlarında süregelen zayıf talep sebebiyle satış hacminde yıllık %14 düşüş görüldü.
Kimyasalların soda külü alt segmentinde, ABD iç pazarında ve ihracat kanallarında devam eden talep zayıflığı, Avrupa'daki durgunluk ve Orta Doğu & Afrika bölgesinde artan rekabet nedeniyle azalan pazar payı konsolide satış hacminde yıllık bazda %13 azalışa sebep oldu. Krom alt segmentinde ise satış hacmi yıllık bazda %30 azaldı.
• İyileşen operasyonel karlılığa rağmen net kar performansı zayıf kaldı – 3Ç25 döneminde Şişecam'ın FAVÖK'ü, yıllık %72 yükselişle 6,5 mlr TL seviyesinde açıklanarak beklentilerin hafif üzerinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı yıllık 5,4 puan iyileşerek %12 oldu. Yılın üçüncü çeyreğinde şirketin net karı ise, geçen yılın aynı dönemine göre %27 yükseliş göstererek piyasa beklentilerinin altında 1,5 mlr TL seviyesinde kaydedildi. Hem yurt içi hem de yurt dışı operasyonlarda uygulanan fiyat düzenlemeleri ve maliyetlerde geçen yılın aynı dönemine göre görülen düşüş brüt karda yıllık %24 yükselişe sebep oldu.
Yatırım faaliyetlerinden net giderler kaleminde Tuzla'daki gayrimenkul satışından kaynaklı yazılan 1,2 milyar TL'lik zarar, Rekabet Kurulu tarafından verilen 2,4 milyar TL'lik ceza karşılığı ve 1,5 mlr TL'lik ertelenmiş vergi gideri üçüncü çeyrekte net karı baskılayan unsurlar oldu. Net finansman giderlerinde yıllık bazda görülen %11 düşüş ve parasal kazanç pozisyonunda bir önceki yılın aynı dönemine göre %17'lik artış ise net karı destekledi. Şirketin 2Ç25 döneminde 112,5 mlr TL olan net borç pozisyonu, bu çeyrekte 114,1 mlr TL olurken, Net Borç/FAVÖK rasyosu 7,78x seviyesinden 6,64x seviyesine geriledi.
• Değerleme ve öneri – Finansallar öncesinde şirket hisseleri son bir ayda endeksten %0,9 pozitif ayrışırken, yıl başından bu yana %20,5 negatif ayrıştı. 3Ç25 dönemi finansal sonuçlarının ardından Şişecam için 54,80 TL olan hisse başı fiyat hedefimizi koruyoruz. Kısa vadeli “Endekse Paralel Getiri” ve uzun vadeli “AL” önerilerimizde ise değişikliğe gitmiyoruz.