Ak Yatırım Açıkladı! Otomotiv Sektörü Hissesi İçin %99 Getiri Potansiyeli

Ak Yatırım, 2025 Strateji Raporu'nu yayımladı. İlgili raporda şirket ve hisselerin değerlendirmeleri yer alıyor. Detaylar haberin devamında...

5 Şubat 2025 Çarşamba 15:50

Ak Yatırım Açıkladı! Otomotiv Sektörü Hissesi İçin %99 Getiri Potansiyeli

Ak Yatırım, 2025 Strateji Raporu'nu yayınladı.Yayınlanan raporda otomotiv sektöründe yer alan şirketlerin hisseleri değerlendirildi.

Ak Yatırım, DOAS hissesi için 365 TL hedef fiyat belirledi. Bu, mevcut fiyat üzerinden %99 getiri potansiyeline işaret ediyor.

O hisselerden DOAS için değerlendirme şu şekilde:

DOAS

Yurt içi motorlu araç pazarının 2025 yılında yıllık %11 daralmasını bekliyoruz. Doğuş Otomotiv hafif araç pazar payı, başarılı yeni tanıtımlar, fiyat kampanyaları ve daha iyi hafif ticari araç bulunabilirliği ile 2024 yılında Skoda dahil yıllık 1,2 puan artmıştır. Skoda hariç hafif araç pazar payı 2024 yılında yıllık 0,4 puan artış göstermiştir. 2025 yılında, yeni tanıtım ve elektrikli araç dönüşümü nedeniyle hem Skoda hariç hem de Skoda dahil hafif araç pazar payında yıllık 0,5 puan artış bekliyoruz. Skoda dahil toplam satış hacminin 2025 yılında yıllık %9 düşüşle 173 bin olmasını bekliyoruz. Skoda hariç toplam satış hacminin 2025'te yıllık %8 düşüşle 133 bin olmasını bekliyoruz.

2025'te zayıflayan fiyatlandırma gücü. 2022-2023'te fiyatlandırma gücündeki önemli artış ağırlıklı olarak daha yüksek ağır ticari araç satışları, bulunabilirlik sorunları ve düşük reel faizlerden kaynaklanan talepten kaynaklandı. Binek araç segmentinde 4Ç23'te sektör genelinde bir fiyat düşüşünün başladığını görüyoruz. 2024 yılında araç başına ortalama net satışların reel olarak yıllık %19 düşmesini bekliyoruz. Zayıflayan talep beklentimiz ve artan bulunabilirlik göz önüne alındığında, 2025 yılında araç başına ortalama net satışların reel olarak yıllık %14 düşmesini bekliyoruz.

2025'te FAVÖK marjında iyileşme. Özellikle ticari araçlardaki güçlü fiyatlandırma, kur oynaklığı kaynaklı stok kazançları, maliyet kontrolleri, ağır ticari araç ve satış sonrası hizmet satışlarındaki artış, 2022-2023 yıllarında yüksek FAVÖK marjlarına yol açtı. 2024 yılında FAVÖK marjının yıllık bazda 8,2 puan daralarak %8,3'e gerilemesini bekliyoruz. Şirket 9A24'te 2023 yılındaki deprem için 1,8 milyar TL bağış yaptı. 2025'te bağış yapılmayacağı ve enflasyon muhasebesinin etkisinin azalacağı varsayımıyla, fiyatlama gücündeki önemli düşüşe rağmen FAVÖK marjının yıllık 0,2 puan artışla %8,5'e yükselmesini bekliyoruz.

İştirak performansı. 2022-2024 yıllarında iç pazarda 3,3 milyon hafif araç satıldı. Yeni satın alınan otomobiller için muayene süresi 3 yıl, ticari araçlar için ise satın alımdan 2 yıl sonra başlamaktadır. TUVTURK'ün muayene fiyatları her yıl bir kez güncellenmektedir. Muayene fiyatları enflasyona endekslidir. TUVTURK'ün önümüzdeki yıllarda Doğuş'un karlılığına önemli katkılar sağlayacağını düşünüyoruz.

Doğuş GYO'nun satın alınması. Doğuş Otomotiv, Doğuş GYO'nun %93,7'sini Doğuş Holding'den 5,1 milyar TL'ye, yani 2023 yılı net satışlarının %3'üne satın almıştır. Şirket, 4Ç23'te kontrol gücüne sahip A grubu hisseleri satın almıştır. 4Ç23'te Doğuş Otomotiv, Doğuş GYO'yu konsolide etmeye başlamıştır.

Potansiyel hisse satışı. Doğuş Holding, Doğuş Otomotiv'in 22 milyon adet hissesini (toplam sermayenin %10'u) borsada işlem gören hisselere dönüştürme kararı aldı. Doğuş Holding geçtiğimiz günlerde 213 TL'den 11 milyon adet hisse satışı gerçekleştirdi. Doğuş Holding'in satılacak 11 milyon adet hissesi kaldı.