Ak Yatırım'ın %41 Potansiyel Getiri Beklediği Hisse?
Ak Yatırım, 2025 Strateji Raporu'nu yayımladı. İlgili raporda şirket ve hisselerin değerlendirmeleri yer alıyor. Detaylar haberin devamında...
5 Şubat 2025 Çarşamba 16:30
Ak Yatırım'ın %41 Potansiyel Getiri Beklediği Hisse?
Ak Yatırım, 2025 Strateji Raporu'nu yayınladı.Yayınlanan raporda otomotiv sektöründe yer alan şirketlerin hisseleri değerlendirildi. Bu haberde TOASO hissesi ile ilgili değerlendirme yer alıyor.
Ak Yatırım, TOASO hissesi için 325 TL hedef fiyat belirledi. Bu, mevcut fiyat üzerinden %41 getiri potansiyeline işaret ediyor. Ayrıca %70 dağıtım oranı varsayımıyla, 2025 yılında 8,3 TL/hisse temettü dağıtılmasını bekleniyor.
TOASO için değerlendirme şu şekilde:
Yurt içi hafif araç pazarının 2025 yılında yıllık %11 düşüşle 1,1 milyona gerilemesini bekliyoruz. Tofaş 2024 yılında, güncellenmeyen ÖTV kademeleri, güçlü elektrikli araç talebi, Fiorino üretiminin sonlandırılması ve yaşlanan ürün portföyü nedeniyle rekabet gücünü kaybederek yıllık bazda 4,6 puan pazar payı kaybetmiştir. 2025 yılında, ağırlıklı olarak 1Y25'te Fiorino üretiminin sonlandırılmasının etkisiyle hafif araç segmentinde 1,0 puan yıllık pazar payı kaybı bekliyoruz. Stellantis, Tofaş'a 4 marka için planlanan yeni araç modeli “K0” ve “combi” versiyonlarının üretim ve dağıtım hakkını verdi. Yeni modellerle ilgili olarak, KKO'nun kademeli olarak artarak 2027 yılında %72'ye ulaşacağını varsayıyoruz. Tofaş'ın optimal KKO'ya ulaşması için en az bir yeni modele daha ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. K0 üretiminin 2025 yılında başlayacağını varsaydık, ancak üretimin 2 yıl içinde kademeli olarak artmasını bekliyoruz. Ayrıca, K0 ağırlıklı olarak ihracat pazarlarına satılacak bir modeldir. Sonuç olarak, K0'ın yurt içi hafif araç pazar payı üzerindeki etkisi 2025 yılında sınırlı olacaktır. Tofaş, Temmuz 2023'te Stellantis Otomotiv'i satın almaya karar verdi. Anlaşmanın tamamlanma tarihine ilişkin belirsizlikler nedeniyle bu satın almanın etkisini modelimize dahil etmedik. 2024 yılında ihracat satış hacmi, Fiorino üretiminin sonlandırılması ve MENA bölgesindeki sorunlar nedeniyle yıllık bazda %45 daraldı. 2025 yılında, ağırlıklı olarak K0 üretiminin başlaması nedeniyle yıllık %289 artışa işaret eden 130 bin adetlik ihracat satış hacmi bekliyoruz.
2025'te fiyatlama gücünde zayıflama. Zayıflayan talep beklentimiz ve artan araç bulunabilirliği göz önüne alındığında, 2025 yılında araç başına ortalama net satışların reel olarak yıllık %3 düşeceğini, 2024 yılında ise reel olarak yıllık %5 düşeceğini varsayıyoruz.
FAVÖK marjının 2025 yılında düşük bir bazdan iyileşmesi. Başarılı yeni lansmanlar, stok kazançları, maliyet kontrolleri, al ya da öde sözleşmeleri ve satış karmasında yurt içi hacminin artması 2022 ve 2023 yıllarında yüksek FAVÖK marjlarına yol açtı. 2024 yılında FAVÖK marjının yıllık bazda 8,0 puan daralmasını bekliyoruz. 2025'te azalan fiyatlama gücüne rağmen, düşen enflasyon ve artan KKO ile marjlarda yıllık 1,4 puan iyileşme bekliyoruz. 2024 yılında, parasal kayıplar dikkate alındığında, %4,8 VÖK marjı varsayıyoruz. Yönetim beklentisi >%5'tir. Daha yüksek FAVÖK marjı ve azalan parasal kayıp ile VÖK marjında yıllık 3,2 puan iyileşme bekliyoruz.
Stellantis Otomotiv anlaşması. Tofaş, Peugeot, Citroen, Opel ve DS'nin Türkiye distribütörü Stellantis Otomotiv'in %100'ünü 400 milyon EUR karşılığında satın almaya karar verdi. Satın alma işleminin kapanışını takip eden 8 yıl için şarta bağlı performans ödemesi de bulunmaktadır. Satın alma işleminin tamamlanması halinde Tofaş, Stellantis markalı araçların ve ilgili yedek parçaların Türkiye'deki ithalatçısı ve distribütörü olacaktır.
Temettü. Tofaş 2024 yılında %66 dağıtım oranına tekabül eden 20,0 TL/hisse temettü dağıttı. Tofaş'ın son 5 yıldaki ortalama temettü dağıtım oranı %73'tür. %70 dağıtım oranı varsayımıyla, 2025 yılında 8,3 TL/hisse temettü dağıtılmasını bekliyoruz.