Aracı Kurum O Hisse için Hedef Fiyatını Yukarı Yönlü Revize Etti!
Şirkete yönelik değerlendirmede bulunan İntegral Yatırım, şirketin hissesi için hedef fiyat ve hisse tavsiyesini paylaştı.
6 Mart 2025 Perşembe 13:00
İntegral Yatırım, 04.03.2025 tarihinde Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş.(PGSUS) için finansal değerlendirme raporunu yayınladı. Hisse İçin 384.00 TL hedef fiyat verildi.
Şirketin hisseleri için "PGSUS için İNA Modelimize göre hesapladığımız 12 aylık hedef fiyatımızı 345 TL'den 384 TL'ye revize ediyoruz." ifadelerini kullandı. Rapor ile ilgili ayrıntılar:
İntegral Yatırım PGSUS Raporu
Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. (PGSUS) 4Ç24 döneminde 1,965 milyon TL ana ortaklık net kar açıkladı. Şirket bir önceki yılın aynı çeyreğinde 11,861 milyon TL net kar açıklamıştı. Piyasa beklentisi Şirketin bu çeyrekte 8 milyon TL net zarar açıklaması yönünde oluşmuştu. Şirket bu bakımdan piyasa beklentisinin üzerinde bir çeyreklik net kar açıklamış oldu. Net kar yıllık bazda %83 azalış gösterirken, bu azalışta bir önceki yılın aynı çeyreğinde ertelenmiş vergiden gelen yüksek miktardaki gelirin tek seferlik etkisi hissedildi. Net kar marjı da yıllık bazda 56.8 puan azalış göstererek %7.1 seviyesinde gerçekleşti. Satışların maliyetindeki artışın satış gelirlerindeki artışa kıyasla düşük kalması Şirketin net karını pozitif etkiledi. 1,791 milyon TL'lik ertelenmiş vergi gelirine ek olarak 1,717 milyon TL'lik net diğer faaliyet karı Şirketin net karını desteklerken, genel yönetim giderlerinin yıllık bazda %125 artışla 1,102 milyon TL seviyesine çıkması net karı baskıladı. Net karı baskılayan ana unsur ise 5,283 milyon TL tutarındaki net finansman gideri oldu
Satış gelirleri yıllık bazda %49.7 artış gösterdi Fonksiyonel para biriminin Euro olması nedeni ile finansal tablolarında enflasyon muhasebesi uygulamayan Şirketin satış gelirleri, 4Ç24 döneminde yıllık %49.7 artış göstererek 27,776 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Piyasa beklentisi Şirketin bu dönemde 27,265 milyon TL satış geliri elde etmesi yönündeydi. Şirket bu dönemde piyasa beklentisinin üzerinde satış geliri elde etmiş oldu. Bir önceki çeyreğe göre ise satış gelirleri %30.7 azalış gösterdi. Brüt kar yıllık %149.6 artışla 4.756 milyon TL olurken, brüt kar marjı ise yıllık 6.9 puan artışla %17.1 seviyesinde gerçekleşti. Satış gelirleri yıllık bazda %49.7 artarken, satışların maliyetinin %38.3 artış göstermesi Şirketin brüt kar marjının iyileşmesine neden oldu.
FAVÖK 6,470 milyon TL oldu FAVÖK yıllık bazda %78.8 artış gösterirken, çeyreksel bazda %59.7 azalış gösterdi ve 6,470 milyon TL oldu. Piyasa beklentisi Şirketin bu dönemde 5,957 milyon TL FAVÖK elde etmesi yönünde oluşmuştu. Şirket bu bakımdan beklentilerin %8.6 üzerinde FAVÖK elde etmiş oldu. FAVÖK marjı ise yıllık 3.8 puan artışla %23.3 seviyesinde gerçekleşti. Şirket bir önceki çeyrekte %40.0 FAVÖK marjı elde etmişti.
12 Aylık Sonuçlar 2024 yılının tamamına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %58.5 artışla 111,823 milyon TL'ye yükseldi. Brüt kar marjı -1.3 puan azalışla %22.6 seviyesinde, FAVÖK marjı 2.3 puan azalışla %28.4 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %46.9 artış gösterdi ve 31,765 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 12 aylık net dönem karı %36.5 azalışla 13,285 milyon TL'ye geriledi.
2025 Yılına Yönelik Beklentiler Şirket 2025 yılında toplam AKK'de %12-%14 aralığında büyüme planlamıştır. Piyasa genelindeki "dengeli" talep-kapasite arzı görünümünün 2025 yılında da devam edeceği beklentisi yolcu birim gelirleri açısından yatay seyir sinyali vermektedir. Şirket bu paralelde, 2025'te toplam RASK (AKK başına birim gelir) için "orta tek haneli artış" öngörmektedir. Şirketin RASK öngörüsü "doluluk oranında yatay/bir miktar artış" ve "misafir başına yan gelirde yüksek tek haneli büyüme" beklentilerine dayanmaktadır. Şirket, 2025'te yakıt-hariç CASK (AKK başına birim gider) için enflasyonist baskılardaki azalma paralelinde 2024 gerçekleşmesine göre daha düşük seviyede "yüksek tek haneli artış" öngörmektedir. Şirket bununla birlikte, "yakıt fiyatlarında ılımlı seyir" beklentilerine dayanarak, "toplam CASK" için "orta tek haneli artış" öngörmektedir. Şirket, 2025'te FAVÖK marjının 2024'e göre "yatay seyir/bir miktar artış" göstermesini beklemektedir. Şirket bu sonuçla, global ölçekte "en yüksek FAVÖK marjına sahip" havayolları arasında olmaya devam edeceğini öngörmektedir.
Değerlendirme ve Hedef Fiyat Pegasus'un 4Ç24 dönemine yönelik açıkladığı finansal sonuçları güçlü bulduk. 4Ç24 döneminde Şirketin satış gelirlerinin yıllık bazda satışlarının maliyetine göre daha fazla artış göstermiş olması net karını pozitif etkiledi. Bu çeyrekte 1,791 milyon TL'lik ertelenmiş vergi gelirine ek olarak, 1,717 milyon TL'lik net diğer faaliyet karı Şirketin net karını destekleyen diğer unsurlar olurken, genel yönetim giderlerinin yıllık bazda %125 artışla 1,102 milyon TL seviyesine çıkması Şirketin net karını baskıladı. Net karı baskılayan ana unsur ise 5,283 milyon TL tutarındaki net finansman gideri oldu. Şirketin trafik sonuçlarına bakıldığında toplam misafir sayısı ve doluluk oranındaki artışın etkisi ile satış gelirlerinde meydana gelen beklenti üzeri büyümeye ek olarak piyasa beklentisinin üzerinde gelen FAVÖK ve net kar Şirketin bu dönem açıkladığı finansal sonuçlarda öne çıkan pozitif noktalar oldu. Ayrıca, Şirketin ilerleyen yıllarda sipariş teslimini beklediği A320neo ve A321neo uçaklarına ek olarak 2024 yılının Aralık ayında Boeing ile imzaladığı yeni sipariş anlaşması sayesinde 2028 yılından itibaren uçak filosunu yeni Boeing 737-10 model uçaklarla büyüteceği beklentisini pozitif olarak değerlendiriyoruz. PGSUS için İNA Modelimize göre hesapladığımız 12 aylık hedef fiyatımızı 345 TL'den 384 TL'ye revize ediyoruz.