Borsa Aracı Kurum Tavsiye Etti %44 Primlenecek Hisse!

Borsa Aracı Kurum Tavsiye Etti %44 Primlenecek Hisse! Kurum hisse için dev bir araştırma raporu yayınlayarak AL tavsiyesi verdi.

27 Kasım 2024 Çarşamba 12:30

Tacirler Yatırım Arçelik ARCLK için yeni bir araştıarma raporu yayınlayarak AL tavsiyesi verdi Kurum hissede %44 getiri potansiyeli görüyor ve hedef fiyat olarak 206,60 Lira tespit ediyor.

ARCLK günlük grafik:

 

Tacirler Yatırım ARCLK raporu:

Arçelik

Arçelik’i 12 aylık 206,60 TL hedef fiyatla araştırma kapsamımıza dahil ederken, %44 getiri potansiyeli ile AL tavsiyesi veriyoruz. Değerlememizde öne çıkan ana katalizörler:

i) Whirlpool satın almasıyla toplam gelirlerdeki Avrupa payının kademeli artışı,

ii) Avrupa pazarındaki talepte toparlanma sinyalleri,

iii) Mısır’da açılan fabrika ile Beko’nun Afrika bölgesinde artacak ayak izi öne çıkıyor. Whirlpool satın almasıyla toplam gelirlerdeki Avrupa payında kademeli artış…

Arçelik ile Whirlpool, Avrupa operasyonlarını Beko Europe çatısı altında birleştirerek, sermaye dağılımını %75 Beko BV'ye, %25 Whirlpool EMEA'ya ayırdı. Anlaşma çerçevesinde Whirlpool'un Avrupa’da sahip olduğu (1'i İngiltere, 6'sı İtalya, 6'sı Polonya ve 1'i Slovakya'da olmak üzere) 14 üretim tesisi ve yaklaşık 13.000 çalışanın Beko Europe çatısına dahil olduğunu, anlaşma öncesinde Arçelik bünyesinde Avrupa'da yer alan iki üretim tesisi (Romanya'da) ve yaklaşık 6.000 çalışan ile faaliyet gösteriyor. Bu birleşmeyle beraber şirket, 2024 yılında Avrupa operasyonlarını genişletmiş oldu.

Ek olarak, yıllık 200 milyon Euro'nun üzerinde maliyet tasarrufu ve sinerji etkisi yaratacağı ve bu etkinin %30'unun kısa sürede, geri kalanının ise 4-5 yıl vade içerisinde gerçekleşmesi planlanmaktadır. Yapılacak olan tasarruf şirketin tedarik zinciri ve lojistik gibi ana maliyet kalemleri üzerinde pozitif etki yaratması bekleniyor. Şirket, Whirlpool satın alımının 2024 yılında konsolide gelirlerine 3 milyar Euro katkı sağlamasını ve toplam gelirlerinin ise 11 milyar Euro’ya ulaşmasını öngörüyor. 2024 yılı sonunda ise Avrupa'nın toplam satışlardaki payının %50 seviyesine ulaşması öngörülüyor. Whirlpool’un operasyonel karlılığının artan maliyetler ve personel giderlerindeki artışlar nedeniyle düşüş göstermesi, konsolidasyon sonrasında Arçelik’in marjları üzerinde baskı yaratabilir. Arçelik’in konsolide FAVÖK marjının 2024 yılında %7,9’dan %5,8’e gerilemesini bekliyoruz. Fakat, orta-uzun vadede yeniden yapılandırma adımlarıyla maliyet kontrolü sağlanacağını ve böylelikle Whirlpool operasyonlarının konsolide gelir ve marjlar üzerindeki baskısının geride kalarak şirkete katkı sağlayacağını öngörüyoruz. Önümüzdeki beş yılda FAVÖK marjının ortalama %8,5 seviyesinde gerçekleşeceğini, 2030 yılına kadar ise şirketin FAVÖK marjında %10 seviyesine ulaşılacağını tahmin ediyoruz.

Avrupa pazarındaki talepte iyileşme beraberinde, beyaz eşya ve akıllı ev aletlerindeki yenileme döngüsündeki ivme kazanımı…

Son zamanlarda gerek Fed’in gerekse Avrupa Merkez Bankası’nın faiz indirim döngüsünü başlatmış olması, küresel çapta iki seneyi aşkın süredir baskı altında olan beyaz eşya sektörü için önemli bir katalizör rolü üstleniyor. Özellikle beyaz eşya alımlarında, taksitli kredi kullanımının yaygın olduğu durumlarda bu indirimlerin talebi olumlu yönde etkilemesi beklenebilir. Küresel boyutta hem beyaz eşyaların hem de akıllı ev aletlerinin değiştirme döngüsünün kısalması pazardaki talebi canlı tutmayı sağlıyor. Özellikle, pandemi döneminde evde daha fazla zaman geçirilmesiyle ev aletlerine olan talebin artış göstermişti. 2024'te de bu eğilim devam ettiğini, fakat tüketiciler daha az ama daha çok işlevsel ve uzun ömürlü cihazlar tercih ettiğini söyleyebiliriz. Bu durum, cihazların değiştirilme sıklığını artırmakla beraber tüketici davranışları açısından ise daha az sorunla karşılaştığı köklü ve dünya devi markaları tercih etmesine yol açtı. BEKO’nun marka bilinirliği ile de uluslararası pazardaki rakiplerine kıyasla fark yaratacağını ve geniş ürün yelpazesiyle Pazar payını artırabileceğini düşünüyoruz.

Mısır’da açılan fabrika Beko’nun Afrika bölgesinde ayak izini artıracaktır.

Arçelik’in yakın zamanda Mısır'da 110 milyon USD tutarındaki yatırımla yeni bir beyaz eşya fabrikası açması yılda 1.5 milyon adet ev aleti üretim kapasitesine sahip olacak ve 2.000 kişiye doğrudan istihdam sağlaması bekleniyor. Ek olarak, fabrika, özellikle Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarlarına yönelik üretim yapacak ve yıllık yaklaşık 250 milyon dolar ihracat potansiyeli sunacak. Bu yatırım ile şirket, Mısır'ın Afrika ve Orta Doğu'da önemli bir üretim merkezi olma hedefini güçlendirecek. Arçelik, bu fabrika ile Afrika pazarındaki varlığını artırarak, bölgeye daha çevreci ve uygun fiyatlı ürünler sunmayı hedefliyor. Asya Bölgesi’nde ise Arçelik’in en çok satılan ürünleri arasında buzdolapları yer almakta olup, satış hacminin yarısını oluşturmaktadır. Afrika ve Orta Doğu pazarında ise, 2023 yılında büyük ev aletleri pazarının değeri yaklaşık 22 milyar USD olarak kaydedilirken, pazarda 2032'ye kadar %5.5'lik bir büyüme olması öngörülüyor. Beko’nun bu pazarlarda büyüme stratejisi, enerji verimliliği ve sürdürülebilir ürünlere olan talebi karşılayacak yenilikçi ürünleri ile ön plana çıkması beklenebilir. Riskler:

i) Whirlpool operasyonlarında marjlarda toparlanmanın beklenenden uzun sürmesi,

ii) mevcut kredi sıkışıklığı ve uzun süreli yüksek faiz ortamının talep üzerindeki baskısının uzaması,

iii) faiz indirimlerinin küresel talep üzerinde yaratacağı etkinin beklenenden uzun gerçekleşmesi değerlememizde ana risk unsurları olarak öne çıkıyor.

Yatırım Teması Küresel piyasalardaki faiz indiriminin başlamasına ek olarak, iç piyasada da faiz indirim döngüsünün başlamasının son dönemde zorluklarla mücadele eden beyaz eşya sektörü için önemli bir katalist olmasını bekliyoruz. Bunun yanı sıra, 2025 yılında Türk hisse senedi piyasasında risk primlerinde beklenen iyileşmeler, sektörün toparlanması ve büyümesi için kritik bir diğer katalizör olarak değerlendiriliyoruz. Arçelik, bayiler aracılığıyla taksitli ödeme imkanları sunarak Türk tüketicilerine finansman desteği sağlıyor ve bu durum şirketin borç odaklı bir mali yapıya sahip olmasını gerektiriyor. Bu yapı, kısa vadede Türk lirası kaynaklarına olan talebi artırırken, son yıllarda TL kredilerine erişimde zorluklar yaşanmasına neden oluyor. 2025 yılı itibarıyla faiz indirimlerinin hız kazanmasıyla beraber kredilere erişimin iyileşmesini bekliyor ve bu gelişmenin şirketin işletme sermayesi yönetim maliyetlerini azaltacağını öngörüyoruz. Arçelik ve Whirlpool, 2024 yılı itibarıyla operasyonlarını satın aldı. Satın alınan bu operasyonlar, Whirlpool'un Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) operasyonlarını kapsıyor.

Whirlpool EMEA'nın 2023 finansal sonuçlarına göre, Avrupa beyaz eşya pazarındaki küçülmeye bağlı olarak net satış gelirleri yıllık bazda %10, birim satış hacimleri ise %6 oranında daralma gösterdi. Bu yeni yapılanma, yıllık yaklaşık 5,5 milyar Euro gelir elde etme potansiyeline sahip olup Avrupa’da güçlü bir beyaz eşya üretim kapasitesine sahip durumda. Gerçekleşen entegrasyonun Arçelik açısından, pazar payını genişletmek, sürdürülebilir üretim uygulamalarını artırmak, tüketici hizmetlerinde yenilikler sunmayı amaçlıyor. Ek olarak, Whirlpool'un premium segment ve ankastre ev aletleri pazarındaki geniş ürün portföyüne doğrudan erişim sağlamayı ve Beko Europe’u stratejik bir platform olarak kullanmayı hedefliyor.

Whirlpool EMEA'nın EBITDA marjı (Küçük ev aletleri) dahil), 2023'te %2 seviyesinde sabit kalmış ve geçen yıla göre bir iyileşme göstermemiştir. İlk bakışta, Whirlpool EMEA'nın EBITDA marjı, Arçelik'in tarihsel olarak elde ettiği enflasyon muhasebesi öncesi %10,5 marj ile karşılaştırıldığında oldukça düşük görünmektedir. Bu düşüşün en önemli nedenleri arasında, Avrupa'daki yüksek personel maliyetleri ve uzun süredir devam eden hammadde fiyatlarındaki artışlar yer almaktadır. Fiyatlamalardaki yükseliş birim başı maliyetleri önemli ölçüde artırmıştır. Kısa vadede Whirlpool EMEA’nın düşük operasyonel karlılığı birleşme sonrasında konsolide rakamlar üzerinde geri çekilme yaratmasını beklemekte,

2025 yılı ve sonrasında özellikle maliyet optimizasyonu ve ürün inovasyonu alanlarında gerçekleşecek iyileşmelerle marjların eski seviyelerine gelmesini öngörüyoruz. Ek olarak, şirket, Avrupa operasyonlarını yeniden yapılandırarak faaliyet marjlarını iyileştirmeyi ve 5 yıl içinde yıllık 300 milyon EUR tasarruf sağlamayı planlamaktadır. Projeksiyonlarımıza göre, şirketin FAVÖK rakamının 2024 yılında 582 milyon EUR'dan 2027'de 1,1 milyar EUR'ya ulaşmasını ve bu süreçte %18,2'lik bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) elde etmesini bekleniyoruz. 2024 Yılı Beyaz Eşya Talebi Küresel Görünümü: 2023 yılı itibarıyla beyaz eşya talebi küresel ölçekte güçlü bir büyüme göstermiştir. Pazarın 2023 yılında yaklaşık 763 milyar USD değerine ulaştığı ve 2032'ye kadar yıllık bileşik büyüme oranının (CAGR) %7,8 ila %8,2 arasında olması öngörülüyor.

Büyümedeki bu rakam, şehirleşmenin hız kazanması, yükselen gelir seviyeleri ve enerji verimliliği yüksek akıllı ev aletlerine olan talep vb. faktörlerle desteklenmektedir. Özellikle buzdolabı, klima ve çamaşır makineleri gibi ürünler talep görmeye devam etmektedir. Bölgesel bazda bakılacak olursa, Asya-Pasifik bölgesi, Çin ve Hindistan başta olmak üzere, hızlı şehirleşme ve ekonomik büyüme ile pazara liderlik etmektedir. Arçelik’in bu pazarlardan elde ettiği gelir toplam hasılatının yaklaşık %19’unu oluşturmakta olup gelecek projeksiyonlarımızda da %25 seviyelerine ulaşabileceğini öngörüyoruz.

Bunun yanı sıra, Kuzey Amerika pazarı da enerji verimliliği yüksek cihazlara olan talebin artmasıyla hızla büyümektedir. Fakat, hammadde maliyetlerindeki artış ve tedarik zincirindeki aksaklıklar, pazarın büyüme hızını yavaşlatan önemli etkenler olarak ön plana çıkıyor. Bununla birlikte, çevre dostu ve enerji tasarruflu ürünlere olan talep, yenilikçi çözümlerle birlikte pazarın büyümesini desteklemeye devam etmektedir. Beko ise marka bilinirliği, yenilikçi çözümleri ve tüketici talebine uygun ürün segmentiyle bu pazarlarda adından söz ettirmeye devam edecektir. Segment bazlı incelendiğinde ise, beyaz eşya pazarındaki en büyük segmenti buzdolapları oluşturmaktadır. Buzdolabı segmenti yıllık %7,3 büyüme oranı ile en geniş pazar payına sahiptir.

Diğer önemli segmentler ise klima ve çamaşır makineleridir. Özellikle Asya-Pasifik bölgesi, bu ürünlerin talebinde lider konumdadır ve %9,5 oranında bir büyüme oranı ile 2032'ye kadar pazarın en büyük payını elinde tutması beklenmektedir. 2024-2032 yılları arasında büyüme oranlarıyla yıllık ortlama ile sırasıyla Klima (%7,1), Mikrodalga fırınlar (%6,8), bulaşık makineleri (%6,5) ve çamaşır makineleri (%4,7) gelmektedir. Özellikle, klima kategorisindeki büyümenin en önemli sebeplerinden biri küresel ısınma, artan sıcaklıklar ve konfor ihtiyaçlarının artması bulunmaktadır. Mikrodalga fırınlardaki artışın nedeni ise şehirleşme ve zaman tasarrufuna bağlı daha hızlı pişirme teknolojilerine olan ihtiyaç, bu kategorideki talebi artırmaktadır.

Türkiye Beyaz Eşya Sektörü Genel Görünümü:

2024 itibarıyla Türkiye, beyaz eşya üretiminde güçlü bir konumunu korumaktadır. Türkiye, dünya genelinde beyaz eşya üretiminde 2. sırada yer almakta ve Avrupa'nın en büyük üreticisi konumundadır. Türkiye’nin beyaz eşya üretiminin yaklaşık %75'i ihraç edilmekte olup, ihracat performansı oldukça güçlüdür. 2023 yılında beyaz eşya sektörü yaklaşık 35 milyon adet ürün ihraç gerçekleştirdi. İhracatın büyük bir kısmı Avrupa'ya yapılmakta olup, Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa başlıca pazarlar arasında yer almaktadır. Üretim kapasitesi de 2024'te 2023 seviyelerine benzer bir büyüme sergilemekte ve Türkiye, küresel pazarda %7,8-8,2 oranında büyüyen bir pazara katkıda bulunmaktadır. Sektörde yaklaşık 60.000 kişi doğrudan istihdam edilmektedir, bu rakam yan sanayilerle birlikte daha da yükselmektedir. 2024 ve sonrasında, Türkiye’nin beyaz eşya pazarında büyüme hızının %5-6 civarında devam etmesi beklenirken, bu da küresel büyüme oranlarına yakın bir performansı işaret etmektedir. Akıllı ev teknolojileri ve enerji verimliliği yüksek ürünler, pazarın gelecekteki büyümesini destekleyen önemli faktörlerdir. Türkiye beyaz eşya sektörü, 2017-2023 yılları arasında ortalama %5-7 oranında büyüme kaydederken, aynı dönemde Avrupa beyaz eşya pazarı ise %3-4 seviyelerinde daha mütevazı bir büyüme göstermiştir. Türkiye’nin büyümesi özellikle ihracata dayalı olup, Avrupa pazarına yapılan güçlü ihracat sayesinde bu performans elde edilmiştir. 2025 yılının ilk yarısında yüksek faiz ortamının talep üzerinde yaratmış olduğu baskının Fed'in faiz indirim politikasına geçişi ile küresel anlamda ters ivme kazanacağına ve tüketici kredilerinde gerçekleşecek faiz indirimleri ile tüketicilerim alım gücü üzerinde olumlu etki yaratabileceğini düşünüyoruz. Buna bağlı olarak, 2025 için bir önceki yıla kıyasla talep tarafında iyileşmelerde toparlanmanın olacağı bir yıl öngörüyoruz.. Şirket'in uluslararası gelirlerindeki payındaki artış 2025'in ilk çeyreğinden itibaren talep kısmında iyilleşmelere katkı sağlayacaktır.

Benzer Şirket Karşılaştırması

Referans olması açısından Arçelik’in emsal şirkletlerinin çarpanlarına baktık. Arçelik’in 2024 yılını net zararla kapatacağını öngörürken, 2025 yılında ise net kara geçmesini bekliyoruz. Arçelik’in operasyonel performansındaki toparlanmanın ise daha görünür olacağını düşünüyoruz. Arçelik 2024 tahminlerimizde 4,94x FD/FAVÖK, 2025 tahminimizde ise 3,64x FD/FAVÖK çarpanı ile işlem görüyor. Dolayısıyla Arçelik, küresel emsallerine göre 2024 yılı tahminimizde %58,2, 2025 yılı hesaplamalarımızda ise %63,7 iskonto oranı ile işlem görmektedir.

Değerleme – İNA Tablosu

Arçelik için, İndirgenmiş Nakit Akımları (İNA) modelimize göre 2024 – 2033 dönemlerine ait nakit akımları tahminlerimiz ile 12 aylık hedef fiyatımızı pay başına 206,60 TL olarak hesaplıyoruz. Belirlemiş olduğumuz hedef fiyat, %44 getiri potansiyeline işaret etmektedir. Değerlememizde risksiz faiz oranını %23,5 seviyesinde aldık. Projeksiyon dönemimiz için hesapladığımız ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti (AOSM) %19,8 düzeyinde.