Borsanın Otomotiv Hissesinde Tacirler Yatırımdan %51 Kazanç Tahmini
Borsanın Otomotiv Hissesinde Tacirler Yatırımdan %51 Kazanç Tahmini. Borsa şirketleri 2024 yılı yıllık bilançolarını borsa yatırımcısına açıklamaya devam ederken bir yandan da aracı kurumlar hisselerde hedef fiyatlarını revize ediyor.
20 Şubat 2025 Perşembe 11:45
Borsanın Otomotiv Hissesinde Tacirler Yatırımdan %51 Kazanç Tahmini. Borsa şirketleri 2024 yılı yıllık bilançolarını borsa yatırımcısına açıklamaya devam ederken bir yandan da aracı kurumlar hisselerde hedef fiyatlarını revize ediyor.
Tacirlet Yatırım FROTO için hedef fiyat raporu yayınladı. Hisseye 1412 Lira hedef fiyat tespitinde bulunan kurum hissede %51 kazanç potansiyeli görüyor.
Tacirler Yatırım FROTO raporu:
Yüksek üretim maliyetleri ve EUR/TL paritesindeki yatay seyre rağmen net kâr beklentilerin üzerinde 4Ç24 finansallarının ardından Ford Otosan (FROTO) için 1.412 TL olan hedef fiyatımızı ve “AL” tavsiyemizi koruyor, model portföyümüzde tutmaya devam ediyoruz. 2025 yılı tahminlerimize göre FROTO, 5,7x F/K ve 6,9x FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir. Beklentiler paralelinde gelen satışlar ve ertelenmiş vergi geliri katkısıyla beklenti üzeri net kar. Ford Otosan, 4Ç24 finansal sonuçlarını piyasa beklentisinin %30 üzerinde 11,6 milyar TL net kar ile açıkladı (Piyasa beklentisi: 8,9 milyar TL net kar). Şirket, bir önceki yılın aynı döneminde 27 milyar TL, bir önceki çeyrekte ise 9,1 milyar TL net kar ile açıklamıştı. Böylece FROTO 2024 yılını toplam 38,8 milyar TL net kar ile tamamlamış oldu. Şirket, 4Ç24'te 164,9 milyar satış geliri elde ederek geçtiğimiz yıla paralel bir sonuç elde etti (Tacirler Yatırım bek: 165,5 milyar TL , Piyasa bek: 167,5 milyar TL). EUR/TL paritesindeki dengeli seyir ve enflasyonist ortamın yarattığı üretim maliyetlerindeki artış nedeniyle şirketin operasyonel kârlılığı son çeyrekte bir önceki çeyreğe göre zayıf seyretse de geçen yılın aynı dönemine kıyasla artış gösterdi. Hacim artışının altında elde edilen hasılat büyümesi.
FROTO'nun ciro artışı, hacim büyümesine kıyasla daha sınırlı kaldı. Bu durum, fiyatlandırma stratejileri ile döviz kuru ve TÜFE artışı arasındaki farktan kaynaklandı. 4Ç24'te toplam satış hacmi %2 artarak 190 bin adede ulaşmasına rağmen, toplam satışlar aynı dönemde %6 büyüme gösterdi. İhracat gelirleri, hacimdeki %20'lik artışa rağmen aynı ölçüde yükselmezken, yurt içi gelirler %10 artarak 44 milyar TL'ye ulaştı. Ancak yurt içi satış büyümesi, satış hacmindeki artışın gerisinde kaldı. Şirketin toplam gelirlerinin %79'u Türkiye, %21'i ise Romanya'daki operasyonlardan sağlandı. Bu durum operasyonel kârlılığı da etkiledi; brüt marj %7.2 seviyesinde sabit kalırken, faaliyet giderleri yıllık bazda %11 düştü ve faaliyet giderleri/satış gelirleri oranı 0.7 puan gerileyerek %3.6 seviyesine indi. Ancak, artan pazarlama giderleri, döviz kurlarının enflasyonun altında seyretmesi ve özellikle iç pazardaki rekabetçi fiyatlandırma politikaları nedeniyle FAVÖK marjı %10.4'ten %5.3 seviyesine geriledi.
Şirket'in yatırımlarının artması sebebiyle net borç pozisyonu, iken 2024 sonunda 101 milyar TL'ye yükseldi (2023 yıl sonu 87 milyar TL). Net borç/FAVÖK oranı 1.4x'ten 2.6x'e çıktı, ancak borçluluk seviyesi yönetilebilir düzeyde kaldığını söyleyebiliriz. 2025 yılına ilişkin beklentiler kademeli toparlanma sürecine işaret ediyor. Şirket'in 2024 yılında toplam üretim kapasitesi 934,5 adede ulaştı. Kapasite kullanım oranı ise %81. Aynı dönemde şirketin ihracat satış adetleri yıllık bazda %11, yurt içi satış adetleri %2, toplam satış adetleri ise %8 artış gösterdi. Şirket yönetimi, 2025 yılına ilişkin beklentilerini açıkladı.
Ford Otosan, 2025 yılı beklentileri doğrultusunda, satılacak araçların yaklaşık %87'sinin yurt dışı operasyonlarından kaynaklanacağını öngörüyor (2024 yurt dışı operasyonların katkısı: %82). Toplam satış adetinin 661 binden 700-760 bin aralığına yükselmesi öngörülürken bu artış %10'un üzerinde bir büyümeye karşılık geliyor. Hasılat tarafında ise “yüksek tek haneli” (%7-%9 bandında) büyüme bekleniyor. Şirket, FAVÖK marjının 2024 yılıyla benzer seviyelerde seyredeceğini öngörürken, özellikle Türkiye'de üretim hacmindeki artışın satışlara da olumlu yansıması bekleniyor. Bu artışın en önemli itici gücü ise Volkswagen ile gerçekleştirilen işbirliği. 2025 yılında üretim hacmi ise 700-750 bin bandında bekleniyor. Maliyetler tarafında bir miktar gevşeme ile operasyonel karlılığın kademeli şekilde iyileşmesini bekliyoruz.