Dikkat! Hedef 54 Liradan 76 Liraya Çıktı
Dikkat! Hedef 54 Liradan 76 Liraya Çıktı. Şirketin karlılığı %98 azaldı ama hedef fiyat yükseldi.
1 Ağustos 2025 Cuma 17:30
Dikkat! Hedef 54 Liradan 76 Liraya Çıktı. Şirketin karlılığı %98 azaldı ama hedef fiyat yükseldi.
İntegral Yatırım BIGCH hissesi için hedef fiyat raporu yayınladı. BIGCH 2025 yılı ilk yarısı bilançosunda karlılığında büyük oranda düşüş gösterdi.
BIGCH 2024 yılı ilk yarıda 116 milyon Lira kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl neredeyse hiç kar edemedi.
2025 yılı ilk yarıda açıklanan kar rakaı sadece 2 milyon Lira oldu. Kaarlılıkta yaşanan bu düşüşe rağmen İntegral Yatırım hisse için önceden verdiği 54 Lira hedef fiyatı 76 Liraya yükseltti.
İntegral Yatırım BIGCH / Büyük Şefler Bigchefs raporu:
Büyük Şefler Bigchefs (BIGCH), 2Ç25 döneminde 30.9 milyon TL net kar açıkladı. Net kar yıllık bazda %58 azalış gösterdi. Net kar marjı yıllık bazda 3.7 puan azalış göstererek %2.8 seviyesinde gerçekleşti. Reel ciro büyümesine karşın, brüt karda yaşanan baskı, aratan finansman gideri ve Yatırım faaliyetlerden gelirlerin katkısının geçen seneye göre az olması net kar üzerinde etkili olmuş görünüyor.
Satış gelirleri yıllık bazda %4.1 azaldı.
2Ç25 döneminde satış gelirleri, yıllık %4.1 azalış göstererek 1.1 milyar TL'ye geriledi. Bir önceki çeyreğe göre satış gelirleri %22 arttı. Brüt kar yıllık %2.3 azalışla 242.7 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 0.4 puan artışla %22.3 seviyesinde gerçekleşti. Bu düşüşte yurt içi talepteki yavaşlama ve ziyaretçi sayısındaki gerilemenin etkili olduğu görülüyor. Fiş sayısındaki %7,3'lük düşüş (2,9 milyon adet) ve toplam ziyaretçi sayısındaki %3,5'lik azalma, satış hacmindeki zayıflamanın arkasındaki operasyonel faktörler arasında yer aldı. Buna rağmen ortalama fiş tutarında BigChefs markasında %12,4, Buselik markasında %23,2 artış dikkat çekti.
FAVÖK 247.2 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %3 azalış gösterirken, çeyreksel bazda %69.7 artış gösterdi ve 247.2 milyon TL oldu. FAVÖK marjı da yıllık 0.2 puan artışla %22.7 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki çeyrekte %16.3 FAVÖK marjı elde edilmişti. Bu iyileşme, kontrolü sayesinde sağlanmış görünüyor. Şirket yönetimi de bu artışın sürdürülebilir olduğuna dikkat çekmektedir.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %0.3 artışla 2 milyar TL'ye yükseldi. Brüt kar marjı -0.7 puan azalışla %18.4 seviyesinde, FAVÖK marjı 1.7 puan artışla %19.8 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %9.6 artış gösterdi ve 392.8 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem kari %97.7 azalışla 2.6 milyon TL'ye geriledi.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %116.7 artarken, bir önceki çeyreğe göre %35.2 artarak bu dönemde 706.5 milyon TL net borcu gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 0.8 seviyesinde gerçekleşti. Şirketin borç sorunu bulunmamakla birlikte, borçluluğu ifade eden rasyolar ideal seviyelerde. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 85.6 milyon TL döviz açığı bulunmaktadır.
Şirketin nakit değerleri arttı
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 21.1 milyon TL artarak 123.7 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 380.8 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 436.2 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 75.5 milyon TL nakit girişi oldu.
Operasyonel Göstergeler
Fiş Sayısı: Yıllık %7,3 azalışla 2,9 milyon adede geriledi.
Ziyaretçi Sayısı: 6,6 milyon kişi ile %3,5 düşüş gösterdi.
Restoran Sayısı: %6,9 artışla 140 adede ulaştı.
Ortalama Fiş Tutarı: Yükselmeye devam etti. Özellikle BigChefs markasında %12,4'lük, Buselik'te %23,2'lik artış dikkat çekti.
İleriye Yönelik Beklentiler
CEO Altan Kosova'nın açıklamalarına göre şirket, yılın ikinci yarısında yurt içi ve yurt dışı büyümesine devam etmeyi hedefliyor. Franchise ve direkt işletilen restoranlarla birlikte toplam 11 ülkede faaliyet gösteren BIGCH, nitelikli personel yetiştirme konusunda “Academy BigChefs” projesini hayata geçirmiş durumda. Ayrıca tedarik zinciri güvenliği adına yapılan ETÜDER onaylı alımların payı %87'ye ulaşmış durumda. Bu sürdürülebilirlik vizyonu ve hizmet kalitesine yapılan yatırımlar, orta-uzun vadede operasyonel verimlilik ve marka değerini destekleyecek önemli adımlar olarak öne çıkıyor.
Değerlendirme
Büyük Şefler Bigchefs, 2025 yılının ikinci çeyreğinde zayıf talep ve dışsal olumsuzluklara rağmen operasyonel kârlılığını artırmayı başarmıştır. Net satışlardaki sınırlı artış ve brüt kâr marjındaki gerileme, zorlu pazar koşullarının etkilerini gösterse de FAVÖK seviyesindeki kuvvetli toparlanma dikkat çekmektedir. Yılın ikinci yarısında yurt içi talepte kademeli bir toparlanma ve franchise şube verimliliğinde artış sağlanabilirse, hisse performansında yukarı yönlü potansiyel devam edebilir.
BIGCH için İNA modelimize göre12 aylık hedef fiyatımız 54 TL seviyesinden 76 TL seviyesine revize ediyoruz.
İntegral Yatırım BIGCH hissesi için hedef fiyat raporu yayınladı. BIGCH 2025 yılı ilk yarısı bilançosunda karlılığında büyük oranda düşüş gösterdi.
BIGCH 2024 yılı ilk yarıda 116 milyon Lira kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl neredeyse hiç kar edemedi.
2025 yılı ilk yarıda açıklanan kar rakaı sadece 2 milyon Lira oldu. Kaarlılıkta yaşanan bu düşüşe rağmen İntegral Yatırım hisse için önceden verdiği 54 Lira hedef fiyatı 76 Liraya yükseltti.
İntegral Yatırım BIGCH / Büyük Şefler Bigchefs raporu:
Büyük Şefler Bigchefs (BIGCH), 2Ç25 döneminde 30.9 milyon TL net kar açıkladı. Net kar yıllık bazda %58 azalış gösterdi. Net kar marjı yıllık bazda 3.7 puan azalış göstererek %2.8 seviyesinde gerçekleşti. Reel ciro büyümesine karşın, brüt karda yaşanan baskı, aratan finansman gideri ve Yatırım faaliyetlerden gelirlerin katkısının geçen seneye göre az olması net kar üzerinde etkili olmuş görünüyor.
Satış gelirleri yıllık bazda %4.1 azaldı.
2Ç25 döneminde satış gelirleri, yıllık %4.1 azalış göstererek 1.1 milyar TL'ye geriledi. Bir önceki çeyreğe göre satış gelirleri %22 arttı. Brüt kar yıllık %2.3 azalışla 242.7 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 0.4 puan artışla %22.3 seviyesinde gerçekleşti. Bu düşüşte yurt içi talepteki yavaşlama ve ziyaretçi sayısındaki gerilemenin etkili olduğu görülüyor. Fiş sayısındaki %7,3'lük düşüş (2,9 milyon adet) ve toplam ziyaretçi sayısındaki %3,5'lik azalma, satış hacmindeki zayıflamanın arkasındaki operasyonel faktörler arasında yer aldı. Buna rağmen ortalama fiş tutarında BigChefs markasında %12,4, Buselik markasında %23,2 artış dikkat çekti.
FAVÖK 247.2 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %3 azalış gösterirken, çeyreksel bazda %69.7 artış gösterdi ve 247.2 milyon TL oldu. FAVÖK marjı da yıllık 0.2 puan artışla %22.7 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki çeyrekte %16.3 FAVÖK marjı elde edilmişti. Bu iyileşme, kontrolü sayesinde sağlanmış görünüyor. Şirket yönetimi de bu artışın sürdürülebilir olduğuna dikkat çekmektedir.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %0.3 artışla 2 milyar TL'ye yükseldi. Brüt kar marjı -0.7 puan azalışla %18.4 seviyesinde, FAVÖK marjı 1.7 puan artışla %19.8 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %9.6 artış gösterdi ve 392.8 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem kari %97.7 azalışla 2.6 milyon TL'ye geriledi.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %116.7 artarken, bir önceki çeyreğe göre %35.2 artarak bu dönemde 706.5 milyon TL net borcu gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 0.8 seviyesinde gerçekleşti. Şirketin borç sorunu bulunmamakla birlikte, borçluluğu ifade eden rasyolar ideal seviyelerde. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 85.6 milyon TL döviz açığı bulunmaktadır.
Şirketin nakit değerleri arttı
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 21.1 milyon TL artarak 123.7 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 380.8 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 436.2 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 75.5 milyon TL nakit girişi oldu.
Operasyonel Göstergeler
Fiş Sayısı: Yıllık %7,3 azalışla 2,9 milyon adede geriledi.
Ziyaretçi Sayısı: 6,6 milyon kişi ile %3,5 düşüş gösterdi.
Restoran Sayısı: %6,9 artışla 140 adede ulaştı.
Ortalama Fiş Tutarı: Yükselmeye devam etti. Özellikle BigChefs markasında %12,4'lük, Buselik'te %23,2'lik artış dikkat çekti.
İleriye Yönelik Beklentiler
CEO Altan Kosova'nın açıklamalarına göre şirket, yılın ikinci yarısında yurt içi ve yurt dışı büyümesine devam etmeyi hedefliyor. Franchise ve direkt işletilen restoranlarla birlikte toplam 11 ülkede faaliyet gösteren BIGCH, nitelikli personel yetiştirme konusunda “Academy BigChefs” projesini hayata geçirmiş durumda. Ayrıca tedarik zinciri güvenliği adına yapılan ETÜDER onaylı alımların payı %87'ye ulaşmış durumda. Bu sürdürülebilirlik vizyonu ve hizmet kalitesine yapılan yatırımlar, orta-uzun vadede operasyonel verimlilik ve marka değerini destekleyecek önemli adımlar olarak öne çıkıyor.
Değerlendirme
Büyük Şefler Bigchefs, 2025 yılının ikinci çeyreğinde zayıf talep ve dışsal olumsuzluklara rağmen operasyonel kârlılığını artırmayı başarmıştır. Net satışlardaki sınırlı artış ve brüt kâr marjındaki gerileme, zorlu pazar koşullarının etkilerini gösterse de FAVÖK seviyesindeki kuvvetli toparlanma dikkat çekmektedir. Yılın ikinci yarısında yurt içi talepte kademeli bir toparlanma ve franchise şube verimliliğinde artış sağlanabilirse, hisse performansında yukarı yönlü potansiyel devam edebilir.
BIGCH için İNA modelimize göre12 aylık hedef fiyatımız 54 TL seviyesinden 76 TL seviyesine revize ediyoruz.