Dünyanın En Değerli Markaları Belli Oldu!

Brand Finance'ın "Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025" raporunda, 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle Apple liderliğini sürdürdü. Rapora göre toplam marka değeri %10 artarak 9,5 trilyon dolara ulaştı. Türk markaları ise bu yıl da listede yer almadı.

21 Ocak 2025 Salı 17:00

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “Global500 – Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025” raporu yayımlandı. 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle zirvede yer alan Apple, geçen yılki 516,6 milyar dolarlık değerine kıyasla önemli bir artış gösterdi ve liderliğini korudu.

Raporda Apple'ı, 461,1 milyar dolarlık değeriyle Microsoft ve 413 milyar dolarla Google takip etti. Bu iki şirket, geçtiğimiz yıl sırasıyla 340,4 milyar dolar ve 333,4 milyar dolarlık marka değerlerine sahipti. Listede ilk 10'da yer alan diğer markalar şunlar oldu:

Amazon: 356,4 milyar dolar

Walmart: 137,2 milyar dolar

Samsung: 110,6 milyar dolar

TikTok: 105,8 milyar dolar

Facebook (Meta): 91,5 milyar dolar

NVIDIA: 87,9 milyar dolar

State Grid: 85,6 milyar dolar

Brand Finance'ın verilerine göre, dünyanın en değerli 500 markasının toplam değeri bu yıl %10 artarak 9,5 trilyon dolara ulaştı. Bu artış, küresel ekonomik büyüme oranını geride bıraktı. Birleşmiş Milletler'in açıkladığı verilere göre, küresel büyüme oranı %3 seviyesindeyken, marka değerlerinin bu ölçüde artış göstermesi dikkat çekti.

Türk Markaları Listede Neden Yok?

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Türk markalarının bu yıl da listeye giremediğini ifade etti. İlgüner, listenin en alt sırasındaki markanın değerinin 4,9 milyar dolar olduğunu, Türk markalarının bu değere ulaşamadığını belirtti. Son 10 yılda Türk markalarının küresel sıralamadaki ilerleyişinin yetersiz kaldığını vurgulayan İlgüner, şunları söyledi:

“Ülkeler markalarıyla zenginleşiyor, refah ve itibar kazanıyor. Tüm tarafların katılımıyla ulusal bir markalaşma hareketine ihtiyaç var. Kamu ve özel sektör iş birliğiyle Türk markalarının küresel ölçekte değer kazanmasının önü açılmalı.”

Araştırmada bazı ülkelerin ulusal markalarının başarısı dikkat çekti:

Avusturya'dan Red Bull: 9,7 milyar dolar

Danimarka'dan Lego: 11 milyar dolar

İsviçre'den Rolex: 18,8 milyar dolar

Vietnam'dan Viettel: 6,4 milyar dolar

Rapora göre, ABD şirketleri 190 firma ile listede başı çekiyor. Çin, 55 markayla ikinci sırada yer alırken, Japonya 36, Fransa 35, Almanya ise 27 marka ile ilk 5 ülke arasında bulunuyor. Türk markalarının bu sıralamada yer alması için stratejik adımlar atılması gerektiği vurgulandı.