Ford Otosan FROTO %47 Daha Gider Denildi Hedef 142,30 Lira
Ford Otosan FROTO %47 Daha Gider Denildi Hedef 142,30 Lira. Global Yatırım FROTO için hedef fiyat raporu yayınladı. Kurum hisseden oldukça umutlu.
15 Mayıs 2025 Perşembe 15:00
Ford Otosan FROTO %47 Daha Gider Denildi Hedef 142,30 Lira. Global Yatırım FROTO için hedef fiyat raporu yayınladı. Kurum hisseden oldukça umutlu.
Global Yatırım FROTO için 142,30 Lira hedef fiyat tespit ederek hissede gördüğü kazanç potansiyelini %47 olarak açıkladı.
Global Yatırım FROTO raporu:
Ford Otosan
Elektrifikasyonda Ford Otosan Dönemi
Ford Otosan 'ı hisse başına 142.3 TL hedef fiyat ve AL tavsiyesi ile araştırma kapsamımıza ekliyoruz.
Hesaplamalarımız sonucunda ulaştığımız hedef değer %47 getiri potansiyeline işaret ediyor. Ford Otosan 'ı,
(I) artan üretim kapasitesi ve esnek üretim yetkinliği,
(II) stratejik iş birlikleri ve yenilenen model portföyüyle güçlenen ürün gamı,
(III) yüksek pazar payından kaynaklanan güçlü rekabet avantajı ve yaptığı kapsamlı yatırımlarla pazardaki lider konumunu pekiştirmesi nedenleriyle beğeniyoruz.
2025 yılı tahminlerimize göre FROTO, 7,2x F/K ve 6.9x FD/FAVÖK çarpanlarıyla benzerlerine göre hafif primli işlem görmektedir.
Artan Üretim Kapasitesi…
Ford Otosan, 2021 -2024 döneminde 2.4mlr EUR yatırım yaparak Türkiye (1.9mlr EUR) ve Romanya 'daki (0.5mlr EUR) üretim tesislerinde, 2025 yılı itibarıyla toplam 934.500 adetlik yıllık üretim kapasitesine ulaşmıştır. Ford Otosan, Türkiye'nin toplam araç üretiminin %28'ini, ticari araç üretiminin %83'ünü ve Romanya 'nın toplam araç üretiminin %45'ini gerçekleştirerek sektördeki lider konumunu korumaktadır. Şirket bu yıl içerisinde 750 -850mn EUR sabit kıymet yatırımı planlamaktadır. Bu yatırımların 620 -700mln EUR kısmı ürün yatırımları için kullanılacaktır.
Elektrikli motorlara hem ticaride hem binek araçta hızlı geçiş…
Ford Otosan, elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlarını sürdürmekte olup, 2025 yılı itibarıyla tüm modellerinde elektrikli versiyonlar sunmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, Gölcük fabrikasında E -Transit modeli 2022 yılında üretime başladı. Buna ek olarak, Yeniköy fabrikasında 2024'ün ilk yarısında Custom'ın plug -in hibrit (PHEV) ve bataryalı elektrikli (BEV) versiyonları da devreye alınmıştır. Ayrıca, Craiova tesisinde yeni Puma Gen -E modelinin yanı sıra Courier'nin bataryalı elektrikli versiyonunun (BEV) üretimi başlamış olup, Mayıs 2025 itibarıyla Türkiye pazarına sunulmuştur. Şirket, yakın dönemde Eskişehir fabrikasında üretmeyi planladığı E -Truck modeli ile tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını tamamlamış olacaktır. Ford Otosan 'ın üretim tesisleri, içten yanmalı motorlu ve elektrikli araçları aynı üretim hatlarında esnek olarak üretebilme kabiliyetine sahiptir.
Stratejik anlaşmalar ile verimlilik artışı …
Ford Motor Company ve VW AG, 1 -tonluk orta ticari aracın ortak üretimi için anlaşmış bu çerçevede bu araçlar Ford Otosan ‘ın Kocaeli -Yeniköy tesisinde üretilecektir. Anlaşma kapsamında Yeni nesil 1 -ton ticari araç modeli üretilerek, yıllık kapasite 405 bin adede çıkarılmıştır. Bu iş birliğiyle maliyet etkinliği ve üretim ölçek avantajı hedeflenmektedir. Ford Trucks ek olarak IVECO ile stratejik ortaklık gerçekleştirmiştir. IVECO ile gerçekleştirilen ortak geliştirme anlaşması ise, Avrupa Birliği'nin 2028 Direct Vision Standardı'na uygun yeni nesil ağır kamyon kabinlerinin tasarımını kapsamaktadır. Her iki anlaşma da Ford Otosan'ın karlılık potansiyelini güçlendirecek stratejik adımlar olarak değerlendirilmektedir.
Avrupa ticari araç lideri…
Ford markası, Avrupa ticari araç segmentindeki pazar payını 1Ç24'teki %15,0 seviyesinden 1Ç25'te %19,3'e çıkarmıştır. Puma modelinin binek araç pazarında özellikle İngiltere 'de pazar liderliğini korumakta. Ticari araç pazarında ise Çin menşeli üreticilerin toplam pazar payı halen düşük seyretmekte olup Ford Otosan için tehdit oluşturmamaktadır. Şirket 'in elektrikli araç dönüşümünde yatırımlarını devam ettirmesi ileriki dönemlerde olası bir rekabet artışına hazır duruma getirmektedir.
Riskler:
i) Yurtiçi ve ana ihracat pazarlarındaki talebi olumsuz etkileyebilecek makroekonomik gelişmeler
ii) TL 'nin EUR karşısında güçlenmesi,
iii) rekabetin beklenenden daha agresif seyretmesi.
DEĞERLEME
FROTO'yu araştırma kapsamımıza “AL” tavsiyesi ile alıyoruz. 12 aylık hedef fiyatımız 142,3TL olup %46 getiri potansiyeli içermektedir.
FROTO'ın değerlemesinde İndirgenmiş Nakit Akışı (DCF) analizi ve Benzer Şirketler Karşılaştırma Analizi yöntemlerini %50-%50 ağırlık uygulayarak elde ettik. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmeler ve BIST-100 endeksindeki oynaklıklar dikkate alındığında, Ford Otosan'ın faaliyet gösterdiği otomotiv sektörü, dış pazar odaklı iş modeli ve sürdürülebilir ihracat stratejisi ile ekonomik dalgalanmalara karşı dirençli bir sektör olarak ön plana çıkmaktadır.
Ford Otosan, Avrupa ticari araç pazarındaki güçlü konumu, maliyet artı kar marjı anlaşmaları ve dengeli ürün portföyü sayesinde, belirsiz piyasa koşullarında karlılığını koruyarak yatırımcılar için güvenli ve cazip bir yatırım fırsatı sunmaktadır. Otomotiv sektöründe, özellikle Avrupa pazarında çevre odaklı düzenlemeler ve elektrikli araçlara yönelik artan talep, Ford Otosan gibi yenilikçi ve elektrikli araç portföyüne sahip üreticilerin pazar avantajını desteklemektedir. Buna ek olarak, enflasyonun yüksek seviyelerden kademeli olarak gerilemesinin, üretim maliyetleri üzerinde rahatlatıcı bir etki yaratmasını ve şirketin faaliyet marjlarına olumlu yansımasını beklemekteyiz
Değerlememizde;
• Yurtiçi toplam araç pazarının 2025 yılında 1.15mn adete ulaşmasını ve yıllık ortalama %3- 3.5 büyüme ile 2030 da 1.4mn adet ile satışların yeni bir platforma oturmasını bekliyoruz.
• Ford Otosan'ın 2035 yılına kadar ortalama %80 kapasite kullanım tahmin ediyoruz.
• Ford Otosan yurtiçi ve yurtdışı Pazar paylarının rekabetten çok etkilenmeyeceğini güçlü pozisyonunu korumaya devam edeceğini öngörüyoruz.
• Yurtdışı satışların toplam satışlar içindeki payının %80 seviyesinin altına düşmeyeceğini varsaydık.
• FAVÖK marjının 2025'te şirketin öngörüleriyle uyumlu %7,5 olacağını tahmin ediyor, projeksiyon dönemimiz boyunca muhafazakar kalacak bir şekilde %7,5 seviyesinde olmasını bekliyoruz.
• Şirketin öngörüleriyle uyumlu kalarak 2025 için 750mn EUR, 2026 için 600mn EUR ve sonraki yıllar için ortalama 500mn EUR yatırım öngördük .
• 2025 yılı için: risksiz getiri oranını %29, özsermaye maliyetini %5,5, ve Beta'yı da 0,9x olarak kullandık.
• Nihai büyüme oranını ise %5,5 olarak öngördük.
Global Yatırım FROTO için 142,30 Lira hedef fiyat tespit ederek hissede gördüğü kazanç potansiyelini %47 olarak açıkladı.
Global Yatırım FROTO raporu:
Ford Otosan
Elektrifikasyonda Ford Otosan Dönemi
Ford Otosan 'ı hisse başına 142.3 TL hedef fiyat ve AL tavsiyesi ile araştırma kapsamımıza ekliyoruz.
Hesaplamalarımız sonucunda ulaştığımız hedef değer %47 getiri potansiyeline işaret ediyor. Ford Otosan 'ı,
(I) artan üretim kapasitesi ve esnek üretim yetkinliği,
(II) stratejik iş birlikleri ve yenilenen model portföyüyle güçlenen ürün gamı,
(III) yüksek pazar payından kaynaklanan güçlü rekabet avantajı ve yaptığı kapsamlı yatırımlarla pazardaki lider konumunu pekiştirmesi nedenleriyle beğeniyoruz.
2025 yılı tahminlerimize göre FROTO, 7,2x F/K ve 6.9x FD/FAVÖK çarpanlarıyla benzerlerine göre hafif primli işlem görmektedir.
Artan Üretim Kapasitesi…
Ford Otosan, 2021 -2024 döneminde 2.4mlr EUR yatırım yaparak Türkiye (1.9mlr EUR) ve Romanya 'daki (0.5mlr EUR) üretim tesislerinde, 2025 yılı itibarıyla toplam 934.500 adetlik yıllık üretim kapasitesine ulaşmıştır. Ford Otosan, Türkiye'nin toplam araç üretiminin %28'ini, ticari araç üretiminin %83'ünü ve Romanya 'nın toplam araç üretiminin %45'ini gerçekleştirerek sektördeki lider konumunu korumaktadır. Şirket bu yıl içerisinde 750 -850mn EUR sabit kıymet yatırımı planlamaktadır. Bu yatırımların 620 -700mln EUR kısmı ürün yatırımları için kullanılacaktır.
Elektrikli motorlara hem ticaride hem binek araçta hızlı geçiş…
Ford Otosan, elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlarını sürdürmekte olup, 2025 yılı itibarıyla tüm modellerinde elektrikli versiyonlar sunmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, Gölcük fabrikasında E -Transit modeli 2022 yılında üretime başladı. Buna ek olarak, Yeniköy fabrikasında 2024'ün ilk yarısında Custom'ın plug -in hibrit (PHEV) ve bataryalı elektrikli (BEV) versiyonları da devreye alınmıştır. Ayrıca, Craiova tesisinde yeni Puma Gen -E modelinin yanı sıra Courier'nin bataryalı elektrikli versiyonunun (BEV) üretimi başlamış olup, Mayıs 2025 itibarıyla Türkiye pazarına sunulmuştur. Şirket, yakın dönemde Eskişehir fabrikasında üretmeyi planladığı E -Truck modeli ile tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını tamamlamış olacaktır. Ford Otosan 'ın üretim tesisleri, içten yanmalı motorlu ve elektrikli araçları aynı üretim hatlarında esnek olarak üretebilme kabiliyetine sahiptir.
Stratejik anlaşmalar ile verimlilik artışı …
Ford Motor Company ve VW AG, 1 -tonluk orta ticari aracın ortak üretimi için anlaşmış bu çerçevede bu araçlar Ford Otosan ‘ın Kocaeli -Yeniköy tesisinde üretilecektir. Anlaşma kapsamında Yeni nesil 1 -ton ticari araç modeli üretilerek, yıllık kapasite 405 bin adede çıkarılmıştır. Bu iş birliğiyle maliyet etkinliği ve üretim ölçek avantajı hedeflenmektedir. Ford Trucks ek olarak IVECO ile stratejik ortaklık gerçekleştirmiştir. IVECO ile gerçekleştirilen ortak geliştirme anlaşması ise, Avrupa Birliği'nin 2028 Direct Vision Standardı'na uygun yeni nesil ağır kamyon kabinlerinin tasarımını kapsamaktadır. Her iki anlaşma da Ford Otosan'ın karlılık potansiyelini güçlendirecek stratejik adımlar olarak değerlendirilmektedir.
Avrupa ticari araç lideri…
Ford markası, Avrupa ticari araç segmentindeki pazar payını 1Ç24'teki %15,0 seviyesinden 1Ç25'te %19,3'e çıkarmıştır. Puma modelinin binek araç pazarında özellikle İngiltere 'de pazar liderliğini korumakta. Ticari araç pazarında ise Çin menşeli üreticilerin toplam pazar payı halen düşük seyretmekte olup Ford Otosan için tehdit oluşturmamaktadır. Şirket 'in elektrikli araç dönüşümünde yatırımlarını devam ettirmesi ileriki dönemlerde olası bir rekabet artışına hazır duruma getirmektedir.
Riskler:
i) Yurtiçi ve ana ihracat pazarlarındaki talebi olumsuz etkileyebilecek makroekonomik gelişmeler
ii) TL 'nin EUR karşısında güçlenmesi,
iii) rekabetin beklenenden daha agresif seyretmesi.
DEĞERLEME
FROTO'yu araştırma kapsamımıza “AL” tavsiyesi ile alıyoruz. 12 aylık hedef fiyatımız 142,3TL olup %46 getiri potansiyeli içermektedir.
FROTO'ın değerlemesinde İndirgenmiş Nakit Akışı (DCF) analizi ve Benzer Şirketler Karşılaştırma Analizi yöntemlerini %50-%50 ağırlık uygulayarak elde ettik. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmeler ve BIST-100 endeksindeki oynaklıklar dikkate alındığında, Ford Otosan'ın faaliyet gösterdiği otomotiv sektörü, dış pazar odaklı iş modeli ve sürdürülebilir ihracat stratejisi ile ekonomik dalgalanmalara karşı dirençli bir sektör olarak ön plana çıkmaktadır.
Ford Otosan, Avrupa ticari araç pazarındaki güçlü konumu, maliyet artı kar marjı anlaşmaları ve dengeli ürün portföyü sayesinde, belirsiz piyasa koşullarında karlılığını koruyarak yatırımcılar için güvenli ve cazip bir yatırım fırsatı sunmaktadır. Otomotiv sektöründe, özellikle Avrupa pazarında çevre odaklı düzenlemeler ve elektrikli araçlara yönelik artan talep, Ford Otosan gibi yenilikçi ve elektrikli araç portföyüne sahip üreticilerin pazar avantajını desteklemektedir. Buna ek olarak, enflasyonun yüksek seviyelerden kademeli olarak gerilemesinin, üretim maliyetleri üzerinde rahatlatıcı bir etki yaratmasını ve şirketin faaliyet marjlarına olumlu yansımasını beklemekteyiz
Değerlememizde;
• Yurtiçi toplam araç pazarının 2025 yılında 1.15mn adete ulaşmasını ve yıllık ortalama %3- 3.5 büyüme ile 2030 da 1.4mn adet ile satışların yeni bir platforma oturmasını bekliyoruz.
• Ford Otosan'ın 2035 yılına kadar ortalama %80 kapasite kullanım tahmin ediyoruz.
• Ford Otosan yurtiçi ve yurtdışı Pazar paylarının rekabetten çok etkilenmeyeceğini güçlü pozisyonunu korumaya devam edeceğini öngörüyoruz.
• Yurtdışı satışların toplam satışlar içindeki payının %80 seviyesinin altına düşmeyeceğini varsaydık.
• FAVÖK marjının 2025'te şirketin öngörüleriyle uyumlu %7,5 olacağını tahmin ediyor, projeksiyon dönemimiz boyunca muhafazakar kalacak bir şekilde %7,5 seviyesinde olmasını bekliyoruz.
• Şirketin öngörüleriyle uyumlu kalarak 2025 için 750mn EUR, 2026 için 600mn EUR ve sonraki yıllar için ortalama 500mn EUR yatırım öngördük .
• 2025 yılı için: risksiz getiri oranını %29, özsermaye maliyetini %5,5, ve Beta'yı da 0,9x olarak kullandık.
• Nihai büyüme oranını ise %5,5 olarak öngördük.