Halka Arz Şirket 9 Ayda Sadece 894.000 TL Kar Edebildi
Halka Arz Şirket 9 Ayda Sadece 894.000 TL Kar Edebildi. Borsada şirket karları bu yıl 3. çeyrek dönemde oldukça düşük geldi. Ancak halka arz şirketi bu yıl kar oranını geçen yılın aynı dönemine göre %100 düşürdü
23 Aralık 2025 Salı 12:30
Halka Arz Şirket 9 Ayda Sadece 894.000 TL Kar Edebildi. Borsada şirket karları bu yıl 3. çeyrek dönemde oldukça düşük geldi. Ancak halka arz şirketi bu yıl kar oranını geçen yılın aynı dönemine göre %100 düşürdü
HOROZ geçen yıl 3. çeyrekte 947.293.000 TL kar açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyre bilançosunda karını %100 azaltarak sadece 894.000 TL kar edebildi.
Şirket karlılığında yaşanan bu dramatik düşüş herkesi şaşırttı.
Gedik Yatırım şirketin finansal rakamlarını değerlendirdi. Hisse için hedef fiyat veremeyen kurum, geleceğe yönel,k beklentilere ağırlık verdi.
Gedik Yatırım Horoz Lojistik HOROZ raporu
Yönetim, ekonomik aktivitedeki sınırlı toparlanma ile kapasite artışının desteğiyle, 4Ç'de yıllık bazda güçlü bir performans (çeyreklik bazda büyük ölçüde yatay) öngörmektedir. 1Y25'te katkı vermeyen Çerkezköy'deki 50bin m²'lik tesis ile Gebze'deki 19bin m²'lik tesisin, 2Y25 ve 2026 döneminde kademeli katkı sağlaması beklenmektedir.
➢ 2025 yılında özel bir yazılım ekibinin devreye alınması kârlılık üzerinde baskı yaratmıştır; ancak yönetim bu yatırımı uzun vadeli değer yaratımını destekleyen stratejik bir adım olarak değerlendirmektedir. Buna ek olarak, Tem25 itibarıyla alınmaya başlanan Ar-Ge teşviklerinin, 2026 yılında aktifleştirilen Ar-Ge giderlerinin payını artırması beklenmekte olup, bu durum 1Y26 yıllık karşılaştırmaları için düşük bir baz oluşturmaktadır.
➢ Uluslararası deniz ve hava taşımacılığı operasyonları brüt kâr üretmekle birlikte, ramp-up sürecinin devam etmesi nedeniyle FAVÖK hâlen negatif seyretmektedir. Yönetim, bu kârlılık baskısının 4Ç25'ten itibaren ve 2026 boyunca kademeli olarak normalleşmesini beklemektedir. Navlun fiyatlarının zirve seviyelerden yaklaşık %50–70 oranında düzeltme göstermesinin ardından, 2Y26'da bir toparlanma öngörülmekte olup; bu senaryonun gerçekleşmesi hâlinde, şirketin ciro büyümesini yeniden hızlandırabilecek yukarı yönlü bir katalizör oluşabilir.
➢ 2026 bütçesi, asgari ücrete ilişkin belirsizlikler nedeniyle henüz netleşmemiştir. Bununla birlikte şirket, konsolide gelirlerde yıllık %10–15 büyüme beklentisiyle (Şirket 2026 yönlendirmesine göre FD/FAVÖK: 3.8x) 2026'da daha güçlü bir performans öngörmektedir. Bu büyümenin; uluslararası lojistikte güçlü reel büyüme, dayanıklı tüketim tarafında toparlanma ve depoculuk segmentinde devam eden kapasite artışı tarafından sürüklenmesi beklenmektedir. Hollanda, Almanya ve Romanya'daki depoların önümüzdeki aylarda faaliyete geçmesi planlanırken, Fransa, ABD ve Birleşik Krallık'taki mevcut operasyonlara ek olarak Fas'taki depo yatırımının 2026 yılında devreye alınması hedeflenmektedir.
➢ Bakım odaklı yatırım harcamaları genellikle gelirlerin %3-5'i seviyesinde gerçekleşmiştir; ancak yönetim, varlık-hafif iş modeli ve ciro büyümesi sayesinde bu oranın uzun vadede aşağı yönlü bir trend izlemesini beklemektedir.
➢ Bazı maliyet kalemlerinin (özellikle uluslararası operasyonlara ilişkin kira giderleri) öne çekilmiş şekilde oluşması ve doğrudan FAVÖK'e yansıması nedeniyle, yönetim FAVÖK'ün YLDA teşvikleri dikkate alınarak düzeltilmesi gerektiği görüşündedir.
➢ Güneş enerji santralinin (GES) devreye alınmasıyla birlikte şirket, iç elektrik tüketiminin tamamını kendi üretimiyle karşılayacak, buna ek olarak enerji piyasasında satışa konu edilebilecek ilave kapasiteyi de muhafaza edecektir.
HOROZ geçen yıl 3. çeyrekte 947.293.000 TL kar açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyre bilançosunda karını %100 azaltarak sadece 894.000 TL kar edebildi.
Şirket karlılığında yaşanan bu dramatik düşüş herkesi şaşırttı.
Gedik Yatırım şirketin finansal rakamlarını değerlendirdi. Hisse için hedef fiyat veremeyen kurum, geleceğe yönel,k beklentilere ağırlık verdi.
Gedik Yatırım Horoz Lojistik HOROZ raporu
Yönetim, ekonomik aktivitedeki sınırlı toparlanma ile kapasite artışının desteğiyle, 4Ç'de yıllık bazda güçlü bir performans (çeyreklik bazda büyük ölçüde yatay) öngörmektedir. 1Y25'te katkı vermeyen Çerkezköy'deki 50bin m²'lik tesis ile Gebze'deki 19bin m²'lik tesisin, 2Y25 ve 2026 döneminde kademeli katkı sağlaması beklenmektedir.
➢ 2025 yılında özel bir yazılım ekibinin devreye alınması kârlılık üzerinde baskı yaratmıştır; ancak yönetim bu yatırımı uzun vadeli değer yaratımını destekleyen stratejik bir adım olarak değerlendirmektedir. Buna ek olarak, Tem25 itibarıyla alınmaya başlanan Ar-Ge teşviklerinin, 2026 yılında aktifleştirilen Ar-Ge giderlerinin payını artırması beklenmekte olup, bu durum 1Y26 yıllık karşılaştırmaları için düşük bir baz oluşturmaktadır.
➢ Uluslararası deniz ve hava taşımacılığı operasyonları brüt kâr üretmekle birlikte, ramp-up sürecinin devam etmesi nedeniyle FAVÖK hâlen negatif seyretmektedir. Yönetim, bu kârlılık baskısının 4Ç25'ten itibaren ve 2026 boyunca kademeli olarak normalleşmesini beklemektedir. Navlun fiyatlarının zirve seviyelerden yaklaşık %50–70 oranında düzeltme göstermesinin ardından, 2Y26'da bir toparlanma öngörülmekte olup; bu senaryonun gerçekleşmesi hâlinde, şirketin ciro büyümesini yeniden hızlandırabilecek yukarı yönlü bir katalizör oluşabilir.
➢ 2026 bütçesi, asgari ücrete ilişkin belirsizlikler nedeniyle henüz netleşmemiştir. Bununla birlikte şirket, konsolide gelirlerde yıllık %10–15 büyüme beklentisiyle (Şirket 2026 yönlendirmesine göre FD/FAVÖK: 3.8x) 2026'da daha güçlü bir performans öngörmektedir. Bu büyümenin; uluslararası lojistikte güçlü reel büyüme, dayanıklı tüketim tarafında toparlanma ve depoculuk segmentinde devam eden kapasite artışı tarafından sürüklenmesi beklenmektedir. Hollanda, Almanya ve Romanya'daki depoların önümüzdeki aylarda faaliyete geçmesi planlanırken, Fransa, ABD ve Birleşik Krallık'taki mevcut operasyonlara ek olarak Fas'taki depo yatırımının 2026 yılında devreye alınması hedeflenmektedir.
➢ Bakım odaklı yatırım harcamaları genellikle gelirlerin %3-5'i seviyesinde gerçekleşmiştir; ancak yönetim, varlık-hafif iş modeli ve ciro büyümesi sayesinde bu oranın uzun vadede aşağı yönlü bir trend izlemesini beklemektedir.
➢ Bazı maliyet kalemlerinin (özellikle uluslararası operasyonlara ilişkin kira giderleri) öne çekilmiş şekilde oluşması ve doğrudan FAVÖK'e yansıması nedeniyle, yönetim FAVÖK'ün YLDA teşvikleri dikkate alınarak düzeltilmesi gerektiği görüşündedir.
➢ Güneş enerji santralinin (GES) devreye alınmasıyla birlikte şirket, iç elektrik tüketiminin tamamını kendi üretimiyle karşılayacak, buna ek olarak enerji piyasasında satışa konu edilebilecek ilave kapasiteyi de muhafaza edecektir.