Kar Aynı Kaldı Hedef Fiyat %29 Kazanç Diyor
Kar Aynı Kaldı Hedef Fiyat %29 Kazanç Diyor. Desa Deri DESA bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse aynı açıkladı. Hisse için hedef fiyat %29 kazanca işaret ediyor.
17 Kasım 2025 Pazartesi 11:45
Kar Aynı Kaldı Hedef Fiyat %29 Kazanç Diyor. Desa Deri DESA bu yıl 3. çeyrek bilançosunda kar oranını geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse aynı açıkladı. Hisse için hedef fiyat %29 kazanca işaret ediyor.
DESA bu yıl 3. çeyrek bilançsunda 373.899.000 TL kar açıkladı. Şirketin karı geçen yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Tacirler Yatırım hisseye 18 TL hedef fiyat vererek %29 kazanç potansiyeline dikkat çekti.
Tacirler Yatırım DESA raporu
DESA, 3Ç25'te 817 mn TL ciro, 167 mn TL FAVÖK ve 114 mn TL net kar açıkladı. Brüt karlılık hem yıllık hem çeyreklik korunurken, operasyonel marjlardaki hafif yıllık daralmanın ana nedeni yurt dışı satışlardaki gerileme ile operasyonel giderlerdeki artış oldu; buna karşılık finansman giderlerinin geçen yıla göre hafiflemesi net karı destekledi. Çeyreklik bazda karlılık büyük ölçüde yatay seyretti. 3Ç'de FAVÖK marjı %20,4, net kar marjı %14,0 seviyesinde gerçekleşti. Sonuçların ardından 12 aylık hedef fiyatımızı 18,00 TL'de, “TUT” görüşümüzü koruyoruz.
9A25'te satış kompozisyonu, yurt içi gelirlerde %13 artışa, yurt dışı gelirlerde ise %44 düşüşe işaret ediyor. Bu tabloyla net satışlar yaklaşık %1 arttı. Brüt satışların yaklaşık %85'i yurt içinden, %15'i yurt dışından geldi; Perakende ve e-ticaretin yurtiçindeki payı 92% olarak gerçekleşti. Mağaza sayısı 108, mağaza alanı 14.588 m²'ye ulaştı. 9A'da satış adetleri geçen yılın aynı dönemine göre paralel gerçekleşti. Net borç, çeyreklik bazda iyileşerek 1,4 milyar TL oldu. 2024 yıl sonu itibariyle 39,5 milyon ABD Doları olan net nakit pozisyonu, yılın üçüncü çeyreğinin sonunda 42,2 ABD Dolarına (1.751 milyon TL) yükseldi.
Yılın geri kalanı için ana varsayımımız, kampanya yoğunluğunun normalize olduğu, maliyetlerdeki oynaklığın sınırlı kaldığı bir senaryo. Bu çerçevede, 4Ç'de turistik ve hediye sezonunun da katkısıyla yurt dışı satışların dengelenmesini, 2026'ya sarkacak şekilde verimlilik odaklı büyümenin korunmasını bekliyoruz. Tahminler ve değerleme açısından, 3Ç25 sonuçları modelimizde hedef fiyatı değiştirecek ölçekte bir sapma yaratmıyor. İNA ile hesaplanan 12 aylık hedef fiyatımızı 18 TL'de koruyoruz; Hisseye ilişkin tavsiyemiz “TUT” yönündedir.
Son dönemde hissedeki görünüm güçlü tarafta: yıl başından beri TL bazında ~%32, USD bazında ~%11 getiri sağlandı; bu, sektörde görece düşük giyim - ayakkabı enflasyonu ortamına rağmen kayda değer bir performans. Bunun arkasında nakit yaratımı ve maliyet disiplini ile 4Ç sezonsal satış beklentisi öne çıkarken, karlılık tarafında yurt dışı satışlardaki belirgin daralma ve OPEX'te yıllık artış sınırlayıcı oldu. İleriye dönük tahminlerimiz; m² başına gelirde kademeli iyileşme, yurt dışında artan hacim ve etkin maliyet yönetimiyle marjlarda toparlanma varsayımlarını içeriyor; ayrıca 2025 sonrası olası faiz gevşeme döngüsünün iskonto daralması için alan yaratabileceğini düşünüyoruz.
DESA bu yıl 3. çeyrek bilançsunda 373.899.000 TL kar açıkladı. Şirketin karı geçen yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Tacirler Yatırım hisseye 18 TL hedef fiyat vererek %29 kazanç potansiyeline dikkat çekti.
Tacirler Yatırım DESA raporu
DESA, 3Ç25'te 817 mn TL ciro, 167 mn TL FAVÖK ve 114 mn TL net kar açıkladı. Brüt karlılık hem yıllık hem çeyreklik korunurken, operasyonel marjlardaki hafif yıllık daralmanın ana nedeni yurt dışı satışlardaki gerileme ile operasyonel giderlerdeki artış oldu; buna karşılık finansman giderlerinin geçen yıla göre hafiflemesi net karı destekledi. Çeyreklik bazda karlılık büyük ölçüde yatay seyretti. 3Ç'de FAVÖK marjı %20,4, net kar marjı %14,0 seviyesinde gerçekleşti. Sonuçların ardından 12 aylık hedef fiyatımızı 18,00 TL'de, “TUT” görüşümüzü koruyoruz.
9A25'te satış kompozisyonu, yurt içi gelirlerde %13 artışa, yurt dışı gelirlerde ise %44 düşüşe işaret ediyor. Bu tabloyla net satışlar yaklaşık %1 arttı. Brüt satışların yaklaşık %85'i yurt içinden, %15'i yurt dışından geldi; Perakende ve e-ticaretin yurtiçindeki payı 92% olarak gerçekleşti. Mağaza sayısı 108, mağaza alanı 14.588 m²'ye ulaştı. 9A'da satış adetleri geçen yılın aynı dönemine göre paralel gerçekleşti. Net borç, çeyreklik bazda iyileşerek 1,4 milyar TL oldu. 2024 yıl sonu itibariyle 39,5 milyon ABD Doları olan net nakit pozisyonu, yılın üçüncü çeyreğinin sonunda 42,2 ABD Dolarına (1.751 milyon TL) yükseldi.
Yılın geri kalanı için ana varsayımımız, kampanya yoğunluğunun normalize olduğu, maliyetlerdeki oynaklığın sınırlı kaldığı bir senaryo. Bu çerçevede, 4Ç'de turistik ve hediye sezonunun da katkısıyla yurt dışı satışların dengelenmesini, 2026'ya sarkacak şekilde verimlilik odaklı büyümenin korunmasını bekliyoruz. Tahminler ve değerleme açısından, 3Ç25 sonuçları modelimizde hedef fiyatı değiştirecek ölçekte bir sapma yaratmıyor. İNA ile hesaplanan 12 aylık hedef fiyatımızı 18 TL'de koruyoruz; Hisseye ilişkin tavsiyemiz “TUT” yönündedir.
Son dönemde hissedeki görünüm güçlü tarafta: yıl başından beri TL bazında ~%32, USD bazında ~%11 getiri sağlandı; bu, sektörde görece düşük giyim - ayakkabı enflasyonu ortamına rağmen kayda değer bir performans. Bunun arkasında nakit yaratımı ve maliyet disiplini ile 4Ç sezonsal satış beklentisi öne çıkarken, karlılık tarafında yurt dışı satışlardaki belirgin daralma ve OPEX'te yıllık artış sınırlayıcı oldu. İleriye dönük tahminlerimiz; m² başına gelirde kademeli iyileşme, yurt dışında artan hacim ve etkin maliyet yönetimiyle marjlarda toparlanma varsayımlarını içeriyor; ayrıca 2025 sonrası olası faiz gevşeme döngüsünün iskonto daralması için alan yaratabileceğini düşünüyoruz.