O Havayolu Hissesine 390.00 TL Hedef Fiyat Verildi!

Alnus Yatırım 05.03.2025 tarihinde Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. (PGSUS) için finansal değerlendirme raporunu yayınladı. Detaylar haberin devamında...

6 Mart 2025 Perşembe 12:00

Alnus Yatırım, 05.03.2025 tarihinde Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. (PGSUS) için finansal değerlendirme raporunu yayınladı. Hisse İçin 390.00 TL hedef fiyat verildi.

Şirketin hisseleri için "Açıklanan finansallar, operasyonel gelişmeler ve beklentiler doğrultusunda, değerleme modelimizde oluşturduğumuz geleceğe dönük projeksiyonlarımız kapsamında; şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatımızı 350,00 TL düzeyinden 390,00 TL'ye yükseltiyoruz ve ‘'AL'' olan tavsiyemizi de koruyoruz." ifadelerini kullandı. Rapor ile ilgili ayrıntılar:

Alnus Yatırım PGSUS Raporu

Hasılattaki Güçlü Artış; Faaliyet Kârları İçin Destekleyici Olmuştur!

Şirketin, 2024/12 döneminde elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine(2023/12) göre 41,29 Milyar TL(yüzde 58,54) civarında artış göstererek, 111,82 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 32,88 Milyar TL civarında(yüzde 61,22) artmış ve 86,60 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Satışların Maliyeti'ndeki artışın, tutar bazında Hasılat tarafındaki artıştan daha düşük olması sonrasında; şirketin Brüt Kâr rakamı senelik bazda 8,41 Milyar TL(yüzde 49,99) tutarında artmış(+) ve cari dönemde 25,22 Milyar TL olmuştur. Şirketin Brüt Kâr Marjı ise; Maliyetlerdeki yüzdelik artışın Hasılat'taki artıştan daha yüksek olmasının etkisiyle, geçen seneki yüzde 23,85 seviyesinden yüzde 22,56 düzeyine gerilemiştir.

Şirketin Faaliyet Giderleri; ‘'Personel Giderleri'', ‘'Bilgi İşlem Giderleri'' ve ‘'Komisyon Giderleri'' alt kalemlerinin öncülüğünde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 83,02 oranında(2,49 Milyar TL) hızlı artmış(-) ve cari dönemde 5,48 Milyar TL tutarında yer almıştır. ‘'Ticari Faaliyetlerden Kaynaklanan Net Kur Farkları''nın büyük oranda etkili olduğu Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri/Giderleri kalemine ise; 2023/12 döneminde ortaya çıkan 735,3 Milyon TL'lik gidere karşın, cari dönemde 1,06 Milyar TL gelir yazılmıştır. Bu gelişmeler üzerine, şirketin Esas Faaliyet Kârı; geçen yıla göre 7,72 Milyar TL(yüzde 58,99) tutarında artmış ve 20,81 Milyar TL olmuştur. Amortisman giderlerinin dahil edilip, kur farkları ve tek seferlik kalemlerin dahil edilmediği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 10,14 Milyar TL(yüzde 46,89) düzeyinde artmış(+) ve 31,76 Milyar TL civarında gerçekleşmiştir. Şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı; yüzde 18,56'dan yüzde 18,61'e sınırlı iyileşirken, FAVÖK Marjı ise; yüzde 30,66'dan yüzde 28,41'e gerilemiştir.

Finansman Giderleri'ndeki Artış; Net Kârı Baskılamıştır!

Cari dönemde, şirketin Net Yatırım Faaliyet Gelirleri; ‘'Eurobond Faiz Gelirleri'', ‘'Kur Korumalı Mevduat Faiz Gelirleri'' ve ‘'Uçak Satışından Kaynaklanan Gelirler'' alt başlıklarının büyük orandaki etkisi ile senelik bazda 385,8 Milyon TL artmış ve 1,73 Milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Şirket, Özkaynak Yöntemiyle Değerlenen Yatırımlarından da(Hitit Bilgisayar ve PUEM) cari dönemde 93,1 Milyon TL tutarında gelir kaydetmiştir. Buna karşın, Net Finansman Giderleri ise; ‘'Kiralama Faiz Giderleri(şirketin filosundaki uçakların büyük bölümü finansal kiralamaya tabidir)''ndeki 2,20 Milyar TL'lik artış ve cari dönemde ortaya çıkan 3,21 Milyar TL'lik ‘'Net Kur Farkı Giderleri''nin etkisiyle 10,71 Milyar TL(geçen yıl 4,33 Milyar TL) olmuştur. Cari dönem finansallarına yazılan 1,36 Milyar TL'lik(geçen yıl 10,79 Milyar TL) Ertelenmiş Vergi Gelirleri/Giderleri sonrasında ise; şirketin Dönem Net Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36,46 oranında azalışla 13,28 Milyar TL olmuştur. Net Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 29,64 seviyesinden yüzde 11,88'e hızla gerilemiştir.

Şirketin 2025 yılı beklentileri şu şekildedir;

Toplam AKK(kilometre başına arz edilen koltuk)'de yüzde 12-14 bandında büyüme öngörülmektedir.

Şirketin toplam RASK'a(AKK başına birim gelir) ilişkin öngörüsü; ‘'orta tek haneli artış'' olurken, bu öngörü piyasa genelinde dengeli talep-kapasite arzı görünümünün bu yıl da devam edeceğine dair ortaya çıkan izlenimle ‘'doluluk oranında yatay/bir miktar artış'' ve ‘'misafir başına yan gelirde yüksek tek haneli büyüme'' beklentilerine dayanmaktadır.

Yıl toplamı için ‘'yakıt-hariç CASK(AKK başına birim gider)'' öngörüsü; enflasyonist baskılardaki azalma beklentileriyle ‘'yüksek tek haneli artış'' düzeyinde yer bulmuştur. Bununla birlikte, yakıt fiyatlarında ılımlı seyir beklentilerine dayanarak şirketin toplam CASK öngörüsü ise; ‘'orta tek haneli artış'' şeklindedir.

Şirketin FAVÖK marjı beklentisi; 2024 yılına göre ‘'yatay seyir/bir miktar artış'' görüleceğine işaret etmekte olup, bu sonuçla; global ölçekte ‘en yüksek FAVÖK marjına sahip havayolları' arasında olmaya devam edilmesi de öngörülmektedir.

Açıklanan finansallar, operasyonel gelişmeler ve beklentiler doğrultusunda, değerleme modelimizde oluşturduğumuz geleceğe dönük projeksiyonlarımız kapsamında; şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatımızı 350,00 TL düzeyinden 390,00 TL'ye yükseltiyoruz ve ‘'AL'' olan tavsiyemizi de koruyoruz.