Otomotiv Devinde %45 Kazanç Potansiyeli Açıklandı
Otomotiv Devinde %45 Kazanç Potansiyeli Açıklandı. Şeker Yatırım TOASO hissesi için hedef fiyat raporu yayınlayarak hisse hakkında beklentilerini ve görüşlerini açıkladı. Banka aracı kurumu hisseden umutlu!
1 Mayıs 2025 Perşembe 20:45
Otomotiv Devinde %45 Kazanç Potansiyeli Açıklandı. Şeker Yatırım TOASO hissesi için hedef fiyat raporu yayınlayarak hisse hakkında beklentilerini ve görüşlerini açıkladı. Banka aracı kurumu hisseden umutlu!
Şeker Yatırım YOASO hissesi için 284,70 Lşra hedef fiyat tespitinde bulundu. Bu hedef hissede %45 getiri potansiyeli olduğu anlamına geliyır.
Şeker Yatırım TOASO raporu:
Tofaş, enflasyon muhasebesi (TMS-29 etkisi) uygulanmış finansallarına göre RT konsensüs ortalama net zarar beklentisi olan 153mn TL'ye paralel (Şeker: 243mn TL net zarar) 140,mn TL net zarar elde etmiştir (1Ç24: 7.438mn TL).
Düşük satış performansından kaynaklı olduğunu düşündüğümüz, net satış gelirlerindeki daralma sonucu elde edilen esas faaliyet zararı ve net parasal pozisyon kaybının negatif etkisi nedeniyle Şirket 1Ç25'te net zarar rakamı açıklamıştır.
Satış gelirleri açısından Şirket, 1Ç24'e göre TMS-29 etkisi dâhil yıllık %47,9'luk düşüşle 24.204mn TL net satış geliri elde etmiştir (1Ç24: 46.485mn TL) (RT Ort.: 23.875mn TL, Şeker: 23.317mn TL). Şirket'in 1Ç25'te yurt içi satış adetleri, yeni oyuncuların pazara dahil olmasıyla artan rekabet,
ÖTV matrahlarının güncellenmemesi sebebiyle yerli üretim avantajının azalması ve düşük satış adetlerine bağlı olarak 1Ç25'te 26.531 adet (1Ç24: 42.291 adet, yıllık %-37,3) olarak gerçekleşmiştir. İhracat satış adetleri ise 1Ç25'te 6.463 adete (1Ç24: 16.768adet, yıllık -%61,5) gerilemiştir. FAVÖK rakamı TMS-29 etkisi dâhil yıllık %97'lik düşüş göstererek 699mn TL olarak gerçekleşmiştir (1Ç24: 6.202mn TL) (Şeker Y.: 190mn TL, RT Ort.: 455mn TL).
FAVÖK marjı ise yıllık 16,0 y.p. düşerek 1Ç24'teki %16,9'dan 1Ç25'teki %1,0'e gerilemiştir. 2025 yılı beklentileri: Tofaş, 2025 yılı beklentilerini korumuştur. Buna göre Şirket, 2025'te yurtiçi perakende pazarının 0.9mn-1.1mn (2024: 1.24mn) adet bandında olmasını, Tofaş markalı yurt içi araç satışının ise 110-130bin adet (2024: 143.7bin) seviyesinde olmasını beklemektedir.
Şirket, 2025 ihracat beklentisini ise 70-90bin adet (2024: 33.6bin) olarak beklemektedir. Şirket'in 2025 yatırım harcaması hedefi ise 150mn EUR (2024: 138mn EUR) seviyesindedir. Toplam üretim adetini ise Şirket 150- 170bin adet (2024: 140.5bin adet) arasında gerçekleşmesini beklemektedir. Şirket, 2025 için vergi öncesi kâr marjını ise StellantisTürkiye satın alım kapanışı sonrası açıklanacağını belirtmiştir (Önceki: >%5). Şirket'in al ya da öde anlaşmaları ile korunan finansal yapısını ve FCA'nın yarattığı marka gücünün etkisini olumlu buluyoruz.
Tofaş, dört marka için yeni K0 modelin hafif ticari araç ve Combi versiyonlarının Türkiye'de üretimine başlamıştı. Tofaş, ayrıca bu iş sözleşmesiyle öngörülen proje kapsamında 2024-2032 arasında 1 milyon adet araç üretimi hedeflendiğini duyurmuştu.
Diğer taraftan; geçtiğimiz günlerde Stellantis Otomotiv paylarının devralınmasına ilişkin Rekabet Kurulu'ndan koşullu izin alan Şirket bu kapsamda, Stellantis markaları (Fiat, Opel, Citroën ve Peugeot) için 2027 yılında ihracata yönelik demonte araçlar da dâhil olmak üzere yıllık 150.000 adet üretim kapasitesine sahip olacak ve belirli bir kısmının Orta Doğu ve Afrika ülkelerine ihraç edilmesi öngörülen yeni bir hafif araç modelinin 3Ç26'dan itibaren Şirket tarafından Türkiye'de çoklu enerji platformunda üretilmesine ilişkin yatırım yapılacağını, 2027 itibarıyla devam eden diğer projelerle birlikte Şirket'in ihracat üretim kapasitesinin 200.000 - 220.000 adede ulaşacağını açıklamıştı.
Hem Stellantis Otomotiv paylarının devrinin tamamlanmasıyla şu an sadece Fiat için üretilen K0 araçların Türkiye'de dağıtım hakkına paralel diğer Stellantis markalarının (Peugeot, Citroën, Opel) Türkiye'deki dağıtım hakkı da Tofaş'a geçecek hem de yeni bir hafif araç üretimi ihracat odaklı olarak Tofaş tarafından gerçekleştirilecektir.
Bu gelişmelerin ilerleyen süreçte Şirket payları üzerine etkisinin orta-uzun vadede pozitif etkisi olabileceğini düşünüyoruz. Pay devir sürecinin tamamlanacak olmasıyla birlikte; önümüzdeki süreçte Şirket için model varsayımlarımızda güncellemeye gidebiliriz. Makro tahminlerimizde ve kullandığımız risksiz faiz oranında yukarı revizyona gitmemiz sebebiyle
Şirket için 299,40 TL olan hedef pay fiyatımızı 284,70 TL'ye hafif aşağı revize ediyor ve hedef fiyatımızın sunduğu %45'lik getiri potansiyeli nedeniyle “AL” tavsiyemizi koruyoruz.
Şeker Yatırım YOASO hissesi için 284,70 Lşra hedef fiyat tespitinde bulundu. Bu hedef hissede %45 getiri potansiyeli olduğu anlamına geliyır.
Şeker Yatırım TOASO raporu:
Tofaş, enflasyon muhasebesi (TMS-29 etkisi) uygulanmış finansallarına göre RT konsensüs ortalama net zarar beklentisi olan 153mn TL'ye paralel (Şeker: 243mn TL net zarar) 140,mn TL net zarar elde etmiştir (1Ç24: 7.438mn TL).
Düşük satış performansından kaynaklı olduğunu düşündüğümüz, net satış gelirlerindeki daralma sonucu elde edilen esas faaliyet zararı ve net parasal pozisyon kaybının negatif etkisi nedeniyle Şirket 1Ç25'te net zarar rakamı açıklamıştır.
Satış gelirleri açısından Şirket, 1Ç24'e göre TMS-29 etkisi dâhil yıllık %47,9'luk düşüşle 24.204mn TL net satış geliri elde etmiştir (1Ç24: 46.485mn TL) (RT Ort.: 23.875mn TL, Şeker: 23.317mn TL). Şirket'in 1Ç25'te yurt içi satış adetleri, yeni oyuncuların pazara dahil olmasıyla artan rekabet,
ÖTV matrahlarının güncellenmemesi sebebiyle yerli üretim avantajının azalması ve düşük satış adetlerine bağlı olarak 1Ç25'te 26.531 adet (1Ç24: 42.291 adet, yıllık %-37,3) olarak gerçekleşmiştir. İhracat satış adetleri ise 1Ç25'te 6.463 adete (1Ç24: 16.768adet, yıllık -%61,5) gerilemiştir. FAVÖK rakamı TMS-29 etkisi dâhil yıllık %97'lik düşüş göstererek 699mn TL olarak gerçekleşmiştir (1Ç24: 6.202mn TL) (Şeker Y.: 190mn TL, RT Ort.: 455mn TL).
FAVÖK marjı ise yıllık 16,0 y.p. düşerek 1Ç24'teki %16,9'dan 1Ç25'teki %1,0'e gerilemiştir. 2025 yılı beklentileri: Tofaş, 2025 yılı beklentilerini korumuştur. Buna göre Şirket, 2025'te yurtiçi perakende pazarının 0.9mn-1.1mn (2024: 1.24mn) adet bandında olmasını, Tofaş markalı yurt içi araç satışının ise 110-130bin adet (2024: 143.7bin) seviyesinde olmasını beklemektedir.
Şirket, 2025 ihracat beklentisini ise 70-90bin adet (2024: 33.6bin) olarak beklemektedir. Şirket'in 2025 yatırım harcaması hedefi ise 150mn EUR (2024: 138mn EUR) seviyesindedir. Toplam üretim adetini ise Şirket 150- 170bin adet (2024: 140.5bin adet) arasında gerçekleşmesini beklemektedir. Şirket, 2025 için vergi öncesi kâr marjını ise StellantisTürkiye satın alım kapanışı sonrası açıklanacağını belirtmiştir (Önceki: >%5). Şirket'in al ya da öde anlaşmaları ile korunan finansal yapısını ve FCA'nın yarattığı marka gücünün etkisini olumlu buluyoruz.
Tofaş, dört marka için yeni K0 modelin hafif ticari araç ve Combi versiyonlarının Türkiye'de üretimine başlamıştı. Tofaş, ayrıca bu iş sözleşmesiyle öngörülen proje kapsamında 2024-2032 arasında 1 milyon adet araç üretimi hedeflendiğini duyurmuştu.
Diğer taraftan; geçtiğimiz günlerde Stellantis Otomotiv paylarının devralınmasına ilişkin Rekabet Kurulu'ndan koşullu izin alan Şirket bu kapsamda, Stellantis markaları (Fiat, Opel, Citroën ve Peugeot) için 2027 yılında ihracata yönelik demonte araçlar da dâhil olmak üzere yıllık 150.000 adet üretim kapasitesine sahip olacak ve belirli bir kısmının Orta Doğu ve Afrika ülkelerine ihraç edilmesi öngörülen yeni bir hafif araç modelinin 3Ç26'dan itibaren Şirket tarafından Türkiye'de çoklu enerji platformunda üretilmesine ilişkin yatırım yapılacağını, 2027 itibarıyla devam eden diğer projelerle birlikte Şirket'in ihracat üretim kapasitesinin 200.000 - 220.000 adede ulaşacağını açıklamıştı.
Hem Stellantis Otomotiv paylarının devrinin tamamlanmasıyla şu an sadece Fiat için üretilen K0 araçların Türkiye'de dağıtım hakkına paralel diğer Stellantis markalarının (Peugeot, Citroën, Opel) Türkiye'deki dağıtım hakkı da Tofaş'a geçecek hem de yeni bir hafif araç üretimi ihracat odaklı olarak Tofaş tarafından gerçekleştirilecektir.
Bu gelişmelerin ilerleyen süreçte Şirket payları üzerine etkisinin orta-uzun vadede pozitif etkisi olabileceğini düşünüyoruz. Pay devir sürecinin tamamlanacak olmasıyla birlikte; önümüzdeki süreçte Şirket için model varsayımlarımızda güncellemeye gidebiliriz. Makro tahminlerimizde ve kullandığımız risksiz faiz oranında yukarı revizyona gitmemiz sebebiyle
Şirket için 299,40 TL olan hedef pay fiyatımızı 284,70 TL'ye hafif aşağı revize ediyor ve hedef fiyatımızın sunduğu %45'lik getiri potansiyeli nedeniyle “AL” tavsiyemizi koruyoruz.