Otomotiv Hissesinde Hedef Fiyat Yükseldi Tavsiye AL Olarak Değişti

Otomotiv Hissesinde Hedef Fiyat Yükseldi Tavsiye AL Olarak Değişti. Alnus Yatırım Doğuş Otomotiv DOAS şirketinin 3. çeyrek finansal tablolarının yayınlanmasının ardından hisseye önceden verdiği hedef fiyatı yükseltti ve tavsiyesini NÖTR den AL olarak değiştirdi.

15 Kasım 2025 Cumartesi 19:45

Otomotiv Hissesinde Hedef Fiyat Yükseldi Tavsiye AL Olarak Değişti. Alnus Yatırım Doğuş Otomotiv DOAS şirketinin 3. çeyrek finansal tablolarının yayınlanmasının ardından hisseye önceden verdiği hedef fiyatı yükseltti ve tavsiyesini NÖTR den AL olarak değiştirdi.

DOAS bu yıl 3. çeyrek bilançosunda karlılıkta %36 düşüş kaydetti. Şirket 5.025.113.000 TL kar rakamı açıkladı. Ancak satışlarda gözlemlenen %6 lık artış gözlerden kaçmadı.

Alnus Yatırım hisseye daha önce verdiği hedef fiyatı 305,48 TL ye yükseltti ve NÖTR olarak verdiği tavsiyeyi de AL olarak revizw etti.



Alnus Yatırım Doğuş Otomotiv (DOAS) raporu

Maliyet ve Operasyonel Gider Artışları; Faaliyet Kâr Marjlarını Baskılamıştır!

 Şirketin, 2025/09 döneminde elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine(2024/09) göre 10,07 Milyar TL(yüzde 6,27) civarında artış göstererek, 170,86 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Aynı dönemler arasında Satışların Maliyeti ise; 14,09 Milyar TL civarında(yüzde 10,51) artmış ve 148,13 Milyar TL civarında yer almıştır. Satışların Maliyeti'ndeki artışın, Hasılat tarafındaki artıştan daha yüksek olması(-) sonrasında; şirketin Brüt Kâr rakamı, senelik bazda 4,02 Milyar TL(yüzde 15,02) tutarında azalmış(-) ve cari dönemde 22,73 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Şirketin Brüt Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 16,63 seviyesinden yüzde 13,30 düzeyine gerilemiştir(-).

 Şirketin Faaliyet Giderleri; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,12 oranında(2,03 Milyar TL) artmış(-) ve cari dönemde 13,27 Milyar TL civarında gerçekleşme göstermiştir. 2024/09 döneminde 1,44 Milyar TL tutarında yer alan Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri ise; cari dönemde 147,5 Milyon TL azalışla 1,29 Milyar TL düzeyinde oluşmuştur. Bu iki ana kalemde ortaya çıkan 2,18 Milyar TL'lik negatif etkinin yanı sıra, Brüt Kâr'dan gelen 4,02 Milyar TL'Lik negatiflikle birlikte şirketin Esas Faaliyet Kârı; geçen yıla göre 6,20 Milyar TL(yüzde 36,58) tutarında azalış göstermiş 10,75 Milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Amortisman giderlerinin dahil edilip, kur farkları ve tek seferlik diğer gelirlerin dahil edilmediği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 5,67 Milyar TL(yüzde 32,36) düzeyinde azalmış(-) ve cari dönem finansallarında 11,84 Milyar TL civarında yer bulmuştur. Bu gelişmeler üzerine şirketin Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Marjları; sırasıyla yüzde 10,54'den yüzde 6,29'a ve yüzde 10,89'dan yüzde 6,93'e gerilemiştir(-).

Esas Faaliyet Kârından Gelen Negatif Etki, Faaliyet Dışı Kısımdaki İyileşmeye Rağmen; Şirketin Net Kârını Baskılamıştır!

 Cari dönemde, şirketin Net Yatırım Faaliyet Gelirleri; ‘'Faiz ve Kur Farkı Gelirleri'' ile ‘'Maddi Duran Varlık Satış Kârı'' alt kalemlerindeki düşüşlerin etkisiyle, senelik bazda 388,3 Milyon TL gerileme göstermiştir. ‘'Borçlanma Faizleri'' ve ‘'Kredi Kur Farkı Gidewrleri'' alt kalemlerindeki artışların büyük oranda etkilediği Net Finansman Giderleri'nde ortaya çıkan 3,17 Milyar TL'lik artış da; Net Kâr rakamı açısından negatiflik içermektedir. Buna karşın, ‘VDF Servis', ‘Yüce Auto', ‘Doğuş Sigorta', ‘Doğuş Teknoloji' ve ‘TUVTURK Kuzey-Güney'den oluşan Özkaynak Yöntemiyle Değerlenen Yatırımları'nın Kâr/Zarar Paylarına ise; geçen yılki 1,44 Milyar TL'lik Zararın aksine 1,31 Milyar TL Kâr yazılmıştır. Yine, geçtiğimiz yıl 4,84 Milyar TL düzeyinde bulunan Vergi Giderleri'nin cari dönemde 2,21 Milyar TL tutarında gerçekleşmesi ve TMS 29 Enflasyon Muhasebesi uygulamasından kaynaklı olarak 2024/09 finansallarında yer alan 954,8 Milyon TL'lik Net Parasal Pozisyon Kaybı'nın 409,0 Milyon TL tutarında Net Parasal Pozisyon Kazancı'na evrilmesi de Net Kâr rakamı açısından destekleyici olmuştur.

 Sonuç olarak; faaliyet dışı kısımdaki pozitif ve negatif ana kalemleri mahsup ettiğimizde, 3,23 Milyar TL tutarında pozitif etki ortaya çıkmıştır. Buna rağmen, şirketin Esas Faaliyet Kârında ortaya çıkan 6,20 Milyar TL düzeyindeki negatif etki sonrasında; şirketin Net Kâr rakamı; geçen yılın aynı dönemine göre 2,90 Milyar TL azalmış ve 5,05 Milyar TL olmuştur. Böylece, şirketin Net Kâr Marjı da; yüzde 4,95'den yüzde 2,96'ya gerilemiştir(-).

Şirketin operasyonel gelişmelerini incelediğimizde;

• Yılın ilk 9 ayında, şirketin Grup Dışı Gelirlerinde;
 Otomotiv iş kolunda, senelik bazda 10,02 Milyar TL(3.Çeyrekteki senelik etki 7,74 Milyar TL) tutarında artış görülürken,
 Gayrimenkul iş kolunda ise, senelik bazda 66,2 Milyon TL(3.Çeyrekteki senelik etki 29,0 Milyon TL) düzeyinde artış gerçekleşmiştir.

• 2025/09 dönemindeki satış adedi; satışların yüzde 22,59'luk kısmını oluşturan Skoda markası hariç olmak üzere, geçen yılın aynı dönemine göre 11 bin 107(yüzde 11,51) adet artarak, 107 Bin 646 adet olmuştur. Skoda markası dahil bakıldığında toplam satışlar ise; önceki yıla göre yüzde 10,08 oranında(12 bin 732 adet) artışla 139 Bin 057 adet düzeyinde yer almıştır.

• Şirketin, segment bazında satışlarında; ‘Binek' araçlar yüzde 11 oranında senelik artış gösterirken, ‘Toptan Pazar' açısından artış oranı ise yüzde 10 olmuştur. Segmetler içerisinde ‘Lüks Segment'deki artış oranı yüzde 32 civarında olurken, bir diğer sınıflandırmada ise; ‘Hafif Ticari'satışlarında yüzde 4 artış ortaya çıkarken, ‘Ağır Ticari' satışlarında ise yüzde 9 civarında daralma ortaya çıkmıştır.

• Toptan satışların yüzde 39'u ‘Volkswagen Binek', yüzde 23'lük kısmı ‘Skoda', yüzde 13'lük kısmı ‘Audi', yüzde 12'lik kısmı ‘Volkswagen Ticari', yüzde 11'lik kısmı ‘Seat&Cupra'dan oluşurken, geri kalan yüzde 2'lik kısımda ise; ‘Scania', ‘Porsche' ve ‘Bentley&Lamborgini' markaları yer almaktadır.
• ‘Binek' araçlar, şirketin toptan pazarından yüzde 86 oranında güçlü pay alırken, bu araçların yüzde 15'lik kısmı ise ‘Lüks' segmentindedir. ‘Hafif Ticari' araçların toptan satışlardaki oranı yüzde 13, ‘Ağır Ticari' araçların payı ise sadece yüzde 1'dir.
• Skoda markası dahil, 2025/09 dönemi sonunda şirketin perakende pazar paylar; ‘Binek Araçlar'da yüzde 15,7(2024/09'da yüzde 15,5), ‘Hafif Ticari Araçlar'da yüzde 8,9(2024/09'da yüzde 9,0) ve ‘Binek+Hafif Ticari' toplamında yüzde 14,3(2024/09'da yüzde 14,2) olmuştur.

Şirketin, 2025 beklentilerişu şekildedir;

 Şirket, toplam otomotiv pazarı satışlarına ilişkin 1,1 Milyon adetlik beklenti içerisinde(2024'de gerçekleşen 1 Milyon 217 Bin adet).
 Şirketin, Skoda markası hariç olmak üzere kendi satışlarına ilişkin adet öngörüsü ise; 130 Bin adet üzerinde yer almakta(2024'te gerçekleşen 145 Bin 368 adet).
 Şirket ayrıca, 2025 yılında 5,7 Milyar TL tutarında yatırım harcaması planlıyor(2024'de gerçekleşen 4,4 Milyar TL

 Finansal Tahminler:

 Şirketin, 2025 yılı net satışlarında; yüzde 25 oranında(4.Çeyrek satış artışı öngörümüzle) artış bekliyoruz.2026 yılında ise; TCMB'nin gevşeme politikasının ivme kazanması ve senenin ikinci yarısında kredi kısıtlarında da gevşeme beklentimizle yüzde 40'lık daha güçlü hasılat büyümesi tahmin etmekteyiz. SMM Oranı'nda 2025 yılında görülen sıçramamın 2026 ve 2027 yıllarında kısmen iyileşeceğini ve faaliyet giderlerinin de kademeli olarak iyileşme içerisinde yer almasını öngörüyoruz.

 Değerleme:

 Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. 67,20 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, buna göre hisse başına hedef fiyatımızı; daha önce belirlediğimiz 279,84 TL seviyesinden 305,48 TL'ye revize ediyoruz. ‘'NÖTR'' olan tavsiyemizi de; yükselen yüzdesel getiri potansiyeli ile ‘'AL'' olarak belirliyoruz.

Son dakika önemli diyorsanız… Sadece çok özel haberler anında ve hızlıca telefonunuza, WhatsApp'a gelsin diyorsanız… 👉 Tıklayın ve kaydolun!