Şok Market SOKM Karını %99 Düşürdü
Şok Market SOKM Karını %99 Düşürdü. Perakende devinin karı 2023 yılı yıl sonunda 6 milyar Liradan fazla iken 2024 yılı yıl sonunda şirketin karı 61 milyon Lira oldu.
12 Mart 2025 Çarşamba 14:15
Şok Market SOKM Karını %99 Düşürdü.
Perakende devinin karı 2023 yılı yıl sonunda 6 milyar Liradan fazla iken 2024 yılı yıl sonunda şirketin karı 61 milyon Lira oldu.
Marbaş Menkul şirketin karlılığında yaşanan büyük düşüşü değerlendirdi.
Marbaş Menkul SOKM raporu
SOKM 4.çeyrek bilançosu yayımlandı;
• Satışlara çeyreklik olarak baktığımızda %6 daralmayla 50.5mlr TL olarak gerçekleştiğini ve piyasa beklentisi olan 51.1mlr TL'ye paralel geldiğini görmekteyiz. Yıllık olarak baktığımızda ise %4.7 büyümeyle 202.1mlr TL olarak gerçekleştiğini görmekteyiz.
• Şirketin mağaza büyümesi geçtiğimiz yıla göre %2.4 artarak 10.981 mağazaya ulaşmıştır , emsalleriyle kıyasladığımızda büyümenin görece düşük kaldığını görmekteyiz. Mağaza sayısındaki artışa baktığımızda 2021'den beri büyüme oranında daralma devam etmektedir. Satış büyümesine baktığımızda TMS29 etkisi hariç %68.3 perakende büyüme gözükürken SOKM %58.1 büyüme sağlamasını kısmi negatif değerlendiriyoruz.
• Günlük ortalama müşteri/mağaza rasyosunda geçtiğimiz yıla göre %0.3 daralmayla 337 kişi olduğunu görmekteyiz. Sepet tutarında ise enflasyon etkisiyle beraber %59.2 büyümeyle 133.1TL olarak gerçekleşmiştir. Şirket diğer perakendelerde olduğu gibi online alışveriş tarafında da büyüme hedefiyle devam etmektedir. CepteŞOK üye sayısında %31 artış satışlarda da %81'lük güçlü büyüme göstermesini pozitif değerlendiriyoruz.
• Karlılığa baktığımız zaman 4Ç24'de 1.76mlr TL FAVOK açıklayarak piyasa beklentisi olan 2mlr TL'nin %12 altında açıkladı , son çeyrekte 312m net kar beklentisi varken şirket 161.6m TL Net Zarar açıklamıştır. Son çeyrek karlılıkta hafif bir toparlanma görsek de negatif faaliyet karlılığıyla çalışmaya devam etmektedir. Son çeyrek net parasal pozisyon etkisinden kaynaklı pozitif etkinin azalması ve görece yüksek finansman giderleri net karı baskılayan unsurlar olmuştur. Beklentiye paralel satış , beklentinin altında karlılık rakamlarını negatif değerlendiriyoruz. Emsal perakende şirketlerine göre görece zayıf bir yıl geçiren şirket için önümüzdeki dönemin mağaza konseptinin yenilenmesi , mağaza içi algötür bakery-yemek faaliyetleri ve online mağazacılık odaklı verimlilikte artış teması üzerine kurulu olacağı bir yıl olmasını beklemekteyiz. Bu tema doğrultusunda ilerlenirken finansman ve şirket borçluluğundaki iyileşme çalışmalarını ve yatırımların karlılığa etkilerini takip edeceğiz. Şirket 2025 yılında %6 büyüme %2 favök marjı beklemektedir.