Teknoloji Şirketinden 12.320.000,00 TL Bütçeli Proje Hakkında Açıklama!

Teknoloji şirketinden 12.320.000,00 TL bütçeli proje hakkında açıklama yapıldı. Şirketin önemli açıklaması KAP'ta yayımlandı.

18 Temmuz 2025 Cuma 18:00

MİA TEKNOLOJİ A.Ş. (MİATK) tarafından önemli bir duyuru yapıldı. Şirketin duyurusu Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) üzerinden yayımlandı. Şirketin KAP bildirimi 18 Temmuz 2025 tarihinde paylaşıldı.

MİA TEKNOLOJİ VR Tabanlı Askeri ve Endüstriyel Teçhizat Kullanım Eğitimi Simülasyonu Projesi hakkında bilgilendirme yapıldı.

Buna göre; Gazi Üniversitesi Teknopark Yönetimi'nce 18 Temmuz 2025'te iletilen bildirimin ardından 1 Haziran 2025'in başlangıç tarihli olarak onaylandığı belirtildi. Projenin bütçesi 12.320.000,00 TL olarak açıklandı. Projenin 18 ay içerisinde tamamlanmasının öngörüldüğü aktarıldı.

Mia Teknoloji Resmi KAP Bildirimi

"VR Tabanlı Askeri ve Endüstriyel Teçhizat Kullanım Eğitimi Simülasyonu projesi,"

"Gazi Üniversitesi Teknopark Yönetimi tarafından 18.07.2025 tarihinde iletilen bildirim sonrasında 01.06.2025 başlangıç tarihli olarak onaylanmıştır. Proje bütçesi 12.320.000,00 TL olup, ilgili projenin 18 ay içerisinde tamamlanması beklenmektedir."

"Proje, savunma sanayi ve endüstriyel sektörlerde kullanılan yüksek maliyetli, karmaşık teknik teçhizatların kullanım eğitimlerinin sanal gerçeklik (VR) teknolojisi ile gerçekleştirilmesini amaçlamaktadır. Proje kapsamında geliştirilecek olan sistem, gerçek teçhizatların birebir dijital modelleriyle donatılmış, senaryo tabanlı, etkileşimli bir VR eğitim simülasyonudur."

"Eğitim sistemi, Unity oyun motoru ile geliştirilecek olup, Oculus Quest 3 gözlükleri ile entegre çalışan, bilgisayardan bağımsız (standalone) ve mobil bir yapıya sahip olacaktır. Bu yapı sayesinde sistem, sahada veya eğitim merkezlerinde kolayca kullanılabilecek, cihaz bağımsızlığı ile erişilebilirliği artıracaktır."

"Gerçek cihazlara erişimin kısıtlı olduğu bölgelerde uzman personel yetiştirmek amacıyla geliştirilecek simülasyonda, Blender yazılımı ile üç boyutlu modellemeler yapılacak, Substance Painter ile fiziksel olarak gerçekçi yüzey kaplamaları uygulanacaktır. XR Interaction Toolkit kullanılarak, inverse kinematics destekli el-kol hareketleri, haptik geri bildirim sistemleri ve kullanıcıyla doğal etkileşim kurabilen kontrol panelleri geliştirilecektir."

"Bu sayede, hem eğitim maliyetleri önemli ölçüde düşürülecek, hem de kullanıcılar kritik ekipmanlara fiziksel temas gerekmeden fonksiyonel bilgi ve beceri kazanabilecektir. Proje, savunma kurumları, endüstriyel üretim firmaları, teknik meslek okulları ve AR-GE merkezleri gibi geniş bir hedef kitleye hitap etmektedir."

"AR-GE projelerimizin geliştirilmesi ve artırılması konusundaki çalışmalarımız devam etmektedir. Kamuoyuna Saygıyla Sunarız."