TKNSA Toplantısı Değerlendirildi! Marbaş Menkul Değerler Duyurdu

Marbaş Menkul Değerler, Teknosa (TKNSA) tarafından düzenlenen toplantıya yönelik değerlendirmesini yatırımcıları ile paylaştı.

19 Mart 2025 Çarşamba 10:30

Aracı kurumlardan Marbaş Menkul Değerler, Teknosa (TKNSA) toplantı değerlendirmesini yatırımcıları ile paylaştı.

  • "2000'de Teknosa, Sabancı Holding bünyesinde kurulmuş olup 2012 yılından beri Borsa İstanbul'da işlem görmektedir. “Herkes İçin Teknoloji” mottosuyla şirket, müşterilerine her an, her yerde kolay erişim sağlayarak keyifli bir alışveriş deneyimi sunmayı hedeflemektedir."
  • "Ülkemizin önemli teknoloji perakendecilerinden birisi olan Teknosa “Yeni Neslin Teknosası” vizyonu ile faaliyetlerine devam etmekte olup dijital dönüşüm ve müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsemektedir."
  • "Diri kalan mağaza varlığıyla beraber gelişmiş ve gelişmeyi sürdüren bir online platform ve pazaryeri ile müşterilerine çok kanallı deneyim sunmaktadır."
  • "Tek faaliyet amacı ürün satışı yapmak olmamakla birlikte müşterilerin teknolojiye dahil tüm ihtiyaçlarını karşılamayı planlayan bir “fijital”(fiziksel dijital) perakendeci olarak dikkat çekmektedir."

Teknosa Geniş Ürün Yelpazesi ile Öne Çıkıyor

  • "Şirket, geniş bir ürün yelpazesi sunarak müşterilerinin farklı beklentilerini karşılamayı amaçlamaya devam etmektedir. Televizyon, ses sistemleri, beyaz eşya, küçük ev aletleri, bilgisayar, akıllı telefonlar ve aksesuarları gibi çeşitli kategorilerde ürünler sunmaktadır."
  • "Piyasa ürünleriyle beraber Preo, Tekno Hizmet, TeknoClub, Teknosa Cell ve İklimsa gibi kendi markaları ve hizmetleri ile de müşterilerine değer katmaktadır."
  • "Teknosa'nın pazaryeri platformu, 200 binin üzerinde ürün çeşidi ve 1050'yi aşkın satıcıyı bir araya getirerek, müşterilere daha da geniş bir seçenek sunabilmektedir."
  • "Müşteri deneyimini iyileştirici çalışmalar sürdürülmeye devam edilmektedir. Son zamanların gündemi ve geleceği şekillendirecek olan yapay zeka destekli çözümleri hayata geçirmektedir."
  • "Teknosa, dijital konseptlerle mağazalarını yenilemekte, online platformlarını geliştirmekte ve müşteri hizmetlerini yapay zeka destekli asistanlarla güçlendirmektedir."
  • "Müşteri sadakatini artırmak için TeknoClub gibi programlar sunmakta ve müşterilerine özel avantajlar sağlamaktadır."
  • "Şirket, özellikle güncel makroekonomik koşullar ve TMS 29 gelişmeleri ışığında finansal sürdürülebilirlik ve operasyonel verimliliğe dikkat çekmektedir."
  • "Güçlü operasyonel performans elde edinimi, etkin işletme sermaye yönetimi sağlamayı ve maliyet optimizasyonuna odaklanmayı kendine hedef koşmaktadır."
  • "Dijital dönüşüm yatırımları ve tedarik zinciri iyileştirmeleri ile de operasyonel verimliliğini artırmayı planlamaktadır."
  • "Şirketin çoklu kanal stratejisi, müşterilerin farklı ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun çözümler sunmayı mümkün kılmaktadır."

Türkiye'nin Teknoloji Pazarına Bakış

  • "Türkiye teknolojisi ürünleri pazarı, zincir mağazalar, geleneksel kanal, bilgisayar mağazaları, telekom bayileri ve teknoloji marketleri olmak üzere 5 ayrı satış kanalına sahiptir."
  • "2024 yılı 12 ay sonuçlarına bakıldığı zaman Teknosa'nın da içinde bulunduğu ve TSS olarak isimlendirilen teknoloji marketlerinin pazardaki payı %27'ye çıkmıştır."
  • "GfK tarafından gerçekleştirilen Teknoloji Perakende Panel Araştırmasına göre 2024 yılı sonunda tüketici elektroniği pazar büyüklüğü 950 milyar TL'dir. Önceki yıla oranla %0,6 reel büyüme göstermiştir."