Türkiye'nin Az Bilinen Dev Holdingi Borsanın Birçok Şirketini Çatısı Altında Topluyor

Türkiye'nin Az Bilinen Dev Holdingi Borsanın Birçok Şirketini Çatısı Altında Topluyor. Türkiye' de adı az bilinen Yıldız Holding, borsada birçok şirketi aynı çatı altında topluyor. Holding borsada işlem görmeyen ancak tüketici tarafından çok iyi bilinen birçok markanın da evsahipliğini yapıyor.

2 Aralık 2025 Salı 12:00

Türkiye'nin Az Bilinen Dev Holdingi Borsanın Birçok Şirketini Çatısı Altında Topluyor. Türkiye' de adı az bilinen Yıldız Holding, borsada birçok şirketi aynı çatı altında topluyor. Holding borsada işlem görmeyen ancak tüketici tarafından çok iyi bilinen birçok markanın da evsahipliğini yapıyor.

Borsada işlem gören Şok Marketler, Bizim Toptan, Ülker, Gözde Girişim, Penta Teknoloji ve Besler Gıda halka şirketlerini ve borsada olmayan ancak halk tarafından yakınen tanınan birçok markanın evsahipliğini yapan Yıldız Holding 3. çeyrek finansal tablolarını tanıtan bir toplantı düzenkedi.

Holdingin toplantısına katılan İntegral Yatırım holdingin finansal tablolarını ve holding bünyesinde blunan diğer şirketleri finansal olarak değerlendirdi.





İntegral Yatırım Yıldız Holding raporu

1944 yılında Bisküvi üretimiyle faaliyetlerine başlayan Yıldız Holding, bugün 300'den fazla marka, 45 adet fabrikayla 5 kıtada 4 milyar insan ve 120 ülkeye gıda-atıştırmalık ürünlerini ulaştırmaktadır. Şirketin iştiraklerinden Şok Marketler, Bizim Toptan, Ülker, Gözde Girişim, Penta Teknoloji ve Besler Gıda halka açık olarak faaliyet göstermektedir.

• Yıldız Holding, gıda ve perakende odaklı güçlü markalarıyla CEEMEA bölgesinin en büyük FMCG gruplarından biri olarak konumlanmakta ve Pladis ile Godiva üzerinden bisküvi, çikolata, kek ve premium çikolata kategorilerinde küresel büyümeyi sürdürmektedir.

• Godiva, Ülker ve McVitie's gibi global markalara yatırım yaparak; üretim, ihracat ve Ar-Ge merkezi olarak Türkiye'nin sunduğu avantajlardan yararlanmakta ve şirket kaynaklarını etkin kullanarak karlı büyümeyi önceliklendirmektedir.

• Grup genelinde operasyonel ve finansal sinerji yaratmayı hedefleyen Yıldız Holding, aktif portföy yönetimi ve gerçekleştirdiği M&A işlemleriyle son 15 yılda yaklaşık 13 milyar dolarlık değer yaratmıştır.

Gözde Girişim aracılığıyla potansiyeli yüksek işlere finansal getiriyi amaçlayan yatırımlar yapılırken, Gözde Tech üzerinden gelişen teknolojilere odaklanılarak geleceğin iş alanlarına stratejik adımlar atılmaktadır.

• Grup, yaklaşık 450 kısa vadeli krediyi tek bir sözleşme altında birleştirerek sendikasyon kredisi gerçekleştirmiş; 2018'de 8 yıl vadeyle yapılandırılan bu kredi anlaşması erken ödemelerle 2030'a uzatılırken, başlangıçtaki 5,3 milyar USD ana para bakiyesi 810 milyon USD seviyesine kadar düşürüldü ve böylece kredi yükünde %85 oranında azalma sağlanarak Net Borç / EBITDA çarpanı hedeflerle uyumlu şekilde 2x seviyesine gerilemiş oldu. Şok Marketler

Şok Marketler

2025 yılı 3. Çeyrekte 71 milyar TL ciro gerçekleştirdi. Böylelikle şirket %5'e yakın bir reel büyüme sergiledi.

• Şirket, 3Ç25 döneminde 3.1 milyar TL FAVÖK üretti böylelikle FAVÖK marjı %,4.4 olarak gerçekleşerek yükseliş eğilimini devam ettirdi. Brüt kar marjı bu iyileşmede oldukça etkili oldu.

• 9A25 döneminde şirketin yatırım harcamasının hasılata oranı %1.7 olarak gerçekleşti. Şirket yatırım harcamalarında daha temkinli hareket ediyor. Mağaza açılışları kapanışlarla netleştiğinde 76 olarak gerçekleşirken brüt olarak 2.0 mağazaların sayısı artış gösterdi. Yeni mağaza açılışlarında geçmiş dönemlerin altında bir performans sergilenmesi şirketin stratejisinden kaynaklanıyor.

• 2.0 mağazaların standart mağazalara kıyasla yaklaşık %50 daha büyük olması ve %10-20 bandında ürün çeşitliliğinin artması sayesinde trafiğin ve sepet büyüklüğü arttı. Ayrıca kategori yönetimi ve iyileşen tedarik zinciri brüt kar artışında etkili oldu.

• Şirketin nakit pozisyonu geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %41 yükselerek 11.5 miyar TL oldu. Şirket nakit döngüsünü geliştirdi. Tedarikçi ödemelerinde bir miktar artış gerçekleşti.

Sonuç olarak -14 gün seviyesinden -20 gün seviyesine ulaşıldı. Şirket mevcut faiz koşulları nedeniyle varlıklarını mağaza açılışlarından ziyade daha çok mevduatta değerlendirerek mevcut mağazalarını geliştirmeyi tercih ettiğini bildirdi.

• Like for like tarafında büyüme güçlü. 3. Çeyrek hem mevsimsellik hem de kaldıraç etkisiyle güçlü gerçekleşti. Şirket promosyon tarafının çok iyi yönetildiğini, 2.0mağazaların güçlenmeyi desteklediğini ve sadakat programıyla birlikte hem müşteri hem de ciro tarafının desteklenebileceğini ifade etti.

• Şirket yetkilileri 2026 yılında mağaza açılışlarında hızlanmayı planladıklarını belirtti. Yeterli sayıda dağıtım merkezine ulaşması ile yeni dağıtım merkezi açılış planlarının sınırlı olacağı belirtildi. 2026 yılı için öngörülerini ise gelecek dönemlerde açıklayacaklarını belirttiler.

• Dağıtım merkezleri şirketin verimliliğinin artırılmasında önemli bir rol oynadı. Böylelikle şirketin altyapı eksikliğinin giderildiği bir dönem geçirildi.

• 9A25 döneminde şirket 513 milyon TL zarar etti. Şirket yetkilileri son çeyrek ile birlikte yaşanan zararın telafi edilebileceğini belirtti.

• İste gelsin'i satın alan Şok Market, Şok ile İste gelsin'i birleştirerek mağazalarına koyamadığı gıda dışı ürünlerin satışını bu platform üzerinden gerçekleştiriyor. Hem tedarikçiden doğrudan sevkiyat hem de şok deposundan sevkiyatla satışlarını gerçekleştiriyor. Bu uygulamanın gelecek dönemde karlılığı desteklemesi bekleniyor.

Bizim Toptan

• Şirket, faaliyet giderleri optimizasyonun devam ettiğini belirtti. Bu durum FAVÖK'ün 3. çeyrek sonuçlarına olumlu yansıdı ve FAVÖK 3Ç25 döneminde 576,1 milyon TL'ye yükseldi.

• Enflasyon muhasebesi etkisiyle ciroda reel düşüş görülse de gider optimizasyonu sayesinde brüt karın pozitif etkilendiği belirtildi. Yılın ilk 9 ayında brüt kar %3 artışla 4,8 milyar TL oldu.

• Mağaza optimizasyonu devam ediyor. Bu kapsamda 3 mağaza kapatıldı, 2 mağazada renovasyon gerçekleştirildi. Dönem sonunda 73 ilde toplam 169 mağazaya ulaşıldı. Bu mağazalar içerisinde 1 yeni “Bizim Gross” mağazası açılarak toplam Gross mağaza sayısı 7'ye çıktı.

• Mağaza ağı gözden geçirilerek düşük performanslı 3 mağaza çeyrek içinde kapatıldı. Bu bağlamda verimlilik odaklı kapatılan mağaza sayısı yılın ilk 9 ayında 15'e yükseldi.

• Esnaf dostu SEÇ mağaza sayısı önceki çeyreğe göre nette 54 adet azaldı. Buna karşın bayi başına satışlar 3Ç25 döneminde, enflasyon muhasebesi hariç, bir önceki yıla göre %15 büyüme gösterdi.

• Yatırımların satışlara oranı, 9A24 döneminde geçen yıla göre %53,5 gerileyerek 147,4 seviyesinde gerçekleşti.

Gözde Girişim

29.2 milyar TL aktif büyüklüğü ve 28.2 Milyar TL net aktif değer ile birlikte Borsa İstanbul'da işlem gören en büyük girişim sermayesi yatırım ortaklığı olarak faaliyetlerine devam ediyor.

Şirket, Girişim Sermayesi Ortaklığı statüsü nedeniyle şirketin tüm kazançları kurumlar vergisinden muaftır. Bu durum yatırımcılara avantaj sağlamaktadır.

Şirket, Gözde Tech Ventures üzerinden geleceğin şirketlerine yatırım yapmayı sürdürüyor. Fintech, yapay zeka ve yazılım şirketlerine yatırım yaparak bu seneyi kapatmayı planlıyor.

Flo Mağazacılık

Türkiye'nin en büyük ayakkabı perakendecisi olan FLO yurt içi ve yurt dışında yaklaşık 812 tane mağazaya sahip. Hasılatta sürekli büyümesini devam ettiriyor. 20259A'da 44.8 milyar TL hasılat gerçekleştiren firma geçen sene aynı dönemde 38 milyar TL ciro elde etmişti. Şirket, marka ve ürün çeşitliliği açısından geniş bir yelpazeye sahip olması nedeniyle perakende alanında öne çıkmaya devam ediyor.

Polinas Plastik Sanayi ve Ticaret

Türkiye'nin en büyük esnek ambalaj üreticisidir. Üç kategori ürün gerçekleştirmekte ve tüketicilerle buluşturmaktadır. BEP Hologram markası güvenlik hologramları alanında, Sera markası ise mutfak ve gıda saklama ürünleri üreten bir şirkettir. Güçlü bir sermaye yapısına sahip olan Polinas, 3Ç2025 döneminde 6.6 milyar TL hasılata ulaştı geçen dönem bu rakam 5.5 milyar TL civarındaydı. Geçen sene 50 milyon euro değerinde bir yatırıma başladı 2026 yılının Mayıs-Haziran aylarında devreye alınması beklenen yatırım sayesinde kapasite artışı gerçekleşecektir. Gözde Girişim geçtiğimiz yıl Polinastan 496.8 milyon TL temettü geliri elde etmiştir.

Azmüsebat Çelik Sanayi ve Ticaret

Türkiye'de traş bıçağı alanında en önemli firmalardan birisi olan Azmüsebat kozmetik ürün alınında da ürün yelpazesini geliştirmektedir. Derby markası ile Türkiye'de %99 oranında bir marka biliniliğine sahip olan firma 125 binden fazla satış noktasına sahip olup 70'ten fazla ülkeye ihracar gerçekleştirmektedir. 20249A'da 1.1 milyar TL hasılat rakamına sahip olan şirket, 20259A döneminde 1.3 milyar TL hasılat elde etmiştir.

Makina Takım Endüstrisi

Halka açık şirketlerden birisi olan Makina Takım Türkiye'nin ilk ve en büyük kesici takım üreticisidir. Şirket 9A25 döneminde 736 milyon TL hasılat elde etmiştir. 30.000'den fazla ürün seçeneği olan şirketin yüksek hız çeliği gurubunda pazar lideri. Savunma, otomotiv, yapı malzemeleri ve bir çok farklı faaliyet alanlarında müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor.

Türkiye Finans Katılım Bankası

389,5 milyar TL aktif büyüklüğe sahip oaln Türkiye Finans, katılım bankacılığı alanında güçlü oyunculardan bir tanesi olarak faaliyetlerine devam ediyor. Şirketin sermaye 2024 yıl sonundan 9A25 döneminde sermaye yeterlilik rasyosu 3,45 puan zayıflayarak 16,60 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde 2,8 milyar TL net kar elde eden banka 260 şubesi ile hizmet vermeye devam etmektedir

Gözde Tech Ventures

Teknoloji girişimlerine yatırım platformu olarak faaliyetlerine devam eden şirket Global alanda faaliyetlerini sürdürüken 3-4 yıl kadar bir yatırım süresi hedefliyor. Yatırım başına büyüklük ise 500 milyon dolar ile 2 milyon dolar arasında değişim göstermektedir. Şirket, uzun vadeli yatırım büyüklüğünü, Gözde GSYO'nun toplam aktif büyüklüğünün %10'una ulaştırmayı hedefliyor. Gıda ve perakende teknolojileri başta olmak üzere e-ticaret, yazılım hizmetleri, finansal teknolojiler, yapay zeka gibi sektörler öncelikli yatırım yapılacak sektörler arasında yer alıyor.

Penta Teknoloji

• Şirket, cirosunun dolar bazında %11 büyüyerek yılın ilk 9 ayında 578 milyon $ olduğunu bildirdi. 3. çeyrekte ise yıllık bazda %14 artışla 203 milyon $ seviyesinde gerçekleşti.

• Şirket, kanallar arasında dengeli bir satış karması oluşturmayı ve sektör ortalamasının üzerinde bir karlılık elde etmeyi hedeflediklerini belirtti.

• Bireysel tüketicilerin IT ürünlerine olan talebi, Gaming ve Aksesuar kategorilerinde güçlü bir görünüm yarattı ve bu durum perakende tarafındaki büyümeyi destekledi.

• 3Ç25 döneminde satışların %41,4'ü PC ürünlerinden geldi. Bu yıl PC ve PC bileşenlerinde dikkat çekici bir büyüme görüldü. PC bileşenleri satışlar içinde %18 pay alırken; Çevre Bilimleri ve Aksesuarlar %19,4, Sunucu-Depolama-Ağ Ürünleri %8,4, Yazılım kategorisi ise %9,2 paya sahip oldu. • Bu dönemde satışların %42,9'u perakende kanalından gerçekleşti. Geçen yıl bu oran %35 seviyesindeydi. Öte yandan satışların %21,5'i Pazar Yeri, %19,5'i Katma Değerli Satıcı, %8,9'u Bayi ve %7,2'si Alt Dağıtıcı ile diğer kanallardan geldi.

• Eylül ayının satış performansı açısından çok güçlü geçtiği belirtildi. Genelde yaz aylarının zayıf geçmesinden dolayı bu yılda bu etkinin görüldüğü ifade edildi. Ayrıca yılın son çeyreğinde okula dönüş etkisiyle satış performansının güçlendiği vurgulandı.

• Yıl sonunda satışların tahsilata dönmesi nedeniyle ocak ayının finansal açıdan en güçlü dönem olduğu belirtilirken, bu yılın 3. çeyrek performansının geçen yılın son çeyrek performansına yaklaştığı ifade edildi.

• Net işletme sermayesinde nakit çevrim gününde geçen yıla göre iyileşme görüldü. Stok seviyesi büyük ölçüde aynı kalırken, EBITDA'daki düşüş nedeniyle aşağı yönlü bir trend oluştu. Net işletme sermayesinin satışlara oranı ise %13,5–14 aralığında seyrediyor.

• Yılın ikinci ve üçüncü çeyreklerinin stok yatırımlarının yoğunlaştığı dönemler olduğu, bu nedenle net borç seviyesinin yükseldiği belirtildi. 9A25 dönemi sonunda net borç 19,6 milyon USD oldu.

Ülker

• Şirketin 9A25 döneminde Türkiye'de ciro büyümesi %5'e FAVÖK büyümesi %8'e yükseldi. İhracat %19 büyürken FAVÖK -%8 daraldı. Kuzey Afrika'da %29.5 , Orta Asya'da %11.5 ve Ortadoğu'da %5.9 ciro büyümesi gerçekleşti.

• Şirket, inovasyona verdiği önemi vurgulayarak geçen sene dubai çikolatasıyla birlikte yakaladığı ivmeyi bu yıl çıkardığı İstanbul adlı çikolata ürünüyle devam ettirmeyi hedefliyor.

• Şirketin gelirlerinin %71'i Türkiye'den %29'u ise uluslararası gelirlerden oluşmaktadır. Uluslararası payın %29 olması şirkete doğal bir hedge sağlamaktadır.

• Şirket, Türkiye'de bisküvi ve çikolata ürünlerinde %34 pay ile pazar lideri konumunda yer alırken kek ürünlerinde lider konumda olmasa da güçlü bir ikinci oyuncu konumunda. Uluslararası piyasalar içinde güçlü pazar payları dikkat çekiyor.

• 3Ç25'te bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,7 tonaj bazında hacim artarken, hasılat %4,8 artış göstererek 24.255 milyon TL olarak gerçekleşti. Satışlardaki sınırlı artışa rağmen brüt kar %13 artış göstererek 7.430 milyon TL oldu.

• Şirketin genel yönetim giderlerinde 3Ç25 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre iyileşme yaşandı. Pazarlama giderlerinde artış ise sınırlı seviyede yükseldi. Bu durum faaliyet karlılığını destekledi.

• Şirket, Ekim-Kasım aylarında önemli bir refinansman gerçekleştirdi. Nisan 2023 tarihinde gerçekleştirdiği refinansman sözleşmesi 2026 Nisan tarihinde sona erecekti fakat şirket daha erken refinanse etmeyi tercih etti. Yapılan finansmanda vade 5 yıl olarak belirlendi.

• Net İşletme Sermaye ihtiyacınında sezonsal bir yükseliş olduğu belirtilerek gelecek dönemlerde daha normalize olacağı belirtildi.

• Şirketin 2025 yıl sonu ciro büyümesi hedefi %3 (+,- 1), FAVÖK Marjı hedefi %17.5 (+,- %0.5) olarak paylaşıldı.

Besler Gıda

• Geçen yıl yazdığımız analist toplantı notunda Kerevitaş yer alıyordu. Şirket, Mayıs 2025'ten sonra gıda sektöründeki odağını değiştirmesiyle birlikte adını Besler olarak değiştirdi.

• Şirket, dondurulmuş gıdanın geleceğin ana kategorisi olmaya devam edeceğini öngörüyor. Özellikle pandemi döneminden sonra hız kazanan, tüketicilerin güvenilir paketli gıdaya ve sağlıklı/besleyici gıdalara olan talebin devam ettiği vurgulanıyor. Dondurulmuş gıdanın hane penetrasyonu, 2019'daki %72 seviyesinden günümüzde %85'in üzerine çıkmıştır. Türkiye'de kişi başı dondurulmuş gıda tüketimi, 2019'da yaklaşık 2 kg iken, bu yıl 4 kat artarak 8 kg seviyesine ulaşmıştır.

• 2025 yılında geçen yıla göre %15,5'lik tonaj büyümesiyle pazar 266 bin ton seviyesine geldi. Aynı dönemde %65'lik ciro büyümesiyle pazar büyüklüğü 38,7 milyar TL seviyesine ulaştı. Şirket 2026 yılında pazarın hem tonajda hem de ciro bazında büyümeye devam edeceğini öngörüyor.

• Şirket, tüketicinin dondurulmuş gıdaya olan güven ve talebini artırmak amacıyla kategoriye yoğun yatırım yaptığını belirtmiştir. Bu yıl markaya yapılan yatırımlarla tüketicinin dondurulmuş gıdaya yönlendirilmesi hedeflenmekte olup, yürütülen reklam kampanyaları bu ilginin artmasında önemli rol oynamaktadır. Özellikle "Dolapta Ne Var" tanıtım kampanyası sayesinde Superfresh markasının hane penetrasyonu 3 puan yukarı taşınmıştır. Superfresh, tüm odak kategorilerinde markalı lider konumunu korumaktadır. Bu pazar liderliğinin korunmasının temel nedeni ise, dondurulmuş gıdanın Superfresh markasıyla özdeşleşmiş olması ve markanın yüzde yüz bilinirliğe sahip olmasıdır.

• Sektör yeni ürünlere çok açık ve bununla büyüyor. Şirkette her yıl AR-GE merkezlerinde inovatif ürünler çıkarıyor. Rekabet üstünlüğü açısından önem verilen bir konu olduğu vurgulanıyor.

Sperfresh, stratejik hedef olarak her sene çıkarılan inovatif ürünlerin cirodaki payının en az %10 olmasına odaklanıyor. Bu yıl içinde çıkarılan yaklaşık 20 üründen toplam ağırlıklı olarak 287 milyon TL ciro elde edildiği ve %15'in üzerinde markalı perakende cirosunu bu şekilde oluşturduğu vurgulandı.

• Şirket aç ye kısımda ton balığı ve hazır yemek kısmında lazanyayla yeni bir kategoriye giriş yapmış oldu. 2026 yılında da farklı kategorileriyle büyüme hedefi devam ediyor.

• Yağ iş birliği ise daha stabil giden pazar konumunda olmaya devam ediyor. Paket ve kase kategorisiyle pazar lideri olmaya devam ediyor. %63 ile kase pazarında %70 ile pazar lideri toplamda %67 olarak güçlü liderliğini sürdürüyor. Yağ tarafında da yeni kategoriye girildi. Sürme kategorisine girerek pazarda ilk denemeler yapıldı. 2026 yılında da yeni kategorilere girme hedefi korunuyor.

• İhracat tarafında ONA markasıyla Gürcistan ve Irak'taki pazar liderliğini korumaya devam ediyor.

• Şirket son çeyreğin üçüncü çeyrekten daha iyi olmasını beklediğini belirtti.

• Şirket 1. ve 3. çeyrekleri pozitif net karla kapattıklarını ancak 2. çeyrekte negatif net kar olduğunu ve bunun net döviz pozisyon açığının ikinci çeyrekte hissedilmesinden kaynaklandığı belirtildi. Artan Euro kurunun etkisiyle kur farkından kaynaklı baskı olduğu belirtildi. Şirket döviz açık pozisyonunu küçülterek bu tarafta aksiyon aldığını belirtti.

Son dakika önemli diyorsanız… Sadece çok özel haberler anında ve hızlıca telefonunuza, WhatsApp'a gelsin diyorsanız… 👉 Tıklayın ve kaydolun!