DOLAR 17,9673 0.01%
EURO 18,2614 0%
ALTIN 1.028,480,09
BITCOIN 432195-2,93%
İstanbul
24°

AÇIK

KALAN SÜRE

dev hissede kan kaybı devam ediyor! kayıp %20’yi aştı!

Dev hissede kan kaybı devam ediyor! Kayıp %20’yi aştı!

ABONE OL
09/06/2022 16:28
dev hissede kan kaybı devam ediyor! kayıp %20’yi aştı!
1

BEĞENDİM

ABONE OL

Dev hissede kan kaybı devam ediyor! Kayıp %20’yi aştı! Hafta başında Fiat tarafından Doblo üretiminin 2023 yılından itibaren İspanya’da yapılacağı haberi gelen Tofaş #TOASO hisselerinde kan kaybı devam ediyor. Kayıp oranı %20’yi aştı!

Dev hissede kan kaybı devam ediyor! Kayıp %20’yi aştı! Dev hissede 78 TL seviyesinden 63 TL’ye gelerek pay başına 15 TL eridi!

Tofaş Oto #TOASO hissedeki kayıp pazartesi günü başladı. Fiatın Doblo kararı sonrası hisse bir anda ani düşüş gösterdi.

dev hissede kan kaybı

Haftaya 80 TL sınırında başlayan Tofaş Oto hisseleri sonrasında gelen sert satış dalgası ile birlikte 63 TL bandına kadar geri çekildi. Hissedeki geri çekilme nereye kadar devam edeceği ise yatırımcılar tarafından merak ediliyor.

Konuya ilişkin Koç Holding kaynaklarından herhangi bir açıklama yapılmazken ilerleyen süreçte yeni tedbirlerin ve yeni üretim hattı planlamalarının yapılacağı piyasa kulislerinde dile getirilmeye başladı.

Fiat ne karar almıştı?

22 yıldır Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen Fiat Doblo’dan üzen haber geldi. Hafif ticari aracın yeni neslinde İspanya’nın Galiçya bölgesindeki Vigo fabrikasında üretileceği açıklandı. 2021’de FCA ile PSA’nın birleşerek Stellantis’i kurmasının ardından, Tofaş’ın Bursa fabrikasında birden çok modelini üreten Fiat da Stellantis cephesine geçmişti. Stellantis’in bu kararı ile, grup bünyesindeki Fiat, Peugeot, Opel ve Citroen’in hafif ticari modelleri aynı platformda üretilmiş olacak. 2000 yılından beri 2 milyondan fazla Doblo üreten Tofaş, geçtiğimiz yıl toplam üretiminin yüzde 35’ine yakınını Doblo’ya ayırmıştı.

Bursa’daki Tofaş fabrikalarında üretilen hafif ticari model Fiat Doblo’nun üretimi, İspanya’ya kaydırıldı.

Tofaş’tan Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, yeni Fiat Doblo’nun Stellantis’in İspanya’nın Galiçya bölgesindeki Vigo fabrikasında üretileceği aktarıldı.

Açıklamada, “2022 yılı sonuna kadar TOFAŞ fabrikasında devam edeceği açıklanan mevcut Fiat Doblo modelinin üretiminin ihracat pazarlarından gelen talep doğrultusunda Türkiye, Kuzey Amerika, Kanada, Orta Doğu ve Afrika için 2023 yıl sonuna kadar uzatılması dahil, Tofaş fabrikasında üretilecek yeni ürünler konusundaki çalışmalar ve değerlendirmeler devam etmekte olup, kesinleşen önemli bilgiler kamuoyu ile paylaşılacaktır” denildi.

dev hissede kan kaybı

Stellantis’in bu kararı ile, grup bünyesindeki Fiat, Peugeot, Opel ve Citroen’in hafif ticari modelleri aynı platformda üretilmiş olacak. Toyota’nın hafif ticari modeli de bir süredir Stellantis ortaklığında üretiliyor.

Stellantis bünyesinde Ferrari, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram ve Vauxhall gibi markalar faaliyet gösteriyor.

Doblo’yu İspanya’ya kaptıran Tofaş’ın fabrikasında önemli bir kapasite boşluğu doğacağı aşikar. Stellantis’in önümüzdeki dönemde şirkete nasıl bir sorumluluk vereceği şimdilik belirsizliğini korurken, Avrupa’da Tipo, Kuzey Amerika’da ise Dodge Neon ismiyle satılan Egea’nın yeni nesli ile birlikte, Tofaş’ın üretim rakamlarının da artma ihtimali bulunuyor.

Ortak platformda araç üreterek rekabet avantajı sağlamayı hedefleyen Stellantis, nasıl Doblo’yu bu hedef doğrultusunda Tofaş’tan alıp Peugeot, Opel ve Citroen ile aynı teknolojik altyapıya geçirdiyse, grup markalarının Egea aynı segmentteki otomobillerinin de önümüzdeki yıllarda benzer kaderi paylaşacağı söylenebilir.

dev hissede kan kaybı

Böyle bir durumda, Tofaş’ın Ar-Ge birikimi ve Avrupa’ya kıyasla üretimdeki maliyet avantajı, Stellantis’in Bursa’da Doblo’dan doğacak boşluğu daha verimli kullanmasına yol açabilir.

Ayrıca, Fiat’ın Doblo’dan daha küçük ölçekli hafif ticari modeli Fiorino’nun da 2007 yılından beri Tofaş fabrikasında üretildiğini hatırlatalım.,

Tofaş, Fiorino ile birlikte ‘minicargo’ adı verilen bir proje kapsamında, Peugeot-Citroen için de araç üretiyordu. Bu projenin önümüzdeki yıllarda değişen tüketici beklentileri doğrultusunda revize edilme ihtimali bulunuyor.

dev hissede kan kaybı

Bizleri twitter üzerinden takip ederek özel haberlere ilk siz ulaşabilirsiniz. Telegram kanalımıza üye olup anında şirket haberlerine ulaşabilirsiniz=> https://t.me/paraajansi – https://paraajansi.com.tr/

  • TOFAŞ

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP