Aracı Kurum TOASO Hissesine Hedef Fiyat Açıkladı! "TUT" Önerisi Verdi!

Deniz Yatırım, 21.04.2025 tarihinde TOASO hissesi için hedef fiyat açıkladı. Detaylar haberin devamında...

21 Nisan 2025 Pazartesi 13:30

Deniz Yatırım, 21 Nisan 2025 tarihinde TOASO hissesi için hedef fiyat açıkladı.

Detaylar

Hisse için hedef fiyat 220.00 TL olarak açıklandı.

Yatırımcılara "TUT" tavsiyesi verildi

Tofaş (TOASO TI) - Bilgi Notu

"Tofaş, 1 Mart 2023 tarihli KAP açıklamasında, Stellantis ile ticari faaliyetler, Stellantis Otomotiv pazarlama paylarının devralınması ve Stellantis Grubu ile Koç Topluluğu arasındaki ortaklığa ilişkin gelişmeleri içeren bilgilendirme yayımlamıştı. Biz de ilk olarak 3 Mart tarihinde paylaştığımız Bilgi Notu'nda bu gelişmelerin olası etkilerini incelemiştik. Söz konusu KAP bildiriminin 2 yıl sonrasında, 18 Nisan 2025 tarihinde, Rekabet Kurulu'nun Tofaş/Stellantis devralma işlemine yatırım ve dağıtım taahhütleri kapsamında onay verildiğini gördük. Bu doğrultuda, güncel veriler ışığında, birleşmenin etkilerini ve taahhütleri tekrar incelemek isteriz:"

"2024 yılı Ekim ayında tarafların sundukları ilk taahhüt paketi Rekabet Kurulu tarafından yeterli görülmeyerek reddedilmişti. 18 Nisan 2024 tarihinde Rekabet Kurulu, tarafların sunduğu ikinci taahhüt paketini kabul ederek Tofaş/Stellantis işlemine izin verdi. Bu kapsamda Şirket:"
  • "Stellantis markaları (Fiat, Opel, Citroën ve Peugeot) için 2027 yılında ihracata yönelik demonte araçlar da dâhil olmak üzere yıllık 150.000 adet üretim kapasitesine sahip olacak ve tarafların karşılıklı anlaşmasına tâbi olmak üzere, belirli bir kısmı MEA (Orta Doğu ve Afrika) ülkelerine ihraç edilmesi öngörülen yeni bir hafif araç modelinin 2026 yılının üçüncü çeyreğinden itibaren Şirket tarafından Türkiye'de çoklu enerji platformunda üretilmesine ilişkin yatırım yapılacağını, böylece 2027 itibarıyla devam eden diğer projelerle birlikte Şirket'in ihracat üretim kapasitesinin 200.000 - 220.000 adede ulaşacağını ve,"
  • "Koç Topluluğu şirketlerinden Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. yönetim kurulunda Koç Ailesi mensuplarından bir üye bulunduğu sürece Şirket yönetim kurulunda Koç Ailesi mensubu üye bulunmayacağını, her iki şirkette yönetim kurulu üyelerinin farklı kişilerden oluşacağını ve işlemin kapanışını takiben 30 iş günü içerisinde yönetim kurulu yapısının söz konusu taahhüde uygun şekilde teşekkül ettirilmesini sağlayacağını taahhüt etmiştir"
"Şirket, söz konusu taahhütler kapsamında, Stellantis Grubu ile Şirket arasında yapılan görüşmeleri takiben, Şirket'in yönetim kurulunca yeni hafif araç projesi için 256 milyon euro tutara kadar yatırım yapılmasına karar verilmiş olup, Stellantis Grubu ile üretim adetleri, pazar öngörüleri, model içerikleri dahil tüm proje detaylarının ve koşullarının belirlenmesine yönelik sözleşme görüşmeleri devam ettiğini açıklamıştır. İlgili markaların Türkiye'deki distribütörlüğünün yürütülmesine ve diğer ticari faaliyetlere yönelik anlaşmaların imzalanması başta olmak üzere, pay devir işleminin gerçekleştirilmesine yönelik diğer ön koşulların mümkün olan en kısa sürede tamamlanmasının hedeflenmekte olduğu bilgisine yer verilmiştir."

"Birleşme sürecine dair, hatırlatmak gerekirse, 2024'ün ilk yarısında PSA birleşmesinin tamamlanamaması ve sürecin beklentilerimizden uzun sürmesi nedeniyle temkinli bir yaklaşım benimseyerek PSA birleşmesini 2024 modelimizden çıkarmıştık. Sürecin devamında, Rekabet Kurulu'nun devralmaya ilişkin verilen taahhütleri yeterli bulmadığına dair haberler doğrultusunda, 9A24 finansal sonuçlarının ardından yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda birleşmeyi 2025'in ikinci yarısına ertelemiş, satış adedi beklentimizi ise 78 bin adet olarak güncellemiştik. Bu beklentimizi, 2024 yıl sonu finansalları sonrası yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda da koruduğumuzu belirtmiştik. Rekabet Kurulu'nun onayını takiben birleşme işlemlerinin tamamlanması ve satışların finansallara yansımasının en erken Mayıs-Haziran 2025'te gerçekleşeceğini varsaysak dahi, bu durum, modelimizde kayda değer bir değişiklik yaratmadığından beklentilerimizde henüz herhangi bir değişikliğe gitmiyoruz."
  • "Stellantis birleşmesi kapsamında Şirket'in pazar payı 2023'te %34 seviyesindeyken, son verilere göre bu oran %25,8'e gerilemiştir. Detaylara bakıldığında, ODMD verilerine göre, 2023'te birleşme sonrası Tofaş'ın pazar payı potansiyeli otomobil segmentinde %31, hafif ticari araç segmentinde %44,8 ve toplam pazarda %34 iken; 2024'te bu oranlar sırasıyla %24,1, %41,3 ve %27,7 olarak gerçekleşmiştir. Yine mevcut araç satışları, Ocak-Mart 2025 döneminde ise Tofaş'ın pazar payı potansiyelinin otomobil segmentinde %21,6'ya, hafif ticari araç segmentinde %43,7'ye ve toplam pazarda %25,8'e gerilediğini göstermektedir. Pazar payındaki yıldan yıla düşüşte, her iki grubun satışlarındaki azalma etkili olmuştur. (Raporun sonunda, FCA ve PSA gruplarına ait modellerin 2023, 2024 ve Ocak-Mart 2025 dönemlerine ilişkin ODMD satış verileri paylaşılmıştır)"
"KAP bildirimi ile Şirket'in 2026 ve sonrasında yeni bir yatırım hikayesi oluşmaktadır. 2026 yılının üçüncü çeyreğinden itibaren Şirket tarafından Türkiye'de çoklu enerji platformunda üretilmesine ilişkin yatırım yapılacağı, böylece 2027 itibarıyla devam eden diğer projelerle birlikte Şirket'in ihracat üretim kapasitesinin 200.000-220.000 adede ulaşacağı taahhüdü verilmiştir. Bu noktada yine KAP bildirimi içinde yer alan “Stellantis Grubu ile üretim adetleri, pazar öngörüleri, model içerikleri dahil tüm proje detaylarının ve koşullarının belirlenmesine yönelik sözleşme görüşmeleri devam etmekte” ibaresinden sürecin ve modellerin henüz tam olarak belirli olmadığını anlıyoruz. Yeni yatırım hikayesi, modelimiz için yukarı yönlü risk oluşturmakla beraber, Şirket ile kapsamlı bir toplantı yapmadan şu aşamada güncelleme yapmanın doğru olmadığını düşünüyoruz. Yakın zaman içerisinde açıklanacak olan 1Ç25 finansallarını takiben TOFAŞ yönetiminin düzenleyeceği telekonferans, bizler ve yatırımcılar açısından sürece dair olası yönlendirmeleri de içerebilir. Bu nedenle şu aşamada yukarı yönlü riskler olduğunu bilmekle birlikte, bekle-gör modunu olan biteni doğru şekilde anlayabilmek adına çok daha sağlıklı buluyoruz. Bunun yanı sıra, Şirket, 2025'te Fiat markasının üretiminin sona ermesi doğrultusunda yeni model çalışmaları ve K0 yatırımlarına odaklanmış durumdaydı. Bir süredir sektörden negatif ayrışan Şirket'in artan rekabet ortamına ek olarak finansman maliyetinin yüksek seyrettiği bu dönemde finansallarının ve pazar dinamiklerini yakından takip etmenin önemli olduğunu düşünüyor ve inanıyoruz. Nette, Tofaş için 12-aylık hedef fiyatımız 220,00 TL ve önerimiz TUT yönündedir."