Aracı Kurum TOASO Hissesine Hedef Fiyat Açıkladı! "TUT" Önerisi Verdi!
Deniz Yatırım, 21.04.2025 tarihinde TOASO hissesi için hedef fiyat açıkladı. Detaylar haberin devamında...
21 Nisan 2025 Pazartesi 13:30
Deniz Yatırım, 21 Nisan 2025 tarihinde TOASO hissesi için hedef fiyat açıkladı.
Yatırımcılara "TUT" tavsiyesi verildi
"2024 yılı Ekim ayında tarafların sundukları ilk taahhüt paketi Rekabet Kurulu tarafından yeterli görülmeyerek reddedilmişti. 18 Nisan 2024 tarihinde Rekabet Kurulu, tarafların sunduğu ikinci taahhüt paketini kabul ederek Tofaş/Stellantis işlemine izin verdi. Bu kapsamda Şirket:"
"Birleşme sürecine dair, hatırlatmak gerekirse, 2024'ün ilk yarısında PSA birleşmesinin tamamlanamaması ve sürecin beklentilerimizden uzun sürmesi nedeniyle temkinli bir yaklaşım benimseyerek PSA birleşmesini 2024 modelimizden çıkarmıştık. Sürecin devamında, Rekabet Kurulu'nun devralmaya ilişkin verilen taahhütleri yeterli bulmadığına dair haberler doğrultusunda, 9A24 finansal sonuçlarının ardından yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda birleşmeyi 2025'in ikinci yarısına ertelemiş, satış adedi beklentimizi ise 78 bin adet olarak güncellemiştik. Bu beklentimizi, 2024 yıl sonu finansalları sonrası yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda da koruduğumuzu belirtmiştik. Rekabet Kurulu'nun onayını takiben birleşme işlemlerinin tamamlanması ve satışların finansallara yansımasının en erken Mayıs-Haziran 2025'te gerçekleşeceğini varsaysak dahi, bu durum, modelimizde kayda değer bir değişiklik yaratmadığından beklentilerimizde henüz herhangi bir değişikliğe gitmiyoruz."
Detaylar
Hisse için hedef fiyat 220.00 TL olarak açıklandı.Yatırımcılara "TUT" tavsiyesi verildi
Tofaş (TOASO TI) - Bilgi Notu
"Tofaş, 1 Mart 2023 tarihli KAP açıklamasında, Stellantis ile ticari faaliyetler, Stellantis Otomotiv pazarlama paylarının devralınması ve Stellantis Grubu ile Koç Topluluğu arasındaki ortaklığa ilişkin gelişmeleri içeren bilgilendirme yayımlamıştı. Biz de ilk olarak 3 Mart tarihinde paylaştığımız Bilgi Notu'nda bu gelişmelerin olası etkilerini incelemiştik. Söz konusu KAP bildiriminin 2 yıl sonrasında, 18 Nisan 2025 tarihinde, Rekabet Kurulu'nun Tofaş/Stellantis devralma işlemine yatırım ve dağıtım taahhütleri kapsamında onay verildiğini gördük. Bu doğrultuda, güncel veriler ışığında, birleşmenin etkilerini ve taahhütleri tekrar incelemek isteriz:""2024 yılı Ekim ayında tarafların sundukları ilk taahhüt paketi Rekabet Kurulu tarafından yeterli görülmeyerek reddedilmişti. 18 Nisan 2024 tarihinde Rekabet Kurulu, tarafların sunduğu ikinci taahhüt paketini kabul ederek Tofaş/Stellantis işlemine izin verdi. Bu kapsamda Şirket:"
- "Stellantis markaları (Fiat, Opel, Citroën ve Peugeot) için 2027 yılında ihracata yönelik demonte araçlar da dâhil olmak üzere yıllık 150.000 adet üretim kapasitesine sahip olacak ve tarafların karşılıklı anlaşmasına tâbi olmak üzere, belirli bir kısmı MEA (Orta Doğu ve Afrika) ülkelerine ihraç edilmesi öngörülen yeni bir hafif araç modelinin 2026 yılının üçüncü çeyreğinden itibaren Şirket tarafından Türkiye'de çoklu enerji platformunda üretilmesine ilişkin yatırım yapılacağını, böylece 2027 itibarıyla devam eden diğer projelerle birlikte Şirket'in ihracat üretim kapasitesinin 200.000 - 220.000 adede ulaşacağını ve,"
- "Koç Topluluğu şirketlerinden Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. yönetim kurulunda Koç Ailesi mensuplarından bir üye bulunduğu sürece Şirket yönetim kurulunda Koç Ailesi mensubu üye bulunmayacağını, her iki şirkette yönetim kurulu üyelerinin farklı kişilerden oluşacağını ve işlemin kapanışını takiben 30 iş günü içerisinde yönetim kurulu yapısının söz konusu taahhüde uygun şekilde teşekkül ettirilmesini sağlayacağını taahhüt etmiştir"
"Birleşme sürecine dair, hatırlatmak gerekirse, 2024'ün ilk yarısında PSA birleşmesinin tamamlanamaması ve sürecin beklentilerimizden uzun sürmesi nedeniyle temkinli bir yaklaşım benimseyerek PSA birleşmesini 2024 modelimizden çıkarmıştık. Sürecin devamında, Rekabet Kurulu'nun devralmaya ilişkin verilen taahhütleri yeterli bulmadığına dair haberler doğrultusunda, 9A24 finansal sonuçlarının ardından yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda birleşmeyi 2025'in ikinci yarısına ertelemiş, satış adedi beklentimizi ise 78 bin adet olarak güncellemiştik. Bu beklentimizi, 2024 yıl sonu finansalları sonrası yayımladığımız Telekonferans ve Güncelleme Notu'nda da koruduğumuzu belirtmiştik. Rekabet Kurulu'nun onayını takiben birleşme işlemlerinin tamamlanması ve satışların finansallara yansımasının en erken Mayıs-Haziran 2025'te gerçekleşeceğini varsaysak dahi, bu durum, modelimizde kayda değer bir değişiklik yaratmadığından beklentilerimizde henüz herhangi bir değişikliğe gitmiyoruz."
- "Stellantis birleşmesi kapsamında Şirket'in pazar payı 2023'te %34 seviyesindeyken, son verilere göre bu oran %25,8'e gerilemiştir. Detaylara bakıldığında, ODMD verilerine göre, 2023'te birleşme sonrası Tofaş'ın pazar payı potansiyeli otomobil segmentinde %31, hafif ticari araç segmentinde %44,8 ve toplam pazarda %34 iken; 2024'te bu oranlar sırasıyla %24,1, %41,3 ve %27,7 olarak gerçekleşmiştir. Yine mevcut araç satışları, Ocak-Mart 2025 döneminde ise Tofaş'ın pazar payı potansiyelinin otomobil segmentinde %21,6'ya, hafif ticari araç segmentinde %43,7'ye ve toplam pazarda %25,8'e gerilediğini göstermektedir. Pazar payındaki yıldan yıla düşüşte, her iki grubun satışlarındaki azalma etkili olmuştur. (Raporun sonunda, FCA ve PSA gruplarına ait modellerin 2023, 2024 ve Ocak-Mart 2025 dönemlerine ilişkin ODMD satış verileri paylaşılmıştır)"