AT&T medyada Discovery ile birleşiyor, Netflix’e rakip geliyor
WarnerMedia varlıklarıyla reality TV devi Discovery birleşiyor. Yeni şirkette HBO’dan Animal Planet’e birçok kanal olacak
Son üç yıl içinde medya iş koluna 85 milyar dolar yatırım yapan AT&T Inc. bu iş kolunu şirket bünyesinden ayırıp Discovery Inc. ile 43 milyar dolarlık satın alma için anlaşmaya vardı.
Reality TV devi Discovery ile AT&T’nin geniş medya varlıklarının birleştirilmesi Netflix Inc. ve Walt Disney Co.’ya ciddi bir rakip yaratabilir.
Anlaşmanın gerçekleşmesi AT&T’nin son yıllarda medya ve telekomünikasyon varlıklarını aynı çatıda toplama stratejisinin de değiştiğine işaret edecek. AT&T birçok medya varlığını 2018’de tamamlanan Time Warner Inc. satın almasıyla elde etmişti.
Dow Jones, görüşmelerde AT&T medya biriminin borçlar dahil 50 milyar dolarda değerlendiğini bildirdi. Yeni şirketin CEO’sunun ise Discovery CEO’su David Zaslav olması bekleniyor.
WarnerMedia şirketi sayesinde AT&T, CNN, HBO, Cartoon Network, TBS, TNT ve Warner Bros’un sahibi konumunda. Kablolu yayın girişimcisi John Malone tarafından desteklenen Discovery’de ise HGTV, Food Network, TLC ve Animal Planet gibi yayıncılar bulunuyor.
Zaslav, Discovery’nin yükselişine bir dizi satın almayla yön vermişti. Discovery’nin A tipi hisseleri bu yıl %18’den fazla yükseldi ve şirketin piyasa değeri 24 milyar dolara çıktı. AT&T ise %12 yükselişle 230 milyar dolar piyasa değerine sahip.
(bloomberg)