Borsada 51 TL Olan CCOLA Hissesine 79 TL Hedef Verildi

Borsada 51 TL Olan CCOLA Hissesine 79 TL Hedef Verildi. Alnus Yatırım bu hisseye güveniyor. CCOLA hissesinde büyük oranda kazanç beklentisi var.

hisse-hedef-fiyat
Google News
Borsada 51 TL Olan CCOLA Hissesine 79 TL Hedef Verildi. Alnus Yatırım bu hisseye güveniyor. CCOLA hissesinde büyük oranda kazanç beklentisi var.

Alnus Yatırım CCOLA hissesi için 79 TL hedef fiyat açıklayarak AL tavsiyesi verdi. Kurum hisseye daha önce75,13 TL hedef açıklamıştı.


Alnus Yatırım Coca Cola İçecek CCOLA raporu

Maliyet ve Gider Artışları; Faaliyet Kârlarını Baskılamıştır!


 Şirketin, 2025/09 döneminde elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine(2024/09) göre 234,8 Milyon TL(yüzde 0,16) civarında oldukça sınırlı artış göstererek, 145,16 Milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 1,83 Milyar TL civarında(yüzde 1,98) artmış ve 94,41 Milyar TL olmuştur. Hasılat tarafında görülen artışın ve Maliyet tarafında ortaya çıkan artışa nazaran sınırlı(-) olması sonrasında; şirketin Brüt Kâr rakamı, senelik bazda 1,60 Milyar TL azalmış ve cari dönemde 50,75 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Şirketin Brüt Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 36,12 seviyesinden yüzde 34,97 düzeyine geri çekilmiştir.

 Şirketin Faaliyet Giderleri; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 656,2 Milyon TL(yüzde 2,23) düzeyinde artış göstermiş ve cari dönemde 30,04 Milyar TL tutarında gerçekleşme göstermiştir. Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri ise; 521,8 Milyon TL azalmıştır. Bu iki ana kalemde ortaya çıkan 1,18 Milyar TL tutarındaki kötüleşmenin yanı sıra, Brüt Kâr’dan gelen 1,60 Milyar TL’lik negatiflikle birlikte; şirketin Esas Faaliyet Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 2,77 Milyar TL(yüzde 11,73) civarında azalış ile 20,88 Milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Amortisman giderlerinin dahil edilip, kur farkları ve tek seferlik diğer gelirlerin dahil edilmediği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 2,15 Milyar TL(yüzde 7,58) düzeyinde azalmış ve 26,23 Milyar TL civarında yer almıştır. Bu gelişmeler üzerine, şirketin Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Marjları; sırasıyla yüzde 16,32’den yüzde 14,39’a ve yüzde 19,59’dan yüzde 18,07’ye gerilemiştir.

TMS 29 Parasal Kazanç Tutarındaki Senelik Azalış da, Esas Faaliyet Kârından Gelen Etkiyle Birlikte; Net Kârı Azaltmıştır!

 Cari dönemde şirket, 84,4 Milyon TL tutarında(2024/09’da; 283,2 Milyon TL gider) Net Yatırım Faaliyet Gideri‘ni finansallarına yazmıştır. Özkaynak Yöntemiyle Değerlenen Yatırımlarından(SSDSD) finansallarına 5,4 Milyon TL düzeyinde hayli sınırlı gelir yazan şirketin(önceki yıl 5,3 Milyon TL gider), cari dönemdeki Net Finansman Giderleri ise; ‘’Net Kur Gelirleri/Giderleri’’ ve ‘’Net Faiz Gelirleri ve Giderleri’’ alt kalemlerindeki değişimlerin etkisiyle 138,5 Milyon TL tutarında iyileşmeyle 8,29 Milyar TL civarında gelmiştir. Vergi Giderleri kaleminde de 2,14 Milyar TL iyileşme gerçekleşen şirketin finansallarında, TMS 29 Enflasyon Muhasebesi uygulamasından kaynaklanan Net Parasal Pozisyon Kazancı’nda ise; 4,64 Milyar TL tutarında azalış ortaya çıkmıştır.

 Sonuç olarak; özellikle Net Parasal Pozisyon Kazancındaki azalışı, faaliyet dışı kalemlerde 2,14 Milyar TL tutarında kötüleşmeye neden olmuştur. Bu rakama Esas Faaliyet Kârından gelen 2,77 Milyar TL’lik negatifliği eklediğimizde; şirketin Dönem Net Kârı, senelik bazda 4,95 Milyar TL(yüzde 26,06) civarında azalmış ve cari dönem sonunda 14,06 Milyar TL olmuştur. Böylece, şirketin Net Kâr Marjı da; yüzde 13,12’den yüzde 9,69’a hızla gerilemiştir.

 Şirketin hasılat kırılımlarına baktığımızda;

• Ünite kasa bazında satış hacmini incelediğimizde; şirketin konsolide satış hacmi, yıllık bazda yüzde 8,6 oranında artarak 1,3 Milyar ünite kasaya(ük) ulaşmıştır. Türkiye’deki 3.Çeyrek satış hacmi yıllık yüzde 1,7 oranında azalışla 173 Milyon ük olmuştur. 9 aylık kümülatif satış hacmi ise; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,4’lük hafif bir düşüşle 462 Milyon ük düzeyinde gerçekleşmiştir. Pakistan’da yüzde 0,7'lik sınırlı artış ortaya çıkarken, Özbekistan ve Kazakistan ise; satış hacimlerini sırasıyla yüzde 36,5 ve yüzde 24,2 oranlarında güçlü artırmıştır. Irak ve Azerbaycan satış hacimleri de; yüzde 7,8 ve yüzde 10,2 oranlarında büyüme kaydetmiştir. Bu gelişmelerle birlikte, uluslararası operasyonların toplam hacimdeki payı; geçen yılın aynı dönemine kıyasla 393 baz puan artarak yüzde 63,7'ye ulaşmıştır.

• Gazlı içecekler kategorisi; yüzde 8,9'luk bir büyüme kaydederken, Coca-Cola™ performansı da kategori trendiyle benzer bir seyir izlemiştir. Gazsız içecekler kategorisi ise; bir önceki çeyrekteki yüzde 20,6’lik artışın üzerine, cari çeyrekte geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 26,0 oranında büyürken, ‘Fusetea’ yüzde 47,9'luk ve enerji içecekleri segmenti yüzde 42,6’lık güçlü artışlarla kategorideki büyümeye liderlik etmişlerdir. Öte yandan, su kategorisi ise; daha düşük katma değerli hacmi zaman içinde azaltmaya yönelik şirketin uzun vadeli stratejisine uyumlu olarak yıllık bazda yüzde 6,3'lük bir düşüş göstermiştir.

• Küçük paketlerin payı; 6 baz puanlık sınırlı artışla yüzde 29,4’e ulaşmıştır. En yüksek küçük paket payına sahip olan Türkiye pazarında ortaya çıkan zayıf büyüme ise, toplam küçük paketlerin payındaki coğrafi dağılımın hafif daralmasına neden olmuştur. Yerinde tüketim kanalının hacim payı; hemen hemen tüm pazarlarda görülen ivmenin devamı ile 62 baz puan artışla yüzde 30,5’e yükselmiştir.

 Şirketin, daha önce duyurduğu 2025 yılına ait ‘Raporlanan Bazda’ beklentileri şu şekildedir;

• Satış hacmi büyümesinin;
i. Türkiye pazarında; ‘’Düşük-Orta Tek Haneli’’ olması beklenirken,
ii. Uluslararası Operasyonlarda ise; ‘’Orta-Yüksek Tek Haneli’’ satış olarak tahmin edilmektedir.

• TMS 29'a göre hazırlanan mali tablolara göre; yatay FVÖK marjı ile ‘’Orta-Tek-Haneli’’ NSG/ük(Ünite kasa başına net satış geliri) büyümesi öngörülmektedir.

• Enflasyon muhasebesi etkisi hariç tutulduğunda; kur etkisinden arındırılmış NSG/ük'da ‘’Düşük Yirmili Yüzdelerde’’ büyüme öngörülmektedir. Diğer yandan, maliyet enflasyonunu ve fiyat erişilebilirliğini dengeleyen yerel para birimi cinsinden fiyat artışları, hacim büyümesini teşvik ederken FVÖK marjı üzerinde hafif bir baskı oluşturabilir.

Finansal Tahminler:

 2024 yılının ardından 2025 yılında da, Orta Doğu’da artan gerilimlerin boykot etkisi ile Türkiye gibi pazarlarda şirketin satışlarını olumsuz etkilenmişti. Güçlü Pazar ve marka yapısına sahip olan şirket için, Orta Doğu’da sağlanan barış ortamı ile bu negatif etki büyük oranda ortadan kalkarken, yurt dışı pazar büyümesi ve 4.Çeyrekte yıl başı hazırlıkları başta olmak üzere hacim artışını desteleyecek etkenlerle sene sonunda yüzde 15’lik hasılat artışı öngörüyoruz. 2026 yılında ise; yüzde 25’lik bir hasılat büyümesi tahmin etmekteyiz

Değerleme:

 Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. Buna göre; 221,03 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, bu kapsamda hisse başına hedef fiyatımızı; daha önce belirlediğimiz 75,13 TL seviyesinden 79,00 TL’ye revize ediyoruz ve ‘’AL’’ olan tavsiyemizi koruyoruz.

Son dakika önemli diyorsanız… Sadece çok özel haberler anında ve hızlıca telefonunuza, WhatsApp’a gelsin diyorsanız… 👉 Tıklayın ve kaydolun!

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<