İkinci El Alım Satımda Yeni Düzenleme! İkinci Ele Belge Zorunluluğu Getirildi

İkinci el eşya ve hurda alım satımına ilişkin yeni gelişme duyuruldu. Buna göre, artık 'ikinci el malzeme alım - satım belgesi' zorunluluğu uygulanacak.

ikinci-el
Google News

İstanbul il sınırlarında yapılacak ikinci el eşya ve hurda alım satımında İstanbul Valiliği tarafından 'ikinci el malzeme alım - satım belgesi' zorunluluğunun getirildiği açıklandı. Buna göre şahısların adres, kimlik, özellik ve miktar gibi özellikleri belgede belirtmesi gerekiyor.

İstanbul Valiliği tarafından konuya ilişkin açıklama yapıldı. Hurdaların ve ikinci el eşyaların alım satım belgesi düzenlenmeden alınıp satılmasının önüne geçilmek için çalışmalar yapıldığı ifade edildi. Bu sayede çalıntı eşyalara ve şüphelilere ulaşılmasını için bir adım atılmış olacağı düşünülüyor. İşletmelere bu sebeple "ikinci el malzeme alım veya satım belgesi" düzenleme zorunluluğu getirildiği ifade edildi.

Yeni düzenleme ile eşyalara yönelik fatura alınması, ikinci elcilerin iç ve dış kısmına güvenlik kamera sistemlerinin kurulması, 18 yaşından küçüklere ikinci el ürün satışı ve onlardan ürün alımı yapılmaması ve alım satım belgesinin 1 yıl saklanması zorunlu olacak.

İstanbul Valiliği İkinci El Alım-Satım Belgesi Açıklaması

"İkinci el eşyaların ve hurdaların herhangi bir alım satım belgesi düzenlenmeden alınıp satılıyor olması, çalıntı eşyalara ve şüphelilere ulaşılmasını önemli ölçüde zorlaştırmaktadır. Bu nedenle, İstanbul il sınırları içerisinde ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelere, hurda alım satımı yaptıkları şahıslar hakkında kimlik, adres, eşya miktar ve özelliklerini belirtir İkinci El Malzeme Alım – Satım belgesi düzenleme zorunluluğu getirilmiştir."

Düzenlemeyle;

"* Elektronik eşya ve beyaz eşya olarak tabir edilen (Cep telefonu, bilgisayar, tablet, fotoğraf makinası, televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, akü, bakır malzeme vb.) eşyaları ikinci el olarak alım – satım yapan kişilere ait kimlik – adres bilgileri, işlemin yapıldığı tarih, eşya miktar ve özelliklerini belirten İkinci El Eşya Alım – Satım Belgesi düzenlenmesi,"

"* Eşya ile ilgili fatura alınması ve kolluk kuvvetlerince talep edildiğinde bu faturanın ibraz edilmesi,- İkinci el eşya alım ve satımlarının kayıt altına alınması, işletmeler tarafından envanter listesinin tutulması,"

"* Hurda ve İkinci el eşya alım satımı yapan işletmelerin iç ve dış kısmına güvenlik kamera sistemlerinin kurulması,"

"* Hurda ve İkinci el alım satımı yapan işletmelerin tespit edilerek, hırsızlık suçuna konu eşya / malzeme alım satımı yapmamaları konusunda taahhütname alınması,"

"* 18 yaşından küçük kişilere / kişilerden yanlarında vasilerinin yanlarında bulunmadığı zamanlarda ikinci el eşya / hurda alım satımının yapılmaması,"

"* Tanzim edilen İkinci El Malzeme Alım Satım Belgesinin 1 yıl süre ile saklanması,"

"* Seyyar hurdacılık yapan şahısların Mahalli İdareler ya da Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nden gerekli belgeleri alması ve istenildiği durumlarda yetkililere ibraz etmesi sağlanacaktır."

"* Kolluk birimlerinin konuyla ilgili yaptığı denetimler, aralıksız devam edecek olup, genelgenin getirdiği düzenlemelere aykırı hareket ettiği belirlenen işletmeler hakkında adli ve idari işlem başlatılacaktır."

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<