Kanal İstanbul tarihi sonrası Emlak Konut’ta hareketlilik!
Emlak Konut Kanal İstanbul ? Kanal İstanbul projesinde ilk kazmanın vurulacağı tarih 26 Haziran olarak belirlendi. Emlak Konut Kanal İstanbul ?
Emlak Konut Kanal İstanbul ? Kanal İstanbul projesinde ilk kazmanın vurulacağı tarih 26 Haziran olarak belirlendi. Emlak Konut Kanal İstanbul ?
Emlak Konut Kanal İstanbul
500 bin kişiye istihdam sağlanacak
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2011’de açıkladığı ve kamuoyunda “çılgın proje” olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi kapsamında 6 köprü inşa edilecek. Söz konusu köprülerden ilkinin temeli de haziran ayı sonunda atılacak.
Yaklaşık maliyeti 15 milyar dolar olan Kanal İstanbul Projesi kapsamındaki yapılacak 6 köprünün maliyeti ise 1,4 milyar dolar olacak.
Çevresine iki şehrin inşa edileceği kanalın yapımı sırasında 500 bin kişiye istihdam sağlanacak. Yaklaşık 200’e yakın bilim insanıyla hazırlanan ve en az 5 yıl sürmesi beklenen projede, hiçbir yeşil alan zarar görmeyecek. İfadeleri geçti.
#EKGYO HAREKETLİ GÜNEmlak Konut Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Anonim Şirketi
Sektör: Gayrimenkul Yat. Ort.
Faaliyet Alanı: Gayrimenkul yatırım ortaklığı
Pazar: Yıldız Pazar
Dahil Endeksler: XU100, XU050, XU030, XUTUM, XUMAL, XGMYO, XTMTU, X030S, X100S, XYLDZ, X10XB, X100C, X030C
Kayıtlı Sermaye: 4.000.000.000
Ödenmiş Sermaye: 3.800.000.000
Halka Arz Tarihi: 23.11.2010
Halka Açıklık Oranı (%): 51
15:38 İŞLEM HACMİ: 328.393.660TOPLAM İÇİNDEKİ PAYI: %17
Projenin Amacı
Yılda yaklaşık 43.000 geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 m olan doğal bir su yoludur. Gemi trafiğinde tonajlardaki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, İstanbul üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmaktadır.
İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiği ile dik kesişen kent içi deniz trafiği mevcuttur. Boğaz’ın her iki yakasında yüzbinlerce sakin yaşamaktadır. Boğaziçi gün içinde milyonlarca İstanbullu için ticaret, yaşam ve geçiş yeridir. Boğaz, geçen gemi trafiğinin oluşturduğu riskler açısından her geçen yıl daha tehlikeli hale gelmektedir. 100 yıl öncesinde 3-4 bin olan yıllık gemi geçiş sayısı artmış ve bugün 45-50 bine ulaşmıştır.Seyir emniyetinin arttırılması için uygulanan tek yönlü trafik organizasyonu nedeniyle büyük gemiler için Boğaz’da ortalama bekleme süresi, beklemeye takılan her gemi için yaklaşık 14,5 saattir. Bekleme süresi bazen gemi trafiğine ve hava şartlarına bazende yaşanacak bir kaza veya arızaya bağlı olarak 3-4 günü,hatta haftayı bulabilmektedir.
Bu çerçevede, İstanbul Boğazı’na alternatif bir geçiş koridorunun planlanması zorunlu hale gelmiştir. Kanal İstanbul ile günde 500 bin yolcuyu seyahat ettiren şehir hatlarıyla transit geçiş yapan gemilerin 90 derecelik dik kesişmelerinin yaratacağı ölümcül olabilecek kaza risklerinin önüne geçilerek, halkımız için güvenli bir seyahat sağlanabilecektir. Aynı zamanda kent içi ulaşımda denizyolunun payının arttırılması mümkün olabilecektir.
Bizleri twitter üzerinden takip ederek özel haberlere ilk siz ulaşabilirsiniz. Telegram kanalımıza üye olup anında şirket haberlerine ulaşabilirsiniz=> https://t.me/paraajansi