EYT Başvurusu nasıl yapılır? E-Devlet başvurusu nasıl yapılır?
EYT Başvurusu nasıl yapılır? E-Devlet başvurusu nasıl yapılır? Başvuru süresi nedir? Vatandaşlar e-Devlet EYT başvuru ekranı konularını araştırıyor. Detaylar haberimizde...
EYT Başvurusu nasıl yapılır? E-Devlet başvurusu nasıl yapılır?
Şartları uyan ve emekli olmak isteyen EYT'liler e-Devlet ya da SGK il müdürlükleri üzerinden başvurabilecek. e-Devlet'ten yapılacak başvurularda sisteme giriş yapıldıktan sonra arama kısmına "emekli" veya "gelir" kelimesi yazılıyor. "Gelir aylık ödenek talep belgesi verilmesi" seçeneği işaretleniyor. Tahsis talep türünde ise "yaşlılık aylığı"nın seçilerek başvurularda adım adım ilerleniyor.
SSK kapsamında aylık talep edecekler 4A SSK; Bağ-Kur kapsamında aylık talep edecekler 4B Bağ-Kur seçeneğini işaretleyecekler. Banka bilgileri de seçildikten sonra başvuru tamamlanacak.
İlk adım
- e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra 'gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesii'ne tıklayın.
- Ardından sayfada çıkan yeni başvuru sekmesine tıklayın.
- Tahsis talep türü olarak ise 'yaşlılık aylığını" seçin.
İkinci Adım
- SSK kapsamında aylık talep edeceklerin '4A', Bağkur kapsamına girenlerin ise '4B' seçeneğini işaretlemesi gerekiyor. Seçim yaptıktan sonra 'başvur' butonu tıklayın.
- Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına maaşınızı almak istediğiniz şubeyi yazın.
- Diğer iletişim bilgilerini de doldurun.
Üçüncü adım
- 'Aylık alıyor mu?' sorusunu da "evet" veya "hayır" olarak yanıtlayın.
- Son aşamada 'ileri' butonu ardından 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK'ya gönderilmiş olacak.