Tepkiler sonrası Turkcell'den açıklama
Depremzedelere yardım için herkes seferber olurken, bölgedeki iletişim sorunları hala tam olarak çözülebilmiş değil. GSM şirketi Turkcell'den yeni bir açıklama geldi.
Yüzyılı afeti yaşanırken iletişim sorunları çözümlenemiyor.
Afet bölgesindeki vatandaşlardan iletişimde aksamalar olduğu bilgisi alınıyor.
Böyle bir günde iletişimin en elzem ihtiyaç olduğu hayati bir gerçektir.
Turkcell tarafından, Kahramanmaraş merkezli toplamda 10 ili etkileyen ve sonrasında yapılanlara ilişkin, "Turkcell olarak elimizdeki tüm imkanları seferber etmeye devam edeceğiz." ifadeleri kullanıldı.
Bu yoğun çalışmalarla bölgede deprem anında iletişimi kesilen 900 sahaya tekrar servis sağladıkları ifade edilen açıklamada şunlar kaydedildi:
"- Tüm imkanlarımızı seferber ederek farklı lokasyonlarda bulunan çok sayıda mobil baz istasyonu ve jeneratörü deprem bölgesindeki illerimize sevk ettik. Ayrıca bölgede görev yapan ve kayıplar yaşayan personelimize destek olabilmek için Türkiye’nin birçok ilinden ekiplerimizi bölgeye yönlendirdik.
- Bu kapsamda 430 saha müdahale personeli ve bölge çalışanının yanı sıra afet yaşanan illere 2 bin akü, 1.400 jeneratör, 100’ün üzerinde mobil baz istasyonu sevk ederek iletişimin devamlılığını sağlamaya yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Elimizdeki tüm imkanları seferber etmeye devam edeceğiz."
Dronecell nerede?
Afet bölgesinin sınırlı bir bölümünde telefonlarının çektiğini belirten vatandaşlar, sosyal medya üzerinden tepkilerini dile getirdi.
Turkcell'in yaklaşık beş yıl önce 'afetler ve acil durumlarda görev alması için' hayata geçirdiği uçan baz istasyonu 'Dronecell'in böyle bir durumda neden kullanılmadığı soruldu.