Giyim Hissesi İçin %50 Prim Potansiyeli! Aracı Kurum AL Dedi

Tacirler Yatırım Koton bilançosunu değerlendirdi. Aracı kurumun açıklamaları haberin devamında...

BBB
Google News

KOTON İçin Hedef Fiyat Korundu!


Tacirler Yatırım Koton bilançosunu değerlendirdi. Aracı kurumun açıklamaları aşağıdaki gibi oldu:

Koton’un (KOTON) 3Ç25 sonuçlarını sınırlı negatif değerlendiriyoruz. 3Ç’de kampanya yoğunluğu ve fiyatlama disiplininin dengelenmesi marjlar üzerinde baskı yarattı; buna karşın etkin stok ve maliyet yönetimi sayesinde yurt içi brüt karlılık güçlü seyrini korudu. Yılın geri kalanı için yönetim, TMS 29 kapsamında yıl sonu ciro görünümünü “düşük tek haneli büyüme“den “yatay/sınırlı daralma” olarak güncelledi. Orta - uzun vadede yatırım tezimiz; yurt dışı ölçeklenme, ürün/kanal karmasının iyileşmesi ve finansal giderlerde normalleşme ile desteklenmeye devam ediyor. 12 aylık hedef fiyatımızı 27,00 TL’de, AL tavsiyemizi koruyoruz.

Finansal açıdan 3Ç25’te ciro 7,9 mlr TL olurken, FAVÖK 1,7 mlr TL (%21 marj) olarak gerçekleşti (Tacirler beklenti: 7,5 milyar TL ciro, 1,7 milyar TL FAVÖK). 9A25 itibarıyla ciro 22,9 mlr TL, brüt kar marjı %55,1, FAVÖK 4,5 mlr TL seviyesinde gerçekleşti. Maliyet/satışlar oranının geçen yılın aynı dönemine göre hafif yükselmesi ile brüt kar marjı geçen yıla göre hafif daralarak %57 oldu; FAVÖK yıllık %22, çeyreklik %32 geriledi. 3Ç’de 3 milyon TL net kar kaydedilirken, 9 aylıkta 75 milyon TL zarar kaydedildi.

Operasyonel tarafta, yurt içi mağazacılık yılın ilk dokuz ayında %5,1 reel büyüme ile sektörden olumlu ayrıştı. Yurt dışında USD bazında büyüme 3Ç’de %20, 9A’da %9’a ulaştı; GCC’de LFL satışlar USD bazında yaklaşık %14 arttı. Yurt dışı e-ticaret 9A’da reel %33 büyüdü. Yurt dışı satışlar, mağazacılık kanalının hem CIS Bölgesi’nde reel büyümeye geçişi, hem de GCC Bölgesi’nin olumlu etkisiyle 4 çeyrek sonra reel büyüme kaydetti.

Mağaza ağı tarafında, çeyrek sonunda toplam mağaza sayısı 458 oldu; raporlama dönemi sonrası açılışlarla ağ 461 mağazaya ulaştı. Omnichannel entegrasyonu hızlanırken Koton Club üye sayısı artmaya devam etti (+8,5milyon).

Beklentiler
Yılın geri kalanı için yönetim, TMS 29 kapsamında yıl sonu ciro görünümünü “yatay/sınırlı daralma” olarak güncellerken, > %50 brüt kar marjı hedefi ve yıl genelinde çift haneli net yeni mağaza planı korundu. 4Ç’nin mevsimselliği, yurt dışı ölçeklenme ve ürün/kanal karmasındaki optimizasyon marjlarda kademeli toparlanmayı destekleyebilir.
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<