Sermaye Artırımından Gelen Fonu Nereye Harcayacak?
Sanayi şirketi sermaye artırımında elde edilen fonun nerelerde kullanılacağını açıkladı. İşte detaylar...
Birlik Mensucat Ticaret ve Sanayi İşletmesi A.Ş.(BRMEN), 44.627.021,32 olan çıkarılmış sermayesinin, tamamı nakden karşılanmak suretiyle 155.372.978,68-TL nakit (bedelli) olarak (%.348,15897) oranında artırılarak 200.000.000,00 TL'ye çıkarmıştı. Şirket dün KAP'a yapılan bildirimle sermaye artırımında elde edilen fonun nerelerde kullanılacağını açıkladı.
Şirketin Açıklaması:
"A. Özkaynakların Güçlendirilmesi(%70)
Şirketimiz Eylül 2022 tarihinden itibaren iş planını değiştirerek, daha önce başka bir aracı firma üzerinden yapmış olduğu Soley markalı ürünleri artık kendi bünyesinde ürettirerek çevrimiçi olarak satışını yapmaya başlamıştır.
Bu kapsamda Soley olarak e-ticarete önem verilmiş olup, mevcut durumda Soley markamızın kurumsal internet adresinde 5000'den fazla üye, Sosyal medyada 25.000'den fazla takipçi, Online pazaryerlerinde 500.000'den fazla takipçimiz oluşmuştur. Soley markamızı geliştirmek ve müşteri
sayımızı arttırmak için mevcut ürünlerin dışında yemek takımı, kozmetik gibi farklı alanlarda da yeni ürünlerin satışına başlanmıştır. Temel hedefimiz, müşterilerimizin ev dekorasyonuyla ilgili her alanda ihtiyaçlarının Soley markamızla karşılanmasıdır. Bu doğrultuda her hafta yeni ürünler satışa sunulmaktadır.
Diğer taraftan Soley markamızda güncel olarak 894 çeşit ürünümüz bulunmaktadır. İlgili ekiplerimiz periyodik olarak tükenen ve tükenmeye yakın ürünlerde üretim siparişleri oluşturmaktadır. Soley koleksiyonunda çalıştığımız 894 üründe ortalamada 5-6 aylık periyotlarla tekrar siparişleri gerçekleştirilmektedir. Hedefimiz çeşitli kampanyalarla mevcut stoklarımızı satışa dönüştürerek, stok devir hızımızı artırmak ve tekrar sipariş döngüsünü kısaltarak satış verimliliğini artırmaktır.
İşbu sermaye artırımından elde edilecek Fon ile özkaynaklarımızı güçlendirerek hem sofra grubundaki ürün gamını genişletmeyi ve mevcut kategorilerimizde yeni ürünler oluşturarak farklılıklar yaratmayı hem de mevcut ürün gruplarımızda tekrar sipariş döngüsünü kısaltarak satış
verimliliğini artırmayı amaçlamaktayız.
B- Marka Yatırımları (%30)
Şirket’imiz satışlarını çevrimiçi olarak yapmaya başladığı Eylül 2022 tarihinden itibaren, Soley markası ile Trendyol, Hepsi Burada, N11, Amazon, PTT AVM, Boyner, Koçtaş, Çiçeksepeti gibi e-ticaret pazaryerlerinde ürünlerin satışını gerçekleştirmektedir. Aynı zamanda www.soley.com.tr
web sitesi ile aktif olarak müşterilerimize de hizmet vermekteyiz. 2023 yılından itibaren Şirketimiz Soley markasının pazaryerlerindeki bilinirlik ve tanınırlığın artması için çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda sosyal medya platformlarında (instagram, X, facebook vb.) reklam ve tanıtım çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca ulusal kanallarda yayınlanan program ve dizilere hem nakit hem de ürün şeklinde sponsorluklar vermektedir. E-ticaret Pazar yerlerinde satışların artması ve ürün bilinirliğini arttırmak üzere ürün bazında pazaryerlerinde reklam harcamaları
yapılmakta, içerik üreticilerine (influencer) tanıtımlar yaptırılmıştır.
İşbu sermaye artırımından gelecek fon ile Soley markasının güçlendirilmesi ve bilinirliğinin artırılması kapsamında Soley markasının e-ticaret pazaryerlerinde görünürlüğünün artması, yeni ürünlerin e-ticaret pazaryerlerinde ve web sitesinde lansmanı, web sitesinin e-ticaret altyapısının
güçlendirilmesi, Soley markasının tanıtımına yönelik kurumsal prodüksiyonlar gibi yatırımlar yapılması hedeflenmektedir."